Nyt ne suunnittelee kaappavansa samat lentokoneet mitkä ne kaappas jo länneltä. Meinaavat siis kaapata ne itseltään...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Taitas olla ihan hyvä vaihtokauppa. Loppuun ajetut huoltamattomat ja jo varastetut lentokoneet vastaan läjä rahaa. Toivotaan, että ryssä ei huomaaNyt ne suunnittelee kaappavansa samat lentokoneet mitkä ne kaappas jo länneltä. Meinaavat siis kaapata ne itseltään...
Kiinan anergiansaannista merkittävä osa tulee ryssälästä. Kun ryssälässä osuu paska tuulettimeen lopullisesti niin sieltä ei välttämättä tulee öljyä eikä kaasua vähäänaikaan. Joten varastointi on ihan hyvä idea tältäkin osalta.Maailman merillä on tällä hetkellä valtavasti öljyä tankkereissa joko liikkeellä tai varastoituna. Enemmän kuin kertaakaan sitten 2016.
Tämän lisäksi sekä USA että erityisesti Kiina ovat keränneet öljyä valtavia määriä strategisiin varastoihin. Kiina rakentaa myös 11 jättimäistä varastoa lisää, joihin mahtuu yli 160 miljoonaa tynnyriä öljyä. Ehkä tuossa on ollut tarkoitus tukea öljyn hintaakin, jotta ryssälä ei kaadu aivan vielä, vaikea sanoa Kiinan motiiveista, kuten jutussakin sanotaan, se hyötyisi vielä enemmän mikäli öljyn hinta laskee alemmas.
Todennäköisesti muuallakin on toimittu samoin eli kerätty halvahkoa öljyä varastoihin ja epäilemättä Venäjän kaikki mahdolliset varastot ovat täynnä nyt kun tuotanto ylittää kulutuksen/jalostuksen sekä vientipotentiaalin.
Edessä voi olla hyvinkin jyrkkää laskua hinnassa varsinkin, jos Israelin ja Hamasin tulitauko muodostuu pysyväksi.
![]()
Oil Tankers Jam Seas as Global Glut Builds | OilPrice.com
Vortexa: 1.2 billion barrels of crude oil are currently at sea, being moved from one place to another.oilprice.com
https://www.kommersant.ru/doc/8100707New heavy-duty truck sales in Russia fell by 57%
In the first nine months of the year, 32,800 new heavy-duty trucks (HCVs, weighing over 16 tons) were sold in Russia. This is a 57.4% decrease compared to the same period last year, according to Avtostat.
The highest number of heavy trucks were sold in the first quarter (12,700 units), while the lowest number was in the second quarter (9,300 units). As a result, the market fell by 47.9% in the first quarter and by 63.6% in the second. In the third quarter, 10,800 HCVs were sold, a 60% decrease compared to the previous year.
KAMAZ led the new HCV market, with a 30% share. This is almost double the year-ago figure (15.4%). From January to September, 9,800 of these heavy-duty trucks were sold. The second and third places are occupied by the Chinese SITRAK and Shacman, maintaining a market share of over 10%.
The SITRAK C7H remains the most popular heavy-duty truck model in Russia, with sales reaching 5,000 units. It accounted for over 15% of all heavy-duty truck sales. Three KAMAZ models and the Chinese FAW J6 also made the top five.
The average price of new passenger cars in Russia in September 2025 reached 3.34 million rubles, up 4% from August. Compared to September 2024, prices have increased by 6%. Avtostat predicts that the price increase for new cars will continue in October.