Läskit pois

Läskit kuriin


  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Itsellä kanssa tässä ketoosit päällä. Näillä minä pudottelen pöhöt pois muutaman kerran vuodessa. Ketoosin saa päälle noin 3 päivässä, jonka jälkeen kannattaa syödä myös hiilareita, mutta tod rajoitetusti ja valikoidusti. Ketoosissa vireystaso kasvaa, olo kevenee ja ajatus kulkee. Ne vähät hiilarit tyyliin 45g päivä, tulee ottaa vaikka sipulista tms. Tärkkelykset ja vaaleat nollaravintoiset pullat kannattaa unohtaa. Kyllähän tuo toimii ja näin sitä painoa pudotellaan sairaaloissakin. Positiivistä on se että voi tempaista vaikka pari naudan etrecote pihviä tai läjän itse pyöriteltyjä lihapullia/pihvejä. Nälkää ei tarvitse nähdä ja pääsee ihan herkuttelun makuunkin halutessaan. Ketoosissa ei tosin ole kovinkaan suuri nälkä. Lisään itse ja suosittelen myös tähän yhteyteen visiblin kuituvalmistetta, jota saa apteekista. Se pitää suolen kunnossa ja pakki toimii suht normisti. Se on myös erittäin terveellinen. Tätä mm suositelleen suolistosyöpäpotilaille ja muille joilla ärtynyttä suolen oireyhtymää, kroonin tautia tms.
 
Jaa niin sitä ylimääräistä ei ole vielä ihan kauheasti. Pituus 181 ja paino 74. Ylimääräistä on sellanen 3-5 kg. Monesta tämä voi kuulostaa naurettavan pieneltä, mutta tässä vaiheessa mun on siihen puututtava tai muuten sitä on kohta 30 kg ja en pysty enää juoksemaan ollenkaan. Armeijan kuntotestin mukaan mulla on nyt hyvä lihaskunto ja juuri ja juuri kiitettävä juoksukunto.
Oletko thai-nyrkkeiljä/ vapaaottelija? Koska jos ei niin eipä tuossa ole mitään nipistettävää... itse olen kiipeilijänä isohko, 188cm ja 81kg, tiputin otteluaikoina 73 kiloon, mikä oli aivan järkyttävää, ja yhteen kiipeilyprojektiin (ei valitettavasti auttanut eli mennyt) kuutisen vuotta sitten 76:teen, mutta noi BMI:t antavat ihan vääriä indikaatioita meille noilla 1,80+ metriluvuilla.
 
Olen reilusti yli 50v., 193cm ja n.108kg. Ei miestissejä eikä jenkkakahvoja. Vyötärön ympärystä on jonkun verran, vaikka sormien väliin ei jää juuri mitään. Ylimääräiset ilmeisesti vatsaontelossa? Aerobista kai? Salilla kävin säännöllisen epäsäännöllisesti koronaan asti, nyt pitkä tauko.
 
Tässä lempeydessä ajatus siinä, että palanen kerrallaan kuntoon. Liian usein olen tehnyt sen virheen, että pari viikkoa täysillä spartalaisuutta ja kovaa treeniä. Sitten taas karkkipussin, kaljapullon ja sohvan pariin..
karkkipussi, olut, roskaruoka kolme viikkoa pannassa. Urheiluakin tehty. Vaikutus painoon 0kg..

Eli olisin voinut porsastella aivan huoletta, ja vaikutus painoon olisi ollut aivan sama? Toki yleinen jaksaminen ehkä hitusen parempi, urheilukin kulkenut kivasti.
 
Kaikki mitä kevät-kesällä lähti on nyt tullut takaisin. Woltilla tullut liki päivittäin roskaruokaa kotiin. Pakko saada tämä poikki.
 
Pelkällä lenkillä ei tule toimeen, paasto taas ei käy, kaikki mikä muistuttaa ramadania on nogo, annan ääneni lenkille ja ruokavaliolle, täänään sinistä lenkkiä ja paistinperunoita ;)
 
Pelkällä lenkillä ei tule toimeen, paasto taas ei käy, kaikki mikä muistuttaa ramadania on nogo, annan ääneni lenkille ja ruokavaliolle, täänään sinistä lenkkiä ja paistinperunoita ;)
Eiköhän liki jokaisella maailmanuskonnolla ja -filosofialla ole ollut vuosituhansia paasto käytössä. Nykyään suositellulla pätkäpaastolla(8tuntia syöntiä ja 16 tuntia syömättä/vrk) on pitkä menneisyys takanaan.
 
10025816-6723205-image-a-3_1550624335626.jpg

Healthy_life_years_at_birth,_females,_2010_and_2016_(years)_YB17.png

Infographic - healthy life years at birth2.jpg

"Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen laaja FinTerveys 2017 -väestötutkimus 18-29-vuotiaista suomalaisista paljastaa, että ikäluokan miehistä lähes puolet on ylipainoisia, ikäluokan naisista puolestaan kolmannes on painoindeksin perusteella ylipainoisia tai lihavia."

 
Itse aloitin elämäntaparemonttini reilu vuosi sitten tekemällä
(Huom. vain 4 min työtä) Mukaista kiertoharjoittelua joka päivä.
Luin myös kyseisen kirjan ja sen filosofioita noudattaen olen pitänyt painopisteen kovassa kehonpainoharjoittelussa katsoen hieman ettei ihan sitä prosessoidumpaa ruokaa tule syötyä.

Paino on reilun vuoden aikana pudonnut vain n. 5 kg mutta kehonkoostumus ja energiatasoni ovat aivan eri luokkaa. Vaikka olen vasta aloittelija, olen vahvasti sitä mieltä että keskiöön kannattaa ottaa intensiivinen intervalliharjoittelu täydellistä tekniikaa hakien, riittävän levon kanssa, tarkkaillen ruokavaliota sopivasti, ei liian tarkasti. Tutkitusti parhaimmat ja nopeimmat tulokset tulevat intensiivisellä intervalliharjoittelulla tasaisen aerobisen liikunnan sijaan.

Suosittelen kaikkia maanpuolustuksesta kiinnostuneita kunnonkohottajia lukemaan linkissä mainitun kirjan "You are your own Gym" tai suomeksi "Kehonpainoharjoittelun käsikirja", kirjoittaja Mark Lauren on entinen kouluttaja sekä inttiukko.

Tsemppiä paljon kullekin omiin projekteihinsa.
 
Jep, YAYOG on hyvä kirja. Kannattaa tsekata myös puhelimen saman niminen treeniappi, jos kehonpainoharjoittelu kiinnostaa. On hyvin tehty, sisältää kolme eri tasoista treeniohjelmaa ja suuren määrän liikevariaatioita. On kaiken lisäksi ilmainen.

Koska kehonpainoharjoittelussa progressio toteutetaan vaihtamalla haastavampaan liikevariaatioon (vs painoharjoittelussa käytettäisiin enemmän painoa), on tärkeää että liikevariaatioita on riittävä määrä.
 
Katso liite: 45166

Katso liite: 45167

Katso liite: 45168

"Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen laaja FinTerveys 2017 -väestötutkimus 18-29-vuotiaista suomalaisista paljastaa, että ikäluokan miehistä lähes puolet on ylipainoisia, ikäluokan naisista puolestaan kolmannes on painoindeksin perusteella ylipainoisia tai lihavia."

Näkyy oleva five eyesit myös five bellies.:D
 
Kuntosalilla voi kokeilla kuntopyörässä, millä teholla polttaa kaloreita. Jos esim. polkee 200 Watin teholla, polttaa sekunnissa 200 Joulea = 47,8 kaloria = 0,0478 kilokaloria.

Jos polkee tunnin 200 Watin teholla, polttaa 172 kilokaloria. Esim. suklaassa on sadassa grammassa luokkaa 500 kilokaloria. Yksi Big Mac -ateria on noin tuhat kilokaloria.

Tästä opitaan, että jos meinaa liikkumalla laihtua, saa juosta aivan p**leesti.
 
Kuntosalilla voi kokeilla kuntopyörässä, millä teholla polttaa kaloreita. Jos esim. polkee 200 Watin teholla, polttaa sekunnissa 200 Joulea = 47,8 kaloria = 0,0478 kilokaloria.

Jos polkee tunnin 200 Watin teholla, polttaa 172 kilokaloria. Esim. suklaassa on sadassa grammassa luokkaa 500 kilokaloria. Yksi Big Mac -ateria on noin tuhat kilokaloria.

Tästä opitaan, että jos meinaa liikkumalla laihtua, saa juosta aivan p**leesti.
Hmm, toisaalta tehossakin on kyllä huomioitava se, että lopputeholta 200 wattia ei synny lihasten aktiini-myosiinisäikeiden liikkeestä laisinkaan ilman häviöitä, joten kyllä siihen, että kuntopyörään saa 200 wattia näkyviin, kuluu enemmän energiaa.

Pidempikestoisissa kuormittavissa liikuntasuorituksissa (n. 1 tunti) on myös huomioitava se, että se lisää seuraavan vuorokauden perusaineenvaihduntaa jopa kaksinkertaiseksi. Tämän takia säännöllinen liikkuminen onkin niin hyvästä.
 
Back
Top