Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
baikal kirjoitti:Majuri Majewski johti talvella -42 iskua Mai Guban asemalle. Isku oli riskipeliä alusta alkaen ja parhaimmillaankin tiedettiin saatavan rata poikki muutamaksi päiväksi. Miksi isku toteutettiin?
baikal kirjoitti:ääh. Minä olen huono kysymysten tekijä. Hain sitä, että tuo operaatio todennäköisesti palveli rintamatilannetta nimenomaan kaiketi Syvärillä...sitoi puna-armeijan joukkoja runsaasti pitkäksi aikaa varmistukseen. Toiseksi se palveli sikäli, että sakut itkivät suomalaisia aktiivisuuteen ja olihan tuo aktiviteetti ihan sinänsä.
Eräs juttu hykerryttää uteliasta mieltäni: saiko suomalaistiedustelu tietoonsa jonkin arvokuljetuksen päivämäärät? Jonkin erikoisen arvokkaan kuljetuksen, joka sisälsi jotain amerikkalaisten lähettämää venäläisille ainutlaatuista? Ja piruuttaan sohaistiin oikein kunnolla, osoitettiin, että tarvittaessa rata pannaan poikki, jos halutaan.
Bodyguardilla on hyviä merisotakysymyksiä, Tvälupsilla samoin, jospa Herrat jatkavat, kumpi ehtii.
juhapar kirjoitti:baikal kirjoitti:ääh. Minä olen huono kysymysten tekijä. Hain sitä, että tuo operaatio todennäköisesti palveli rintamatilannetta nimenomaan kaiketi Syvärillä...sitoi puna-armeijan joukkoja runsaasti pitkäksi aikaa varmistukseen. Toiseksi se palveli sikäli, että sakut itkivät suomalaisia aktiivisuuteen ja olihan tuo aktiviteetti ihan sinänsä.
Eräs juttu hykerryttää uteliasta mieltäni: saiko suomalaistiedustelu tietoonsa jonkin arvokuljetuksen päivämäärät? Jonkin erikoisen arvokkaan kuljetuksen, joka sisälsi jotain amerikkalaisten lähettämää venäläisille ainutlaatuista? Ja piruuttaan sohaistiin oikein kunnolla, osoitettiin, että tarvittaessa rata pannaan poikki, jos halutaan.
Bodyguardilla on hyviä merisotakysymyksiä, Tvälupsilla samoin, jospa Herrat jatkavat, kumpi ehtii.
Biisoninlihaa? Muistelen että jollain reissulla suomalaiset saivat saaliiksi biisonipurkkeja.
baikal kirjoitti:ääh. Minä olen huono kysymysten tekijä. Hain sitä, että tuo operaatio todennäköisesti palveli rintamatilannetta nimenomaan kaiketi Syvärillä...sitoi puna-armeijan joukkoja runsaasti pitkäksi aikaa varmistukseen. Toiseksi se palveli sikäli, että sakut itkivät suomalaisia aktiivisuuteen ja olihan tuo aktiviteetti ihan sinänsä.
baikal kirjoitti:Apinavaijerilla?
baikal kirjoitti:Olikos sakuilla joku amfibio jo tuolloin?
kimmo.j kirjoitti:Pelastusveneillä?
Bodyguard kirjoitti:Vihje: näillä aluksilla oli monia käyttötapoja varsinaisen tehtävänsä ohella. Eräänlaisia aikansa monikäyttöaluksia.
crane kirjoitti:Bodyguard kirjoitti:Vihje: näillä aluksilla oli monia käyttötapoja varsinaisen tehtävänsä ohella. Eräänlaisia aikansa monikäyttöaluksia.
Schnellboot ?
Pyllyvaltteri kirjoitti:crane kirjoitti:Bodyguard kirjoitti:Vihje: näillä aluksilla oli monia käyttötapoja varsinaisen tehtävänsä ohella. Eräänlaisia aikansa monikäyttöaluksia.
Schnellboot ?
Schnellboot alkaa polttaa, mutta ei vielä ole oikea vastaus. Jäljille tosin pääsit jo....
Cranelle tiedoksi, nämä alukset kulkivat osaston mukana ihan itse koko matkan.
Creidiki kirjoitti:Oisko sitten ollu se toinen pikkualus eli Räumboote?