Laatujuomatopiikki

Löytyi brittiläisen toimittajan väsäämä tunnettu VISKIJOULUKALENTERI! - EUR 174.
Loistava idea mutta pirun kallis.
Ajatelkaas, jostain alle satasen viskistä ...on ihan varmasti laatukamaa.... saa jo erittäin hyvän makunautinnon kun pullottaa itse pikkueriin ja naukkailee päivittäin.
Juu...juu.... ymmärrän kyllä selityksenne, että tossa valmiissa kalenterissa on kaikki eri makuja, mutta silti. Pirun kallis se vaan on.
 
https://www.masterofmalt.com/whiskies/the-blended-whisky-company/the-lost-distilleries-blend-whisky/

Tämä osui silmään noista kalenteriputeleista, hyvä stoori lisäksi... nk. Lost Distilleries-sarja tisleitä, kyhätty jäämistä jotka on kerätty konkurssiin menneistä & suljetuista viskitislaamoista (yleensä perintöriidat, verovelat, muutokset maankäyttö/ vedenottooikeuksiin jne...) nämä ovat katoavaa kansaperinnettä, ehkä pullohinta (yli EUR400) kuvastaa sitä.
En ole maistanut koskaan kylläkään, Batch 7 näyttää loppuunmyytyä tällä hetkellä.
 
No nyt löyty namia !

caol_ila_12_years_old.jpg

Caol Ila 12v single malt. Voltteja 43%.

Väri: Vaalea, todella vaalea. Muistuttaa valkoviiniä.

Tuoksu: Turvetta ja savua. Ei kuitenkaan niin paljon kuin Laphroaigissa.

Maku: Jumalainen. Tämä on nektaria. Skottiviskien aatelia selvästikin. Mukavan suolainen, vähän kuin meren pärskeet, Islay-viski.

Suosittelen nautiskelijoille.
 
Veli Ikaruksen pyynnöstä, yksi ullatus-kuva pikkujoulujen kunniaksi:

IMG_0750.jpg


Hauskaa pikkujouluja kaikille. :)
 
No nyt löyty namia !
..........
Caol Ila 12v single malt. Voltteja 43%.
Väri: Vaalea, todella vaalea. Muistuttaa valkoviiniä.
Tuoksu: Turvetta ja savua. Ei kuitenkaan niin paljon kuin Laphroaigissa.
Maku: Jumalainen. Tämä on nektaria. Skottiviskien aatelia selvästikin.
Mukavan suolainen, vähän kuin meren pärskeet, Islay-viski.
Suosittelen nautiskelijoille.

Hyvät arvostelut saanut ja kohtuuhintainen.
https://www.thewhiskyexchange.com/p/1619/caol-ila-12-year-old

En ole maistanut (vielä), mutta varmaankin hyvä ostos, tosin en tiedä, mitä Alko tuosta pyytää...
 
Helkkari kun taas sain lahjaksi konjakkipullon! Eihän sitä voi ihmisille sanoa, että en minä pidä konjakista. Pitkin hampain tirvon sitä alas, mieluummin laatuoluita ottaisin, mutta sitä kai pidetään rahvaanomaisena lahjana.
Pitäisi kai olla huonompi töissään ja mulkumpi ihmisenä, niin ei olisi tätä ongelmaa.
Onko tämä edes konjakiksi hyvää? Ja kuka tulee juomaan tämän kanssani, pilaan tämän lantraamalla vaikka glögillä...:D
@tulikomento @Ikarus @Erkki @Fremen @baikal @Sardaukar @Umkhonto @Old Boy @Vonka @Rajajääkäri @vlad @jurppi , tällä porukalla saataisiin hyvät tapaninbileet aikaiseksi. Ei vaan tämä pullo riittäisi, mutta toisin enemmänkin juomatonta konjakkia kehiin.:)

1567601-1.jpg
 
Helkkari kun taas sain lahjaksi konjakkipullon! Eihän sitä voi ihmisille sanoa, että en minä pidä konjakista. Pitkin hampain tirvon sitä alas, mieluummin laatuoluita ottaisin, mutta sitä kai pidetään rahvaanomaisena lahjana.
Pitäisi kai olla huonompi töissään ja mulkumpi ihmisenä, niin ei olisi tätä ongelmaa.
Onko tämä edes konjakiksi hyvää? Ja kuka tulee juomaan tämän kanssani, pilaan tämän lantraamalla vaikka glögillä...:D
@tulikomento @Ikarus @Erkki @Fremen @baikal @Sardaukar @Umkhonto @Old Boy @Vonka @Rajajääkäri @vlad @jurppi , tällä porukalla saataisiin hyvät tapaninbileet aikaiseksi. Ei vaan tämä pullo riittäisi, mutta toisin enemmänkin juomatonta konjakkia kehiin.:)

1567601-1.jpg


Kyllä niistä tulisi kaikkien aikojen bileet, oikea Hyvien ihmisten juhla ja Ystävyyden talo, mutta olen kuivatellut maksaa pian seitsemän kuukautta, joten minulle sitten etupäässä kuskin paikka. Sikarit tuon tullessani. :)
 
... porukalla saataisiin hyvät tapaninbileet aikaiseksi. Ei vaan tämä pullo riittäisi, mutta toisin enemmänkin juomatonta konjakkia kehiin.:)

Missäs nähdään? ;) Mulla on case Mustaa Lonkeroa siltä varalta ettei konkku uppoa kaikille :p
Ei tosin voi kovin pitkän kaavan mukaan ottaa kun tiistaina on taas työpäivä.
 
Helkkari kun taas sain lahjaksi konjakkipullon! Eihän sitä voi ihmisille sanoa, että en minä pidä konjakista. Pitkin hampain tirvon sitä alas, mieluummin laatuoluita ottaisin, mutta sitä kai pidetään rahvaanomaisena lahjana.
Pitäisi kai olla huonompi töissään ja mulkumpi ihmisenä, niin ei olisi tätä ongelmaa.
Onko tämä edes konjakiksi hyvää? Ja kuka tulee juomaan tämän kanssani, pilaan tämän lantraamalla vaikka glögillä...:D
@tulikomento @Ikarus @Erkki @Fremen @baikal @Sardaukar @Umkhonto @Old Boy @Vonka @Rajajääkäri @vlad @jurppi , tällä porukalla saataisiin hyvät tapaninbileet aikaiseksi. Ei vaan tämä pullo riittäisi, mutta toisin enemmänkin juomatonta konjakkia kehiin.:)

1567601-1.jpg

Tuossa just pyhänä vietettiin suvun voimin isoäidin yhdeksänkymppisiä ja mummo tarjosikin koko porukalle juhlan kunniaksi Hennesyä. Pakkohan se oli ottaa kun tarjottiin. Mutta kyllä meikäläinen silti viskimiehenä pysyy.
 
Olisihan
Ei kun ne on (Hyvien ihmisten juhla, ystävyyden talo) Steinbeckin kirjoja ihan oikeasta toveruudesta... :D
Jaa jaa, niin sitä taas sivistymättömyytensä paljasti :):D. Ei ole tuttua tuolta kuin Vihan hedelmät kirjan puolelta ja Eedenistä itään elokuvan puolelta.:)
Onko läskiluvat? Meinaan jos isompikin sakki tulee konjakin perään :cool:
 
Hmm @Fremen , tuleeko sinulle jotain mieleen tästä? Voisimmeko kehittää/laajentaa jotain... kokemusta? ;)
Saattaapa olla hyvät herrat, että jossain vaiheessa palaan asiaan jonkinlaisen ehdotuksen kera yyveellä.
 
Back
Top