Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

Venäläisillä ei enää ole varaa ostaa autoa.

https://www.is.fi/autot/art-2000010002570.html



VENÄLÄISEN iltapäivälehti Komsomolskaja Pravdan tuoreen tutkimuksen mukaan peräti 44 prosenttia venäläisistä ei kykene tällä hetkellä ostamaan autoa.

Lisäksi 14 % tutkimukseen osallistuneista kertoo, että he voisivat kyllä periaatteessa ostaa auton – mutta vain luotolla, joiden korot ovat Venäjällä kohonneet taivaisiin. Heillä ei siis ole mahdollisuutta säästää autoa varten.

Lehti onkin otsikoinut juttunsa ytimekkäästi otsikolla ”Parempi kävellä”.
 
poisto
 
Noin muuten totean ettei läheskään kaikilla suomalaisillakaan ole varaa autoon.. juuri äsken luin että 75% pärjää juuri ja juuri palkkapäivään ja kohtuu moni ottaa syömävelkaa koko ajan..
Ajattele. Venäjällä vain puolet kansasta miettii, onka varaa safkaan. On se varmaan hienossa kunnossa tuo Venäjän talous, ihan niin kuin esität. Tekisikö mieli muuttaa Venäjälle, tuohon ihmisen paratiisiin?
 
Noin muuten totean ettei läheskään kaikilla suomalaisillakaan ole varaa autoon.. juuri äsken luin että 75% pärjää juuri ja juuri palkkapäivään ja kohtuu moni ottaa syömävelkaa koko ajan..
Niistä 75%:sta aika monella se auto on ja käytettävissä olevalla rahalla saa sen kulut ja moni esim. asuntolainan maksettua. Suomessa ensirekisteröitiin viime vuonna n. 81500 henkilöautoa ja käytettyjen henkilöautojen kauppoja tehtiin vähän vajaat 570000 kpl, joten ei täällä kyvyttömyys auton hankintaan vielä ihan samantasoinen ongelma näytä olevan kuin venäjällä.

Olisihan se kiva elää kuin sveitsiläinen, mutta on Suomikin useimpiin maapallon kolkkiin verrattuna hyvä paikka elää vaikka muuta mielelläsi vakuuttelet.
 
Niistä 75%:sta aika monella se auto on ja käytettävissä olevalla rahalla saa sen kulut ja moni esim. asuntolainan maksettua. Suomessa ensirekisteröitiin viime vuonna n. 81500 henkilöautoa ja käytettyjen henkilöautojen kauppoja tehtiin vähän vajaat 570000 kpl, joten ei täällä kyvyttömyys auton hankintaan vielä ihan samantasoinen ongelma näytä olevan kuin venäjällä.
Juu, jos koslalla muuten ei ole niin suurta väliä kunhan kulkee, niin 500€:lla saa auton ja toisella viissatasella maksaa veron ja vakuutukset. Toki ne on sitten 17v ja voivat jopa todistaa sen...
 
Tässä uutisessa, vaikka pääviesti on se että kolme kreikkalaisvarustamoa on lopettanut ryssien veriöljyn kuljetukset USA:n pienen varoituksen jälkeen, pihvi on siinä että jo aiemmin kuljetuksista on pyydetty aivan poskettomia summia ja ryssät ovat maksaneet. Eli käytössä se on kaikki ollut öljytulosta pois ja aivan tuotantokustannusten tienoilla on kulujen jälkeen jäänyt summa ollut.


Nyt kun nämä kreikkalaiset poistuvat näyttämöltä ja Bulgaria pienentää hyvin nopealla aikataululla ryssien öljyn käyttöä niin keväällä ryssien jalostamojen seuraavan seisokkiajankohdan sattuessa ei taida enään löytyä kaikelle öljylle enään pääsyä maailmalle. Mahdollisesti jo ennen sitä koska pohjoinen reitti on jo jäässä ja kaikki Aasiaan suuntautuva kuljetus menee Suezin kanavan kautta, mutta riippuu kuinka huonossa jamassa ryssien ikäloppu tankkerilaivasto oikeastaan on. Ukrainallakin on oma mahdollisuutensa vaikuttaa Mustan meren kuljetuksiin niin halutessaan, aika kireälle menee silmukka Putikan kaulassa.

Samaan aikaan Gazpromin investointeja leikataan rajusti ja sen ennustetaan tuottavan tappioita vuonna 2025 mikä on hyvin mahdollista kun muistetaan kiinalaisten ja turkkilaisten maksama hinta sekä Putlerin määräämät uudet verot.


Ryssien kleptomaanikäpälät lipsuvat Afrikassa, Nornickel myy omistamansa osuuden Etelä -Afrikkalaisessa kaivoksessa, rahapula taitaa vaivata ja tuosta saivat dollareita. Lämmittää hetken kuten housuihin paskominenkin.

 
Viimeksi muokattu:
Tässä uutisessa, vaikka pääviesti on se että kolme kreikkalaisvarustamoa on lopettanut ryssien veriöljyn kuljetukset USA:n pienen varoituksen jälkeen, pihvi on siinä että jo aiemmin kuljetuksista on pyydetty aivan poskettomia summia ja ryssät ovat maksaneet. Eli käytössä se on kaikki ollut öljytulosta pois ja aivan tuotantokustannusten tienoilla on kulujen jälkeen jäänyt summa ollut.


Nyt kun nämä kreikkalaiset poistuvat näyttämöltä ja Bulgaria pienentää hyvin nopealla aikataululla ryssien öljyn käyttöä niin keväällä ryssien jalostamojen seuraavan seisokkiajankohdan sattuessa ei taida enään löytyä kaikelle öljylle enään pääsyä maailmalle. Mahdollisesti jo ennen sitä koska pohjoinen reitti on jo jäässä ja kaikki Aasiaan suuntautuva kuljetus menee Suezin kanavan kautta, mutta riippuu kuinka huonossa jamassa ryssien ikäloppu tankkerilaivasto oikeastaan on. Ukrainallakin on oma mahdollisuutensa vaikuttaa Mustan meren kuljetuksiin niin halutessaan, aika kireälle menee silmukka Putikan kaulassa.

Samaan aikaan Gazpromin investointeja leikataan rajusti ja sen ennustetaan tuottavan tappioita vuonna 2025 mikä on hyvin mahdollista kun muistetaan kiinalaisten ja turkkilaisten maksama hinta sekä Putlerin määräämät uudet verot.


Ryssien kleptomaanikäpälät lipsuvat Afrikassa, Nornickel myy omistamansa osuuden Etelä -Afrikkalaisessa kaivoksessa, rahapula taitaa vaivata ja tuosta saivat dollareita. Lämmittää hetken kuten housuihin paskominenkin.

Kaikki nämä uutiset kertovat, että kassat alkaa olla aika ohuet venäläisissä firmoissa. Reippaasti kasvanut verotus Puten erikoista operaatiota varten niittää satoaan.
 
Ryssien metsäteollisuuden vientihinnat ovat puolittuneet, kotimainen kysyntä alamaissa kun kenelläkään ei ole rahaa ja kokonaiskuutiomäärä leikkaantunut 20 %. Kyllä tuossa on hyvät elementit kasassa koko alan hitaalle kuolemalle ja kun siitä merkittävin osa tapahtuu tässä Suomen lähialueella, jossa ryssillä ei paljon muuta elinkeinoa ole niin naurattaa makeasti.

Vienti Kiinaan Karjalasta tai muualta läntisen Venäjän alueelta ei tule onnistumaan tarvittavasta mittakaavassa, koska Siperian radalla ei ole enään tilaa eikä noilla hinnoilla edes laivarahdit ole järkeviä.


Moscow Times on hyvin summannut millaiseen umpikujaan Putler ryssälän taloutta ajaa. Kaikki vaihtotaseen ylijäämä muuttuu täsmälleen samansuuruiseksi valuuttapaoksi eli jokainen vähänkään järkeä omaava venäläinen siirtää rahansa Venäjältä ulos heti ja siihen näkyy keinot löytyvän. Hyvinvointirahaston pohja alkaa häämöttää ja samaan aikaan kaikissa tulovirroissa näkyy pakotteiden aiheuttamaa leikkausta, minkä lisäksi aseteollisuuteen pitäisi koko ajan lisätä panoksia, koska ilmaiset NL varastot on kohta käytetty ja on siirryttävä valmistamaan se mitä kulutetaan, tuossa Venäjä on todella heikko eikä tule parantamaan vaikka kuinka yrittäisi.

 
Viimeksi muokattu:
On kumma ettei tulli saanut näitä sarjakuljettajia salakuljettajia kuriin, ennenkuin Abdullahit kavereineen ratkaisi tämän ongelman toistaiseksi...

 
Tässä uutisessa, vaikka pääviesti on se että kolme kreikkalaisvarustamoa on lopettanut ryssien veriöljyn kuljetukset USA:n pienen varoituksen jälkeen, pihvi on siinä että jo aiemmin kuljetuksista on pyydetty aivan poskettomia summia ja ryssät ovat maksaneet. Eli käytössä se on kaikki ollut öljytulosta pois ja aivan tuotantokustannusten tienoilla on kulujen jälkeen jäänyt summa ollut.


Nyt kun nämä kreikkalaiset poistuvat näyttämöltä ja Bulgaria pienentää hyvin nopealla aikataululla ryssien öljyn käyttöä niin keväällä ryssien jalostamojen seuraavan seisokkiajankohdan sattuessa ei taida enään löytyä kaikelle öljylle enään pääsyä maailmalle. Mahdollisesti jo ennen sitä koska pohjoinen reitti on jo jäässä ja kaikki Aasiaan suuntautuva kuljetus menee Suezin kanavan kautta, mutta riippuu kuinka huonossa jamassa ryssien ikäloppu tankkerilaivasto oikeastaan on. Ukrainallakin on oma mahdollisuutensa vaikuttaa Mustan meren kuljetuksiin niin halutessaan, aika kireälle menee silmukka Putikan kaulassa.

Samaan aikaan Gazpromin investointeja leikataan rajusti ja sen ennustetaan tuottavan tappioita vuonna 2025 mikä on hyvin mahdollista kun muistetaan kiinalaisten ja turkkilaisten maksama hinta sekä Putlerin määräämät uudet verot.


Ryssien kleptomaanikäpälät lipsuvat Afrikassa, Nornickel myy omistamansa osuuden Etelä -Afrikkalaisessa kaivoksessa, rahapula taitaa vaivata ja tuosta saivat dollareita. Lämmittää hetken kuten housuihin paskominenkin.

Olisi kyllä kiva nähdä näiden kapeiden meriyhteysmaiden reaktio, jos niinkin ikävästi kävisi, että puhki ruostuneen ryssätankkeri öljyonnettomuus tapahtuisi esim. Suezilla tai bosborin salmessa. Miten pitkäksi aikaa turkki tai Egypti uskaltaisivat antaa penaltia läpikielto kulun kieltämisellä romulaivoilta.
 
Näyttäisi pohjoisen alueen huolto meriteitse kusevan aika huolella. Se on pikkuisen myöhäistä ja kallista alkaa helikoptereilla kuljettamaan sitä mitä laivat eivät ole tuoneet.

Siellä on kevään tullen entistä enemmän autioita kämppiä ja enemmän hyviä ryssiä jotka eivät talvesta selvinneet.

 
Back
Top