Laatujuomatopiikki

Chileläistä cabernet sauvignonia lasagnen kanssa. Oli kyllä hyvä lauantain päivällinen. :)
Vois luulla että "majuri" huutaa ruotsia kumoon tänään ja huomenna kun on isänmaallinen mies.
 
Vehnäoluiden ehdotonta aatelia. Lisäksi tuo nimi tarjoaa mahdollisuuden monenlaisiin sanaleikkeihin. 1566665691250.png
 
'Hedelmätorttuinen Vitus'.

Ei se pahaa ole, mutta ei mielestäni vakio-Weihenstephaner vehnäistä parempaakaan, joka on hyvänä kakkosena heti Paulanerin jälkeen. Tuosta rupeaa myös tulemaan liian helposti kekkuliin elikkäs liikaa rosentteja.
 
Kyllä hävettää olla tällä suomalaine kepillisen heittäjä. Karjala A
 
Kaverin luona pääsin maistamaan tätä:
fireballcinnamonwhisky750n__91354.1365444488.1280.1280.jpg


Oikein kunnon jouluinen maku. Minulle tuli heti mieleen että kuumaa mehua ja kunnon töräys tätä sekaan niin siinäpä saattaisi olla oiva glögi.
 
Kaverin luona pääsin maistamaan tätä:
fireballcinnamonwhisky750n__91354.1365444488.1280.1280.jpg


Oikein kunnon jouluinen maku. Minulle tuli heti mieleen että kuumaa mehua ja kunnon töräys tätä sekaan niin siinäpä saattaisi olla oiva glögi.

Fireball on kyllä suun myötäistä juomaan! :p Ja toimii myös glögin terästeenä erittäin hyvin. Mukavasti lämmittää!
 
Kaverin luona pääsin maistamaan tätä:
fireballcinnamonwhisky750n__91354.1365444488.1280.1280.jpg


Oikein kunnon jouluinen maku. Minulle tuli heti mieleen että kuumaa mehua ja kunnon töräys tätä sekaan niin siinäpä saattaisi olla oiva glögi.
Fireball on jäänyt minulle vieraaksi, mutta 33% teho kuulostaa kyllä aika villasukalta... Miksiköhän tätä on lantrattu noinkin paljon vedellä?

Elokuun alun Skotlannin matkalla tuli käytyä Taliskerilla, Glenmorangiellä, Dalwhinniessä ja Clynelishillä. Mmmm, kaikki täyttivät laatujuoman kriteerit!

1566916893194.png
 
Prosentittomalta puolelta suosittelen kovaa äskeisen makutestin perusteella sekä Dr. Pepperin että Coca-Colan vaniljaversioita. Paljon parempia kuin normiversiot. :love:(y)
 
Voisiko viskiä raiskata vaniljakokiksella, kokemusta kellään?
No nyt on kyllä niin kovaa shittiä, että tästä ei voi olla tykkäämättä! Whiskyksi suosittelen Talisker 57° North -tislettä, tämä luo sopivan miehekkään kontrastin vaniljakokiksen kanssa. Ja pitääkin muistaa ehdottaa whiskyharrastajakavereille blandaamista vaniljakokikseen, siinä saattaa Lagavulin juuttua kitalakeen...

 
Vain wiski on semmosta kuraa, jota voi juoda vielä Vaniljaesanssilla. Siinä maku vielä paranee. Otapa laadukas tumma rommi vertailuksi viereen...
 
Vain wiski on semmosta kuraa, jota voi juoda vielä Vaniljaesanssilla. Siinä maku vielä paranee. Otapa laadukas tumma rommi vertailuksi viereen...
Äläs nyt, whisky kasvattaa pallit joka miehelle! Juoma, joka on kehitetty pitämään perhekallaudet lämpiminä kiltin alla jäisen tuulen tuivertaessa nummilla, ei voi olla läpeensä pahaa!
 
Kunnes maistaa hyvää tummaa rommia. Haavekuvat on ainakin mulla ennemmin Karibian neitosista kuin kilttihameisista äijistä.

Muoks, hymiöt ei toimi täällä näköjään. No kyseessä hyväntahtoinen huumori-irvistys...
 
Kunnes maistaa hyvää tummaa rommia. Haavekuvat on ainakin mulla ennemmin Karibian neitosista kuin kilttihameisista äijistä.

Muoks, hymiöt ei toimi täällä näköjään. No kyseessä hyväntahtoinen huumori-irvistys...
Mutta tarjoapa sille kauniille Karibian neitoselle whiskyä, niin meno on tuimempaa, kuin rommilla onnistuisi ikinä! :cool:
 
Ei ole tarkoitus väittää, että Wiskin ystävillä on huono maku. Mutta kannattaa laajentaa sitä repertuaaria. Sitä pian yllättyy.

T: Entinen Wiskin ystävä
 
Ei ole tarkoitus väittää, että Wiskin ystävillä on huono maku. Mutta kannattaa laajentaa sitä repertuaaria. Sitä pian yllättyy.

T: Entinen Wiskin ystävä
No, minulla on holistinen suhde kaikkeen vahvaan alkoholiin ja ei rommikaan ihan vieras aine ole:
Plantation.jpg
 
Tuo on jo ihan ok rommia vanhempana versiona. Täytyy pistää vähän referenssiä kun pääsen takas omille kätköille.

Muoks. Maistiaisita löyty yks kuva. Tässä pari hyvää rommia, osa taas kokiksella(ilman vaniljaa).

Katso liite: 32503
Suau löytyy myös täältä ja Belizellä on päässyt maistelemaan Arnisseriä. Taitaakin olla lempijuomasi kuvan perusteella?
 
Suau löytyy myös täältä ja Belizellä on päässyt maistelemaan Arnisseriä. Taitaakin olla lempijuomasi kuvan perusteella?
Vaan yks maistelusetti. Omaan makuun hinta-laatusuhteeltaan parhaat rommit(kin) löytyy Venezuelasta. Setelin värinen Diplomatico maksaa usassa alta 40 dollaria. Siitä on paha pistää paremmaksi tuohon hintaluokkaan. Toki sitten kun löydään isoja seteleitä pöytään niin löytyy parempaa, paljonkin.
 
Back
Top