Laatujuomatopiikki

Joo, täytyy olla ylpeä, että on päässyt tällaisen valioviskijoukon tykkäysosastoon osalliseksi!
 
Tuo laatuviskin määrä vetää naaman vihreäksi kateudesta Itse lähden juhlistamaan vappuaattoa pelkän 0,7 l Tullamore Dew -pullon kera.
TD on ihan ok. Mut mikäs tuo tuollainen 0,7L on?

IMG_0291.jpg



;)
 
Onhan tää ihan Alkon perussettiä, tosin blended-viskiksi ihan OK tasoa. Mukavan pehmeää. Vappuna ei oikein viitsisi juottaa kavereille omia kalliimpia ja laadukkaampia mallasviskejä.

Katso liite: 4217
Sen vähä mitä blended-juomia oon maistellut, niin irkut on mielestäni maistuneet paremmilta kuin skottisekotukset. Ne on tosiaan pehmeämmänmakuisia, eikä tule sellaista pirtumaista jälkipolttoa kuin mitä JW:ssä maistan.
 
Laatutopikki. Itse en juo viinaa ollenkaan, mutta rommia senkin edestä. Englannista tilailen kun Alko on suppea. Nyt on Eldorado rommi kuitenkin Suomen alkoissa. Puun makuinen.Omasta mielestä whiskinen liikaa. On se meriittejä saanut.
Edelleen ykkönen Pulser's rommi.Tehty vanhalla ja aidolla englannin laivaston reseptillä. Se on sellainen juoma että sillä on voitettu sotia. Ensimmäisessä maailmansodassa jalkaväellä oli oma rommi ranskan mutakentillä. Kerran se oli loppu,oli märkää ja kylmää ei ruokaa. Jostain oli saatu tilalle laivaston rommia. Joka ukko oli kuin uudesti syntynyt. Ero omaan rommiin oli huomattava mitä tuli tarkenemiseen ja jaksamiseen.
Nelsonin vereksikin sanottu,kun kuolettavasti haavoittunut Nelson täytyi säilöä laivan rommitynnyriin,että pysyi jotenkin tuoreena kotisatamaan. Vuotava ruumis ei estänyt viinan janoisia naukkua ottamasta.
 
Argentiinalaista blended-juomaa (tää ei nyt varmaan kuulu tähän laatujuoma-topikkiin, mutta kun ei ole sitä mopon_osien_pesu-topikkiakaan, niin tänne vaan jonon jatkoksi. :D ):
IMG_0292.jpg
 
:(

Nyt mää oon paljastanu jo niin paljon ... että ... mun on varmaan pakko_tulla_viinakaapista ulos ...

... mun viski-pullot ei ole juotavaksi ... vaan keräilyyn ... :oops:.

Laitanpa esimerkin:

IMG_0294.jpg


IMG_0295.jpg


Pullot merkataan joko takapuolen etikettiin, kuten yo. kuvassa. (ostettu Heathrow`n lentokentältä v. 2000) tai paketissa olevaan "esitteeseen".
 
Ed. sivulla oleva Balvenien 1L bullo on saatu haltuun vuonna 2001.

30v. Glenfiddich, Marraskuu -06 (kuva)

IMG_0296.jpg


jne. jne.

sry ... en ole alkoholisti, jos vaikka joku niin pahansuopaisuuttaan salaa toivoikin. :p
 
Muistakaa ostaa myös kotimaista pikkupanimon tislaamon wiskiä!




IMG_0304.jpg





Edit; korjattu kiireessä tapahtunut kauhea erhehdys, panimo --> tislaamo
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top