Laatujuomatopiikki

Viimeisin oman panimon olut.Tämän voisi luokitella California Common oluisiin kuuluvaksi,kuparin värinen,lager hiivalla käytetty mutta korkeammassa lämpötilassa,tuloksena lager ja ale oluiden välimuoto.3kk sitten tämä satsi lähti käymään,kypsytystä siitä 2kk.Ei parempi tai huonompi kuin muut,sanoisin erinlainen.
 

Liitteet

  • HPIM4861.JPG
    HPIM4861.JPG
    136.2 KB · Luettu: 8
Löysin paikallisesta S-marketista sitruuna-aromilla ryyditettyä kivennäisvettä. Lisäksi kaapistani löytyi avattu pullo Leijona-viinaa. Päätin suorittaa pienen empiirisen kokeen ja yhdistää nesteet. Mielestäni lopputulos on topikin mukainen, eli LAATUJUOMA.

Edit.
HUOM! Allekirjoittaneen mielestä lasiin kannattaa kaataa enemmän kivennäisvettä kuin Leijonaa, mutta nämähän ovat tietysti pelkkiä makuasioita.
 
Löysin paikallisesta S-marketista sitruuna-aromilla ryyditettyä kivennäisvettä. Lisäksi kaapistani löytyi avattu pullo Leijona-viinaa. Päätin suorittaa pienen empiirisen kokeen ja yhdistää nesteet. Mielestäni lopputulos on topikin mukainen, eli LAATUJUOMA.

Edit.
HUOM! Allekirjoittaneen mielestä lasiin kannattaa kaataa enemmän kivennäisvettä kuin Leijonaa, mutta nämähän ovat tietysti pelkkiä makuasioita.

Ensiksi: Saanko pyytää allekirjoitustasi oheiseen dokumenttiin?

1619212330857.png

Voin huoletta luvata, että aivostasi tulee maailmanlaajuinen kiinnostuksen kohde. Tutkijoita virtaa kaikkialta maailmasta tutustumaan niihin ja väittelemään asiasta.

Jo pelkästään se, että ihmisen aivot edes periaatteellisella, saati käytännöllisellä tasolla voivat synnyttää ajatuksen, joka saa aikaan mainitsemasi kokeilun ja vielä inspiroivat kokeen tekijän itse maistamaan kyseistä tuotosta on sen luokan tieteellinen ihme, joka saattaa aiheuttaa täysin uuden titeenalan synnyn. Edes metafysiikka ei selitä tätä tilannetta.

Luonnollisesti väitteesi, että tuo keksintö maistui hyvältä menee jo sitten puhtaasti esoterian puolelle eikä kukaan siihen usko. Mutta jo ajatus moisen kokeen toteuttamisesta tekee sinusta vuosisatojen ajaksi tieteellisen kuriositeetin kohteen.
 
Itse teen ihmiskokeen kuinka omatekemä Jaloviina/leikattu konjakki toimii. Salaisen reseptin löysin netistä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaloviina

Saksasta (mikä on aiemminkin auttanut suomalaisia) löytyi verkkokauppa josta tein tilauksen; kaksi olutkoria, kolme litraa vodkaa ja litra brändyä. Hintaa tuli posteineen n. 70€ (juomat 40€ ja postit 30€)
Tilaus on viikko tilauksen jälkeen nyt lähipostissa, jospa huomenna uhrautuisi testiin. :)
 
Ensiksi: Saanko pyytää allekirjoitustasi oheiseen dokumenttiin?

Katso liite: 49369

Voin huoletta luvata, että aivostasi tulee maailmanlaajuinen kiinnostuksen kohde. Tutkijoita virtaa kaikkialta maailmasta tutustumaan niihin ja väittelemään asiasta.

Jo pelkästään se, että ihmisen aivot edes periaatteellisella, saati käytännöllisellä tasolla voivat synnyttää ajatuksen, joka saa aikaan mainitsemasi kokeilun ja vielä inspiroivat kokeen tekijän itse maistamaan kyseistä tuotosta on sen luokan tieteellinen ihme, joka saattaa aiheuttaa täysin uuden titeenalan synnyn. Edes metafysiikka ei selitä tätä tilannetta.

Luonnollisesti väitteesi, että tuo keksintö maistui hyvältä menee jo sitten puhtaasti esoterian puolelle eikä kukaan siihen usko. Mutta jo ajatus moisen kokeen toteuttamisesta tekee sinusta vuosisatojen ajaksi tieteellisen kuriositeetin kohteen.
Ymmärrän, että väitteeni tuntuu uskomattomalta, mutta se ON TOTTA!

Joku muu pitäisi viestiäsi imartelevana, mutta itse olen ymmärtänyt oman ainutlaatuisuuteni jo aikoja sitten. Kerran esim. söin Fazerin Turkinpippureita samalla, kun suutelin Kuningas 013 -pulloa. Voin suositella! Ajattelin seuraavaksi kokeilla Cola-juoman ja Leijonan yhdistämistä!

Olet sitä paitsi myöhässä! Itä-Suomen yliopisto on jo pyytänyt aivojani tutkittavakseen! Saavutin testeissä melkein 52 pistettä ja tätä pidettiin todella harvinaisena saavutuksena!!

Edit.
Tuli liikaa pisteitä. Tarkistuslaskennan jälkeen laitettiin haarukka kohdalleen...
 
Viimeksi muokattu:
Tätä parempaa päälle kasiprosenttista olutta saa etsiä ja pitkään.

Marsalkan vahva on sopiva perjantai-illan kruunu.
 

Liitteet

  • 16192160782116703594049756818258.jpg
    16192160782116703594049756818258.jpg
    1.2 MB · Luettu: 5
Itse teen ihmiskokeen kuinka omatekemä Jaloviina/leikattu konjakki toimii. Salaisen reseptin löysin netistä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaloviina

Saksasta (mikä on aiemminkin auttanut suomalaisia) löytyi verkkokauppa josta tein tilauksen; kaksi olutkoria, kolme litraa vodkaa ja litra brändyä. Hintaa tuli posteineen n. 70€ (juomat 40€ ja postit 30€)
Tilaus on viikko tilauksen jälkeen nyt lähipostissa, jospa huomenna uhrautuisi testiin. :)
Kuulostaa mielenkiintoiselta!
 
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää juoda viinaa jos ei sitä voi juoda laimentamatta.
Ruuan kanssa menee se 4-5kpl 4cl ryyppyä ja jos ottaa ilman ruokaa niin riittää 1-2kpl 4cl ryyppyä. Ei sitä kaksin käsin vedetä naamaan vaan hillitysti.
 
Ymmärrän, että väitteeni tuntuu uskomattomalta, mutta se ON TOTTA!

Joku muu pitäisi viestiäsi imartelevana, mutta itse olen ymmärtänyt oman ainutlaatuisuuteni jo aikoja sitten. Kerran esim. söin Fazerin Turkinpippureita samalla, kun suutelin Kuningas 013 -pulloa. Voin suositella! Ajattelin seuraavaksi kokeilla Cola-juoman ja Leijonan yhdistämistä!

Olet sitä paitsi myöhässä! Itä-Suomen yliopisto on jo pyytänyt aivojani tutkittavakseen! Saavutin testeissä melkein 52 pistettä ja tätä pidettiin todella harvinaisena saavutuksena!!

Edit.
Tuli liikaa pisteitä. Tarkistuslaskennan jälkeen laitettiin haarukka kohdalleen...

Kuningas 013??? Turkinpippureita????

Oli muuten varmaan maailman kallein salmari!
 
Hiisi-panimo/Humulus Lupus 9%.
Aina päällä muutama poteli.
Maku miellytti ensikohtaamisella, ei maistu ns. viina.Katso liite: 49401
Jos haluaa vaihtelua oluisiin niin ei ole vaihtoehtoa kuin pienpanimoiden oluet.Nämä ns. bulkkioluet(lapinkulta,karhu ym.) ovat liian samanlaisia.Tietysti jos itse innostuu valmistamaan niin sitten ei ole rajana kuin mielikuvitus,vuosi on nyt perehdytty oluen valmistuksen saloihin omalla panimolla.Oluen valmistus maltaista käy työstä,olen laskenut että n. 20 tuntia menee kaikkinaan 50 litran valmistukseen,suurin osa hommasta on prosessin valvomista.
 
Viimeisin oman panimon olut,kolmen viljan ale,;ohraa,ruista ja vehnää kaikkia saman verran,tummaa karamelli- ja suklaamallasta väriä ja makua tuomaan,medium humalointi saksalaisella ja englantilaisella humalalla,hiivana belgialainen luostariolut hiiva.Oli kyllä yllätys miten onnistunut lopputulos tuli.Pitäisi tehdä oma mp.net olut.Franziskaner Dunkel ehkä liene joillekin tuttu olut,tämä voisi olla lähinnä sitä. Tässä kuvassa näyttää paljon sameammalle kuin oikeasti.

:)
 

Liitteet

  • HPIM4865.JPG
    HPIM4865.JPG
    147.5 KB · Luettu: 7
Viimeksi muokattu:
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää juoda viinaa jos ei sitä voi juoda laimentamatta.
Ruuan kanssa menee se 4-5kpl 4cl ryyppyä ja jos ottaa ilman ruokaa niin riittää 1-2kpl 4cl ryyppyä. Ei sitä kaksin käsin vedetä naamaan vaan hillitysti.
Niin on minäkin otan yleensä kolme tai neljä.
Se on sitten jo aivan eri mies joka juo loput.
 
Tumman rommin ystävänä tuli otettua testiin tälläinen parin desin pottu Coca Colan kanssa nautittavaksi:IMG_20210521_204246.jpg
 
En tiedä vielä kuuluuko tähän vitjaan mutta testataan miten toimii grillinlämmitysjuomana.
Katso liite: 49597
Taatusti kuuluu.Hyvin tehty olut on aina laatujuoma.Olut pisti ihmiskunnan maanviljelykseen vipinää ja on ollut tärkein alkoholijuoma jo 10 000 vuotta.Nimensä puolesta tuo sopii tänne kuin nyrkki silmään.
 
Eikös tuo nyt ole vähän liian hyvää (laadukasta) juomaa lantrattavaksi kokikseen. :facepalm:
Itse lantrasin kerran Grantsin skottiviskiä Dr. Pepperin kanssa. Tuli lasillisen jälkeen todettua, että molemmat juomat parempia yksinään kuin keskenään.
 
Back
Top