Laatujuomatopiikki

Kysyin kerran samaa tapahtumaa alkon kassa neidiltä..... se selitti jotain pullun sisäpinnan epätasaisuus teoriaa joka johtaa aineen jäätymiseen vaikka on rosentit kunnossa. En siltä seisomalta niellyt selitystä.

Nyt otankin saunaa odottaessa taskulämmintä Bardinet XO napsun tai siivun.

Bardinet XO 70cl
No eihän sen pullon tai missä ikinä sitä tavaraa on pitäisi vaikuttaa miten jäätyy.

Omalta kohdalta esiintullut oluista, talvella jäänyt kovilla pakkasilla laatikko säiden armoille ja osa tölkeistä jäätynyt, onkohan siis vaan kysymys ettei kaikki ole vaan tasalaatuista?
 
Väri viinat juuaan taskulämpösenä, ainakin niin oon teheny. Kysykää tekin alkosta miksi jotkut putelit jäätyy, saatatte yllättyä henkilökunnan vastauksista....
 
Vastaanpa mieluummin tänne:
Jos pysytään edullisissa "konjakin tyylisissä", niin samanhintainen brandy on yleensä parempaa kuin konjakki.
Niin, eihän sen brandyn tarvitse olla huonompi vain sen takia ettei ole valmistettu Cognacin maakunnassa.
Yleensä parhaat löytää ei-nimekkäiltä pientuottajilta. Suurten talojen konjakit ja brandythän ovat sekoitus eri pientuottajien tisleitä.
Cognacin maakunnassa sen sijaan tietyillä alueilla on aivan erinomainen maaperä viiniköynnökselle, joilta alueilta ainakin asiantuntijoiden mielestä hienoimmat konjakit tulevatkin.

Maaperän ja pienilmasto-olosuhteiden eroavaisuuden vaikutukset viiniköynnöksen tuottamiin rypäleisiin pystyy huomaamaan ehkä helpoimmin Bordeauxin eri alueiden viinien välillä (toki osittain näissä on kyse myös käytetyistä lajikkeista, toisaalta lajikkeet taas kasvavat kukin omanlaisissaan olosuhteissa parhaiten); viineistähän erot ovat helpommin havaittavissa kuin tisleistä.

Mutta mitä konjakkiin tulee, niin se on kieltämättä hieman yliarvostettua, koska se on ansainnut asemansa siksi, että se on ollut niin hyvien kauppayhteyksien päässä USA:an ja Isoon-Britanniaan, ja saanut prestiisiä sitä kautta, kun se on ollut laajasti tunnetuin eri ranskalaisalueiden laadukkaista ja tarkasti säännellyistä tisleistä. Mutta hyvät armanjakit esimerkiksi ovat monen mielestä lopulta ainakin hinta-laatusuhteeltaan selkeästi konjakkeja parempia, vaikka objektiivista paremmuutta voikin olla vaikea määrittää, etenkin kun kyse on makuasioista.
 
Viimeksi muokattu:
Esim minulle ei tulisi mielenkää ostaa joku 1000 euron konjamiini vaikka olisin varaa (eikä nyt olekan) koska en usko että minun makuaisiti olisi niin kehittynyt että osaisin arvostaa sitä paremmin kuin kymmenen kertaa halvempi.
 
No nyt selvisi minulle kuinka löytää hyvän oluen.
Kaikilla valmistajilla paras tuote on vihreässä tölkissä tai vihreästä lasista tehdyssä pullossa.
 
Ostin monopolista tuotetta nimellä Lithuanian Vodka. Näytti uutuudelta. Katselin kotona myyntipakkausta ja etiketissä luki silver filtered! Olenko mä nyt hopeaveden juojien lahkossa?
 
Ostin monopolista tuotetta nimellä Lithuanian Vodka. Näytti uutuudelta. Katselin kotona myyntipakkausta ja etiketissä luki silver filtered! Olenko mä nyt hopeaveden juojien lahkossa?
Nyt ei 5G tartu! Riipaset pullon kitusiin, niin on signaali puhdas ja kirkas!
 
Siskot ja veljet,käykää ihmeessä markettien olut hyllyiltä hakemassa Ale oluita, Esim. Keisari pale alet,Kotimaista tuotemerkit Prismasta,Fuller`s London Pride, Lahden erikois alet,siis aivan mahtavia oluita perus III lagereihin verrattuna...
 
Viime aikoina/kuukausina/kuluuneen vuoden aikana olen lähes pelkästään tätä juonut kun olutta halunnut.
Matalasta alkoholipitoisuudesta huolimatta (2.8til-%) erittäin maukas ja pirteä olut.

1fb66588a3e4fff783b75444508e945b.png
 
Vaaleana glökinä omavalmiste omenamehu+kanelitanko+jägertee ja jos haluaa niin hiukan hunajaa.

 
  • Tykkää
Reactions: EK
Vaaleana glökinä omavalmiste omenamehu+kanelitanko+jägertee ja jos haluaa niin hiukan hunajaa.

Kuulostaa hyvältä. Vielä kun olis sitä omenamehua... Kävi nimittäin juuri tänä iltana samankaltainen resepti mielessä, ostomehusta ja jallusta.
 
Siskot ja veljet,käykää ihmeessä markettien olut hyllyiltä hakemassa Ale oluita, Esim. Keisari pale alet,Kotimaista tuotemerkit Prismasta,Fuller`s London Pride, Lahden erikois alet,siis aivan mahtavia oluita perus III lagereihin verrattuna...
Aika usea Ale on kyllä hyvää.
Shepherd name panimon tuotteita on tullut ostettua. Niitä on ainakin hyvin saatavilla.


Brown ale on kanssa ihan hyvää, ja niistä
perus Newcastle olis ihan ok, mutta ei oikein meinaa saada. Joissain k-kaupoissa on mutta ei kaikissa.
5012686001009.jpeg

Screenshot_20211113-165920__01.jpg
1200px-Newcastle_Brown_Ale_poured_in_pint_glass.jpg
 

Liitteet

  • 5012686001009.jpeg
    5012686001009.jpeg
    17.4 KB · Luettu: 4
Alarm alarm. Kaikista lähialkoistani on Talisker poistunut valikoimista.
Tarkista tuotteen saatavuus ja täydennä varastot.
Piti matkustaa Arkadian alkoon asti että tuotetta löytyi.

Samalla matkalla otin Tornion panimon North arctic lageria. Original lapland lageriin verrattuna tässä on reilusti humalaa.

Eetu tekee hyvän analyysin oluesta: Kirpeä sitruunainen.

Arvosanaksi Eetu antaa 3/5.
Eetu vertaa juomaa Sandelsiin joka on aivan väärä vertailukohta, täysin eri tyyppiset oluet.
Eetu ei pidä voimakkaasta humaloinnista mikä on tämän oluen plussa.
Itse annan arvosanaksi 4/5. Valmistusaineista tulee miinusta (hiivaa ja vehnää sallittujen aineiden lisäksi )
 
Paras suomalainen olut (oman panimon oluiden jälkeen).Kaupasta löytyviä oluita pitää ostella välillä että on vertailupohjaa omiin keitoksiin.Keisari APA on korkealla ulkomaistenkin oluiden joukossa.
 

Liitteet

  • IMG_0188.jpg
    IMG_0188.jpg
    167.1 KB · Luettu: 3
  • Tykkää
Reactions: EK
Back
Top