Coffee Man
Respected Leader

Kolmen EU-maan rahtifirmat lyövät rahoiksi Venäjän öljyllä – kuljetusmäärät kasvaneet rajusti sodan alun jälkeen
EU-maihin rekisteröidyt rahtifirmat ovat kuljettaneet entistä enemmän venäläistä öljyä.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kun hinnat ovat nousseet, varastaminen yleistyy ja tämän vuoksi on jouduttu voipaketitkin suojaamaan paremmin.
Talouden hoitaminen ei ole ollut naapurin vahvuuksia ikinä. Liian suuri kokonaisuus harvojen hallittavaksi.Tämä on erittäin hyvä uutinen. Jos edes perustuotanto ei ole kotimaisista raaka-aineista kannattavaa niin käytännössä se tarkoittaa, että mikään muukaan vähänkään kompleksisempi ei todennäköisesti kannata. Kiina ja Intia ottavat hyödyn mitä irti saavat kunnes sulkevat tuotantoyksiköitä kannattamattomana.
Jutussa myös mainitaan rahti Kiinaan, ratahan vetää vain X määrän tonneja / vaunuja. Jos siirtävät paljon öljyä kuten monista lähteistä on saatu lukea niin radalle ei muuta sitten juuri mahdukaan. Toki länteen päin tulee niitä T-62 ja muuta historiallista romua sieltä Siperian perukoilta.
Hyvää kyytiä menossa konkurssiin koko maa.
Terästuotanto sakkaa Venäjällä
Vahva rupla on ohimenevä ilmiö. En myöskään usko, että vaihtotase pysyy pitkään noin vahvasti plussalla, kun jostain ne taloudesta puuttuvat tavarat pitää hankkia. Jos ei muuten, niin tuplahinnalla ja sysipaskalla laadulla. Kun talous lähtee edes vähän uuteen suuntaan, lähtee rupla todennäköisesti heikkenemään niin ettei perässä pysy.Tämä on erittäin hyvä uutinen. Jos edes perustuotanto ei ole kotimaisista raaka-aineista kannattavaa niin käytännössä se tarkoittaa, että mikään muukaan vähänkään kompleksisempi ei todennäköisesti kannata. Kiina ja Intia ottavat hyödyn mitä irti saavat kunnes sulkevat tuotantoyksiköitä kannattamattomana.
Jutussa myös mainitaan rahti Kiinaan, ratahan vetää vain X määrän tonneja / vaunuja. Jos siirtävät paljon öljyä kuten monista lähteistä on saatu lukea niin radalle ei muuta sitten juuri mahdukaan. Toki länteen päin tulee niitä T-62 ja muuta historiallista romua sieltä Siperian perukoilta.
Hyvää kyytiä menossa konkurssiin koko maa.
Terästuotanto sakkaa Venäjällä
Tämä.Suomen kannattaisi blokata Saksan kaasunsaanti Fortumin ja Uniperin avulla ja ottaa Britannialta ja Puolalta vastineeksi turvatakuut.
Venäjän vaihtotaseen ylijäämä on historiallisen suuri, koska öljyn ja kaasun myynti tuo rahaa sisään, mutta logistiset ja rahoituspakotteet haittaa tuontia.Vahva rupla on ohimenevä ilmiö. En myöskään usko, että vaihtotase pysyy pitkään noin vahvasti plussalla, kun jostain ne taloudesta puuttuvat tavarat pitää hankkia. Jos ei muuten, niin tuplahinnalla ja sysipaskalla laadulla. Kun talous lähtee edes vähän uuteen suuntaan, lähtee rupla todennäköisesti heikkenemään niin ettei perässä pysy.
Näin on. Jos katsoo, paljonko sota maksaa Venäjälle, niin koko ajan syödään säästöjä ja varastoja. Kun jossakin vaiheessa tuonti pääsee jonkinlaiseen vauhtiin uudessa asennossa, niin vaihtotase tasapainottuu. Kauppatase samoin. Todennäköisesti tarve olisi tehdä molemmista alijäämäisiä, mutta kukaan ei lainaa Venäjälle. FDI tulee pysymään nollassa tai negatiivisena, jos vain joku keksii miten saa rahansa roudattua pois Venäjältä. Valtion budjettialijäämä pinkaisee hurjiin syvyyksiin, koska loppua sodalle ei näy ja kulut taivaissa. Siinä joutuu Putte tai kuka noita lukuja raapiikaan kasaan miettimään, mistä sitä rahaa revitään sodan kulunkeihin. Vaikka tuota yhtälöä miten pyörittää, niin ei siellä mitään positiivista ole tarjolla.Venäjän vaihtotaseen ylijäämä on historiallisen suuri, koska öljyn ja kaasun myynti tuo rahaa sisään, mutta logistiset ja rahoituspakotteet haittaa tuontia.
Tämän seurauksena Venäjällä on vähemmän kaasua ja öljyä, enemmän rahaa tilillä, muttei tuontituotteita. Kansantaloudessa viennin tehtävä on mahdollistaa tuonti.
Öljy- ja kaasukauppa Venäjältä pitäisi lopettaa, mutta Venäjän vienti on vain puoli totuutta.
Sapuskan alvia voisi kyllä laskea eun keskimääräiselle tasalle, sillai vielä että vaikuttaisi hintoihinVasemmistoliiton on tämän takia
![]()
Pääkirjoitus | Vasemmistoliiton on käsiteltävä Nato-tuska
Vasemmistoliitossa on oltu hallituskauteen tyytyväisiä, mutta monia aseostot ja Nato-jäsenyys kalvavat.www.hs.fi
…pakko potentiaalisten kannattajien houkuttelemisen takia kannatttaa nykyistäkin vasemmistolaisempaa politiikkaa. Tunnettu populistinen keino: huomion siirtäminen itselle epämieluisasta asiasta toisaalle:
![]()
Vasemmistoliitto | Vasemmistoliiton Andersson: Ruoan arvonlisäveroa voisi laskea 10 prosenttiin, voitontavoittelua rajoitettava lastensuojelussa
Andersson moitti puheessaan myös Suomen yrittäjien Mikael Pentikäistä työmarkkinahuligaaniksi.www.hs.fi
Hyvähän tuo olisi mutta menisi kuitenkin keskusliikkeiden katteisiin...Sapuskan alvia voisi kyllä laskea eun keskimääräiselle tasalle, sillai vielä että vaikuttaisi hintoihin
Noniin, täällä on kaikki hanat jo kiinni ja kohta teollisuus päästää viimeisen pihauksen. Muut ne vaan makselee ruplilla, aikasmoista.
Muista että EU:ssa ehdotellaan uutta elvytyspakettia ettei Italialle käy huonosti. Joten Suomi kaivaa taas rahaa esiin sinnekin suunnalle.Noniin, täällä on kaikki hanat jo kiinni ja kohta teollisuus päästää viimeisen pihauksen. Muut ne vaan makselee ruplilla, aikasmoista.
Aikakauan teollisuudessa hommia tehneenä voin kertoa että seinääpäin ollaan menossa suomessa ja aika vitun lujaa.
Ei sellainen ole mahdollista. Joku lupasi ja vannoi meille että se elvytyspaketti on tarkkarajainen ja ainutkertainen! Eikö meidän päättäjiin siis voikkaan luottaa?Muista että EU:ssa ehdotellaan uutta elvytyspakettia ettei Italialle käy huonosti. Joten Suomi kaivaa taas rahaa esiin sinnekin suunnalle.