USA sanktioi sveitsiläisiä jotka palautti 14 miljoonaa dollaria jäädytettyjä varoja venäläisille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PItääkö paikkansa, että olisi rysähtänyt samantien satasesta --> 110
No, kohta tulee Moskovan tiedottajat ja kertovat Ruplan numeroiden olevan nousussa.
Jo kauan ennen tuota meni prätkällä teboilin ohi, vaikka moottori oli jo kertaalleen pysähtynyt bensan loppumisen takia. Keikuttelemalla sain vielä sen verran vauhtia pidettyä, että sain rullattua seuraavalle asemalle.Sama. On ja pysyy boikotissa helmikuusta 2022 lähtien.
On voinut muutama vodkapullo mennä eilen. Ja saapa nähdä, että lentääkö muutama keskuspankin johtaja ikkunasta viikonloppuna.Voi olla että Kremlissä sihahtaa muutamakin pullo auki jos rupla ei riko satasen rajaa ennen kuin pörssi menee reilu tunnin päästä kiinni viikonlopuksi.
Katso liite: 82244
Saattueen kolmessa öljytankkerissa on yhteensä noin 2.2 miljoonaa barrelia raakaöljyä. 60 taalan kattohinnallakin lastin arvo on rapiat 132 miljoonaa dollaria, joka kattanee niin odottelut kuin niitä nyt saattavat kaksi ydinkäyttöistä jäänmurtajaa tuolle viimeiselle 750 merimailin pätkälle, jossa jäät pääsivät ikään kuin yllättämään. Ei kuitenkaan käy kieltäminen, että fyrkkaa olisi ollut tarjolla paljon enemmän, jos öljy olisi voitu myydä markkinahinnalla Eurooppaan....kahden tankkerin liikkumista avustaa kolme valtavaa jäänmurtajaa...
Saattueen kolmessa öljytankkerissa on yhteensä noin 2.2 miljoonaa barrelia raakaöljyä. 60 taalan kattohinnallakin lastin arvo on rapiat 132 miljoonaa dollaria, joka kattanee niin odottelut kuin niitä nyt saattavat kaksi ydinkäyttöistä jäänmurtajaa tuolle viimeiselle 750 merimailin pätkälle, jossa jäät pääsivät ikään kuin yllättämään. Ei kuitenkaan käy kieltäminen, että fyrkkaa olisi ollut tarjolla paljon enemmän, jos öljy olisi voitu myydä markkinahinnalla Eurooppaan.
Mielenkiintoisena yksityiskohtana saattueen kahden matalamman jääluokan öljytankkerin Koillisväylän purjehduslupa ei salli kulkua keskiraskaiksi tai raskaiksi katsotuissa jääoloissa, joita alusten reitillä näyttäisi olevan, edes jäänmurtajan avustamana. Tavallisesti venäläiset ovat noudattaneet omia liikennöintirajoituksiaan varsin uskollisesti, mutta paine saada arvokas lasti perille lienee sen verran kova, että säännöt saattavatkin muuttua suosituksiksi. Voi myös olla, että liikenteestä vastaavalle dirikalle on tarjottu vaihtoehtona Ukrainan rintamaa...
Kiitos erinomaisesta erittelystä. Ei tuosta tosiaan paljoakaan jää viivan alle.Kyllä, mutta tässä täytyy huomioida ensin tuotantokustannukset tuosta arvosta ja vähentää ne, jonka jälkeen vähennetään vakuutuskustannukset ja sen jälkeen kuljetuskustannukset.
Bacardi ilmoitti lopettavansa viennin Venäjälle ja lakkauttavansa mainostamisen maassa pian sen jälkeen, kun Venäjä aloitti hyökkäyssodan Ukrainassa. Lupauksista huolimatta yhtiö on kuitenkin jatkanut toimintaansa Venäjällä.
Alkoholi | Suositun brändin toiminta Venäjällä šokki Suomen jälleenmyyjille
Ravintolayhtiö Restelin hankintajohtajan mukaan edes alkoholiyhtiön maajohtaja ei tiennyt, että Bacardi on jatkanut toimintaa Venäjällä.www.hs.fi
Ravintolayhtiö Restelin hankintajohtaja Teppo Kuuttiniemi kertoo HS:lle yhtiön lopettavan Bacardin tuotteiden myymisen uutisen seurauksena.
”Olemassa oleva varasto vielä myydään pois, mutta tuotteet laitetaan ostokieltoon”, hän kertoo.
Kuuttiniemi kertoo Restelin käyneen keväällä läpi brändit, joilta se ostaa tuotteita varmistaakseen, etteivät ne toimi Venäjällä.
”Bacardi Finlandilta tuli keväällä vastaus, ettei heillä ole toimintaa Venäjällä”, Kuuttiniemi toteaa.
Miksi puhua Ryssän arktisen alueen öljyntuotannon kustannuksista, koska valtaosa Venäjän öljystä tuotetaan onshore, jonka tuotantokutannukset on 5-10$/barreli. Pelkästään länsi-Siperiassa tuotetaan lähes neljäsosa koko venäjän tuotannosta. Siperiasta menee suora putki kiinaan, joten kuljetuskustannuksia ei käytännössä ole.Venäjän arktisen alueen tuotantokustannukset ovat 45-50 dollaria tynnyriltä, ilman länsimaisia yrityksiä apuna varmasti lähenee tuota 50 dollaria tynnyriltä. Erotus myyntihintaan on 10 dollaria tynnyriltä (olettaen cap max), eli 2.2 miljoonan tynnyrin lasti tuottaisia 22 miljoonaa dollaria ennen vakuutus- ja kuljetuskustannuksia. Nykyisellään isot tankkerit maksavat 100000 dollaria päivältä, Jäämerellä on hintalisää ainakin 25 % eli 125000 dollaria päivältä.
Periaatteessa putken kautta saavat vietyä öljyä Kiinaan, mutta ongelmana on kapasiteetti, jota kautta ei saa vietyä määräänsä enempää. Tämän artikkelin mukaan ryssä ei olisi pystynyt lisäämään öljynvientiä Kiinaan putkikapasiteetin oltua jo ennen sotaa täydessä käytössä. Tarkoittaisi sitä, että menetettyjen länsimarkkinoiden korvaaminen viennillä Kiinaan yms. vaatii merikuljetuksia.Miksi puhua Ryssän arktisen alueen öljyntuotannon kustannuksista, koska valtaosa Venäjän öljystä tuotetaan onshore, jonka tuotantokutannukset on 5-10$/bareli. Pelkästään länsi-Siperiassa tuotetaan lähes neljäsosa koko venäjän tuotannosta. Siperiasta menee suora putki kiinaan, joten kuljetuskustannuksia ei käytännössä ole.
Ei Venäjällä ole mitään hätää öljyn myynnin suhteen, vaikka joutuisivat myymään sitä alennuksella 6-10$ Intiaan ja Kiinaan. Tämä vain leikkaa Ryssän tuottoja. Jos Venäjän talous sakkaa, se johtuu markkinoiden epäluottamuksesta, ei öljykaupasta.
Toivottavasti tosin olet oikeassa!
Periaatteessa putken kautta saavat vietyä öljyä Kiinaan, mutta ongelmana on kapasiteetti, jota kautta ei saa vietyä määräänsä enempää. Tämän artikkelin mukaan ryssä ei olisi pystynyt lisäämään öljynvientiä Kiinaan putkikapasiteetin oltua jo ennen sotaa täydessä käytössä. Tarkoittaisi sitä, että menetettyjen länsimarkkinoiden korvaaminen viennillä Kiinaan yms. vaatii merikuljetuksia.
Sharing insights elevates their impact
The possibility of a supply disruption to Russian oil owing to the Russian-Ukraine crisis has caused a physical and financial shock to the global crude oil market.www.spglobal.com
Sitten vain pitäisi saada ne öljyt sinne Vladivostokiin ja tankkeri lastattua ja purettua kiireesti.Voi olla että ei kaikki mahdu putkeen. Tätä ollaan nopeasti korjaamassa useilla uusilla putkilinjoilla. Mutta itä-Venäjän Vladivostokista on meriteitse alle 1000 merimailia manner-Kiinaan. Tämä ei ole mikään matka tankkerille. Kuljetuskustannukset ovat erittäin alhaiset meriteitse.
jep, näin tapahtuu koko ajanSitten vain pitäisi saada ne öljyt sinne Vladivostokiin ja tankkeri lastattua ja purettua kiireesti.
Tokitoki, voinhan minäkin näyttää kaikki kärrypolut Vladivostokiin, mutta kuinka paljon sitä kautta saa öljyä sinne?jep, näin tapahtuu koko ajan