aj77
Greatest Leader
No niin nyt selvisi. Olin Urugelpäissäni. Eli yrität tehdä siis Urugelkloonia. Minkälaiseen alkoholivahvuuteen pyrit?Nyt meni kyllä ohi???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No niin nyt selvisi. Olin Urugelpäissäni. Eli yrität tehdä siis Urugelkloonia. Minkälaiseen alkoholivahvuuteen pyrit?Nyt meni kyllä ohi???
Vakio satsi minulla on 12kg maltaita/52 litraa vierrettä.Ominaispaino mitataan vierteestä ennen ja jälkeen käymisen ja netistä löytyy laskuri jonne syötetään arvot niin saadaan noin 4,5%.No niin nyt selvisi. Olin Urugelpäissäni. Eli yrität tehdä siis Urugelkloonia. Minkälaiseen alkoholivahvuuteen pyrit?
Varmasti hintansa väärtiä juomaa, XO yleensä takaa ettei ole hätiköity tuotteen esillepanossa... nam.Meneehän nuoki.
Meikäläinen katsoi joskus Marttin Beckiä ja siitä se idea sitten lähti. Jos valikoimassa on niin tämä ainakin on hyvää.
Päivitys american red aleen,värin puolesta ei tullut red alea,vaikka käytin Weyermannin cara red mallasta,kuitenkin humalointi osui aika kohdilleen;ei peitä maltaan makua ja ovat aika tasapainossa keskenään.Helvetin jännä harrastus.Päivitys oman panimon Pilsner Urquell klooniin;varastointi on kirkastanut selvästi olutta ja parantanut makua.11-12 viikkoa mennyt kun olut lähti käymään ja nyt voin sanoa että laadukas on lopputulos (vaikka vierre paloi mäskipannun pohjaan osittain),mutta siitä kiitos kotimaisille oluttarvike kaupoille ja netistä löytyville ohjeille(oma kärsivällisyys myös,ettei juoda keskeneräisenä).Huomenna on pullotusvuorossa 55 litraa 2kk sitten aloitettua american red alea,pieni jännitys päällä ennen ensimmäistä maistelua.
Oliko vanha Lapin Kulta sellaista, siis ei se nykyinen sillä nimellä myyty? Jos kyllä, niin Tornion panimon Original Lapland Lager.Mutta asiaan. 80- ja 90-luvuilla olut oli vielä hyvää. Sen jälkeen suurpanimot ovat kehittäneet teollisia prosessejaan, jotta olutta saadaan tehtyä nopeammin. Valitettavasti maku on kärsinyt hieman. Pienpanimot taas keskittyvät erikoisoluisiin joita ei tee mieli juoda janojuomana.
Mistä siis voisi saada bulkkiolutta joka olisi yhtä hyvää kuin 30 vuotta sitten?
Kyllä lapin kulta ja karjala olivat silloin todella hyviä.Oliko vanha Lapin Kulta sellaista, siis ei se nykyinen sillä nimellä myyty? Jos kyllä, niin Tornion panimon Original Lapland Lager.
Samaa mieltä.No ainakin Hartwall on palannut juurilleen ja minusta Lahden ERIKOIS A on yhtä hyvää kuin 80-luvulla.
Elä koko pulloa veä kerralla sit.
Tuo on kyllä erinomainen, tunnetko suolaisuuden siinä? Ainakin minä kuvittelen maistavani suolaisuuden siinä.
Näitä viskejä kypsytetään meren rannalla tuulen vaikutuksen alla.Miettinyt että pitäisi tehdä viskiä itse ja kypsytellä sitä tammitynnyrissä oman järven rannalla.Viskimaltaita on saatavissa näistä kotimaisista oluttarvike liikkeistä,viskiähän niistä ei tietysti saa valmistaa.Kyllä vaan. Suolainen merivesi tulee mieleen.