Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinrich
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kotimaisessakin mediassa on havahduttu, että ehkä Putlerin hallinnon ilmoittamat talousluvut eivät olekaan totuus.

Noh, jahka inflaatio repeytyy sinne 50 % yläpuolelle pysyvästi niin sitä ei tarvitse edes yrittää peitellä kikkailuilla.

 
Venäjällä uutisoitiin taas kiinalaisten autojen ihanuudesta. Haval Jolion-pikkukatumaasturin omistajat ovat valittaneet kaasupolkimen viiveestä joka aiheuttaa vaaratilanteita, myyjät ovat valmiita korjaamaan asian vain lisämaksusta. Haval on myydyin ulkomaalainen automerkki Venäjällä.

Venäjällä asiantuntijat ovat kehottaneet omistajia pysäköimään kiinalaiset autonsa parkkihalliin sillä ulkona pakkanen on aiheuttanut korin muoviosien halkeilua ja muiden muoviosien hajoamisia.

A new mass problem has emerged in Chinese cars​


Russian owners of Chinese Haval Jolion have complained about the incorrect operation of the engine, gearbox and gas pedal. This is reported by Shot.

At the same time, they complain about dealers who are aware of these problems, but agree to solve them only for an additional fee.

According to a considerable number of car owners, their SUVs pick up speed only five seconds after they press the gas pedal. Due to the late response, the car begins to accelerate unpredictably and behave on the highway, and this is fraught with emergency situations. Most often, the owners of restyled cars of 2024 complain.

Previously, experts advised Russian owners of Chinese cars to park them in the garage in winter or at least cover them with a thermal cover. It turned out that due to low temperatures, some models developed cracks on the plastic elements of the body, and the plastic control elements also failed.

Meanwhile, based on the results of last year, the Chinese brand Haval became the leader in sales of foreign cars on the Russian automobile market for the first time.
https://lenta.ru/news/2025/02/02/u-kitayskih-avtomobiley-vskrylas-novaya-massovaya-problema/
 
Virolaisilta asiantuntijoilta myös vahvistusta sille, että Ukrainan iskut ovat osuneet kipeisiin kohtiin. Nyt selviää kuukauden parin sisällä onko niitä varaosia ja osaamista korjaamiseen ja toisaalta kykeneekö ryssä estämään uudet iskut. Nythän se on vähän nollasummapeliä siltä osin, että jos siirtävät jotain toimivampaa ilmatorjuntaa noihin kohteisiin sen jälkeen kun ne ovat kunnossa niin toisaalla jää sitten jokin kohde kokonaan ilman. Ja viikko viikolta tuhoutuu niitä ilmatorjuntajärjestelmiä Ukrainan lähellä rintamalla, missä se ensimmäinen torjuntakehä on se kaikkein tärkein. Mikäli droonit pääsevät siitä läpi niin kohteiden lukumäärä ja torjuttavan alueen pinta-ala kasvaa äkkiä niin isoksi, että siitä vaan ei tule helvettiäkään kuten on nähty.


Kplerin asiantuntijoiden mukaan nyt olisi jotakuinkin saman verran öljynjalostuskapasiteettia pois pelistä kuin tyypillisesti on kunnosspitosesongilla. Ongelma vain, on että sitä sesonkia varten tehdään varastoja, joita nyt ei siis voida tehdä ja osa varastoistakin on palanut. Kyntö- ja kylvökausi on alkamassa parin kuukauden päästä ja silloin alkaa ainakin dieseliä taas kulumaan eri malliin. Jos Ukraina vielä pari kolme jalostamoa pysäyttää niin se on kovempi pähkinä mietittäväksi Kremlissä.

 
Viimeksi muokattu:
Virolaisilta asiantuntijoilta myös vahvistusta sille, että Ukrainan iskut ovat osuneet kipeisiin kohtiin. Nyt selviää kuukauden parin sisällä onko niitä varaosia ja osaamista korjaamiseen ja toisaalta kykeneekö ryssä estämään uudet iskut. Nythän se on vähän nollasummapeliä siltä osin, että jos siirtävät jotain toimivampaa ilmatorjuntaa noihin kohteisiin sen jälkeen kun ne ovat kunnossa niin toisaalla jää sitten jokin kohde kokonaan ilman. Ja viikko viikolta tuhoutuu niitä ilmatorjuntajärjestelmiä Ukrainan lähellä rintamalla, missä se ensimmäinen torjuntakehä on se kaikkein tärkein. Mikäli droonit pääsevät siitä läpi niin kohteiden lukumäärä ja torjuttavan alueen pinta-ala kasvaa äkkiä niin isoksi, että siitä vaan ei tule helvettiäkään kuten on nähty.


Kplerin asiantuntijoiden mukaan nyt olisi jotakuinkin saman verran öljynjalostuskapasiteettia pois pelistä kuin tyypillisesti on kunnosspitosesongilla. Ongelma vain, on että sitä sesonkia varten tehdään varastoja, joita nyt ei siis voida tehdä ja osa varastoistakin on palanut. Kyntö- ja kylvökausi on alkamassa parin kuukauden päästä ja silloin alkaa ainakin dieseliä taas kulumaan eri malliin. Jos Ukraina vielä pari kolme jalostamoa pysäyttää niin se on kovempi pähkinä mietittäväksi Kremlissä.


Näinköhän ne edes pystyy aloittamaan kylvökautta, sodan palkkiot vie työmiehet ja lainojen korot millä palkata väkeä. No kaalia ja perunaa saa takapihalta mutta toimiiko moskovassa?
 
Katso liite: 118130
Venäjän rautateiden kuljetukset
Mutuilua kun en tiedä lähdettä, mutta tässä ei vissiin näy sotilas kuljetukset vaan siviili. Kun käppyrät ennen sotaa on korkeampia, luulis esim. pöö korean kuljetusten näkyvän tässä tilastossa. Kertoo ehkä enenmmän siitä että liikenne on mennut sotilas puolelle tai sitten ei voida korja kalustoa. Tosin tämä ei nyt selitä miksi vuosi 2020 on sotavuosien tasolla. Tosin vuodet 24/25 joko veturit rikki tai tilastossa tosiaan ei näy sotilas liikenne. Käsittääkseni ryssälässä lähes kaikki liikkuu rautateitä pitkin niin pitkälle kun pystyy.
 
Mutuilua kun en tiedä lähdettä, mutta tässä ei vissiin näy sotilas kuljetukset vaan siviili. Kun käppyrät ennen sotaa on korkeampia, luulis esim. pöö korean kuljetusten näkyvän tässä tilastossa. Kertoo ehkä enenmmän siitä että liikenne on mennut sotilas puolelle tai sitten ei voida korja kalustoa. Tosin tämä ei nyt selitä miksi vuosi 2020 on sotavuosien tasolla. Tosin vuodet 24/25 joko veturit rikki tai tilastossa tosiaan ei näy sotilas liikenne. Käsittääkseni ryssälässä lähes kaikki liikkuu rautateitä pitkin niin pitkälle kun pystyy.
 
Yllättävän paljon taas lannoitejunia Vainikkalasta Kotkaan. Tosin lakot tainneet haitat eikä Venäjän ongelmat kun Yaralle ei idästä junia ja jotain junia peruttu Harjavaltaankin. Saas nähdä tuleeko Haminaan ja mäntyöljyä vielä tulevaisuudessa idästä, propaani taisi mennä pakotteiden alle kun sitäkin tuli sinne.
 
Back
Top