Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinrich
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Venäjän öljykuljetusten hinnat raketoi, jopa 20 dollaria barrelilta kuljetus Itämereltä Aasiaan eli kolmasosa siitä Uralsin myyntihinnasta menee kuljetukseen ja tuotantokustannukset olivat ennen sotaa, länsimaiden auttaessa, hallitummalla inflaatiolla, ilman pakotteita, osan siirrosta tapahtuen putkia myöten ja ilman tarvetta tukea sotaponnistuksia 30-40 dollaria barrelilta joten mitä tuosta oikein voi jäädä käteen? Ei käytännössä mitään. Intialaiset & kiinalaiset öljymiehet sekä kreikkalaiset laivanvarustajat nauravat matkalla pankkiin kun Venäjä lahjoittaa öljynsä pois omakustanne hintaan.
 
Venäjän tulevaisuus on myydä Kiinalle energiaa ja mineraaleja +1% tuotantohinnalla.
Tämä on Kiinalle täysin lottovoitto, joka itse taloutensa kokoon nähden omaa aika vähän energialähteitä tai raakaresursseja, mutta niillä suoraan pohjoisessa on jättimäinen, harvakseen asuttu K-Rauta kauppa nimeltä Siperia.
Kiinalle ihan märkä-uni skenario on heikko Venäjä joka ei tule lännen kanssa toimeen, täten epätoivoissaan jotenkin selvitäkseen joutuvat ottamaan ihan minkä vaan diilin mitä Kiina heille tarjoaa.

En ihmettelis myöskään yhtään, jos joskus tän vuossadan aikana Siperiaan alkaa ilmestymään paljon kiinalaisia "ilmastopakolaisia", jotka sielä nopeasti saavuttavat enemmistön kokonaisväestöstä ja lopulta alkavat jännästi vaatimaan itsenäisyyttä. Tämä itsenäisyyspuolue sitten oudon hyvissä suhteissa Kiinan kanssa.

Jos historia jotain opettanut se on että Kiina välittää vain Kiinasta.
 
Kyllä kaikki merkit on ilmassa, että Venäjästä tulee hieman samanlainen valtio kuin Saksasta 1 maailmansodan jälkeen. Mutta se hyppää suoraan sinne 1930 -luvulle.

Ennustan Ukrainan sodan jälkeen, kun pakotteet purettu, aivan hurjaa varustelukierrettä Venäjälle. Haluavat varmasti saada armeijansa iskuun, että pääsevät yhdessä Kiinan kanssa uhkaamaan länttä 2030 ja -40 luvulla. Samalla kansa köyhtyy rajusti ja koko keskiluokka käytännössä lakkaa olemasta.
 
Viimeksi muokattu:
Britannian kansallinen rikosvirasto NCA on pidättänyt ”rikkaan venäläisen liikemiehen”, jota epäillään muun muassa rahanpesusta.

NCA on käynnistänyt tänä vuonna osaston, joka keskittyy kleptokratian kitkemiseen maassa. Kleptokratia on hallintomuoto, jolle ominaista on eliittien järjestelmällinen ja institutionaalinen varkaus julkisista varoista ja tavaroista.

Reutersin mukaan 58-vuotias pidätetty mies on yksi kolmesta henkilöstä, jota epäillään rikoksista.



Kokonaisuudessaan Britannia on tähän mennessä langettanut yli 1200 sanktiota yksityishenkilöille ja yli 120 oikeustoimihenkilöä kuuluvat niiden piiriin. Toimilla on tarkoitus katkaista Venäjän saamaa rahavirtaa.

NCA:n pääjohtaja Graeme Biggar kertoo, että osasto on menestynyt merkittävästi Venäjän hallintoon liittyvien tahojen mahdollisesta osallisuudesta rikolliseen toimintaan Britanniassa. Yksi pääasiallisista toimista virastolla on estää venäläistahojen yritykset vältellä Venäjän vastaisia sanktioita.

– Jatkamme kaikkien resurssiemme ja voimavarojemme käyttöä, jotta oligarkkien rikollinen toiminta saadaan pysäytettyä, Biggar kertoo tiedotteessa.
 
Kyllä pitää ottaa puheeksi "huhut/keskustelut" mitä Saudien liittyminen Bricsiin toisi mukanaan.
 
Naiset pääministereinä. Kaja Kallas, Sanna Marin, Mette Frederiksen. Ja nyt Giorgia Meloni. Ovat kaikki haistattaneet Putlerille pitkät paskat.
Miehekästä toimintaa naisilta.
Mielenkiintoista dokumenttia "vatun futis Qatarin" lng kaupoista.
Qatarille vois joku nainen haistattaa kaasut, mallia pakastetut peräilmat.
 
Viimeksi muokattu:
Venäjän varjolaivaston voi havaita uusien ja tuntemattomien ostajien ilmestymisestä tankkerimarkkinoille, analyytikot kertovat FT:lle.

– Emme pitkäaikaisina välittäjinä tunne näitä ostajia. Uskomme vahvasti, että valtaosa näistä aluksista on tarkoitettu Venäjälle, Braemarin tankkeritutkimuksen johtaja Anoop Singh sanoo FT:lle.

Venäjän valtio-omisteisen pankin VTB:n pääjohtaja Andrei Kostin sanoi lokakuussa, että Venäjän täytyy käyttää ainakin biljoona ruplaa (noin 16 miljardia euroa) tankkerilaivastonsa kasvattamiseen.


 
Venäjän varjolaivaston voi havaita uusien ja tuntemattomien ostajien ilmestymisestä tankkerimarkkinoille, analyytikot kertovat FT:lle.

– Emme pitkäaikaisina välittäjinä tunne näitä ostajia. Uskomme vahvasti, että valtaosa näistä aluksista on tarkoitettu Venäjälle, Braemarin tankkeritutkimuksen johtaja Anoop Singh sanoo FT:lle.

Venäjän valtio-omisteisen pankin VTB:n pääjohtaja Andrei Kostin sanoi lokakuussa, että Venäjän täytyy käyttää ainakin biljoona ruplaa (noin 16 miljardia euroa) tankkerilaivastonsa kasvattamiseen.




Tekee pahaa jälkeä, kun tuollainen romu tankkeri katkeaa Itämerellä tai Jäämerellä ...
 
Kieltämättä oli ensimmäinen ajatus mikä tuota lukiessa tuli mieleen että tässä on monen tulevan ympäristökatastrofin ainekset kasassa. Venäjä ei näitä romuja edes huolla kun ei sitä kiinnosta paskan vertaa tankkerin vuotamiset ja öljylautat vierailla tai edes omilla aluevesillä.
 
Tekee pahaa jälkeä, kun tuollainen romu tankkeri katkeaa Itämerellä tai Jäämerellä ...
Ei taida olla asiaa Itämerelle jos vakuutukset ei ole kunnossa. Kuka noita vakuuttaisi, hämäräpaatteja? Taitaa olla Suezin kanavakin No-Go ilman vakuutuksia.
 
Ei taida olla asiaa Itämerelle jos vakuutukset ei ole kunnossa. Kuka noita vakuuttaisi, hämäräpaatteja? Taitaa olla Suezin kanavakin No-Go ilman vakuutuksia.
Eiköhän niille vakuutukset ja muut dokumentit saada kuntoon kun varustajana toimii jokin rehellinen Eurooppalainen yhtiö.

Kuten kroatilaisessa postilokerossa pääkonttoriaan pitävä Migrit Solana Energija, joka etsii uutta toimialaa.
 
Ei taida olla asiaa Itämerelle jos vakuutukset ei ole kunnossa. Kuka noita vakuuttaisi, hämäräpaatteja? Taitaa olla Suezin kanavakin No-Go ilman vakuutuksia.
Yleensä venäläinen osaa rakentaa monimutkaisen rahattoman konsernirakenteen, jossa vihon viimeiseksi omistajaksi paljastuu Dagestanilainen entinen lammaspaimen, joka nykyisen kerää elannokseen paskakikkareita muille kyläläisille polttoaineeksi ja pellon lannoitteeksi.
 
Kieltämättä oli ensimmäinen ajatus mikä tuota lukiessa tuli mieleen että tässä on monen tulevan ympäristökatastrofin ainekset kasassa. Venäjä ei näitä romuja edes huolla kun ei sitä kiinnosta paskan vertaa tankkerin vuotamiset ja öljylautat vierailla tai edes omilla aluevesillä.
Ei voi välttyä vaikutelmalta, että pian Suomenlahti on täynnä merten loppuunajettuja ladoja, joissa pienikin raapaisu maalipintaan tekee ison reiän ruosteläjää koossa pitävään kerrokseen. Venäjällä on käytännössä vain kahdessa paikassa toimivia öljyterminaaleja viedä Euroopan tuonnista vapatuvaa ölkkää: Suomen lahden pohjukassa ja sotatoimialueella Azovin meren perällä.
 
Miehekästä toimintaa naisilta.
Mielenkiintoista dokumenttia "vatun futis Qatarin" lng kaupoista.
Qatarille vois joku nainen haistattaa kaasut, mallia pakastetut peräilmat.
Onko viisasta kuitenkaan julistaa boikotti kaikille samaan aikaan. Ensin ryssät ulos, sitten Ukrainan kaasuntuotanto iskuun ja sitten voi kauppasotia Qataria vastaan.
 
Ei taida olla asiaa Itämerelle jos vakuutukset ei ole kunnossa.
En tunne asiaa tarkasti, mutta kuka estää fyysisesti ryssän öljylaivojen ajamisen Itämerellä? Eihänbryssä kunnioita mitään muitakaan sopimuksia niin ei kai se välitä laivojen öljyturvallisuudestakaan. Ajaa sitten ilman vakuutuksia ja jos lasti leviää mereen niin ei kirvaa mitään.
Näin mä luulen että ajaa vaan röyhkeästi.
.
 
En tunne asiaa tarkasti, mutta kuka estää fyysisesti ryssän öljylaivojen ajamisen Itämerellä? Eihänbryssä kunnioita mitään muitakaan sopimuksia niin ei kai se välitä laivojen öljyturvallisuudestakaan. Ajaa sitten ilman vakuutuksia ja jos lasti leviää mereen niin ei kirvaa mitään.
Näin mä luulen että ajaa vaan röyhkeästi.
.

Näin se taitaa olla. Tanskan salmet on sopimuksella kansainvälinen vesiväylä nykyisin.
 
Back
Top