Laatujuomatopiikki

Keskiviikolle sopivasti Reykjavik-kahvia Pauligilta. Tämä on oikein kunnon kahvia. Tätä kelpaa nautiskella.
 
Nyt sihahtelee kolmanneksi paras kotimainen vehnäolut eli Keisari EloWehnä.

Paulaner rupes tökkimään a) etikettimuutoksen takia (nyt siinä ei ole edes oikeanmallista lasia!) ja b) rupes olee liikaa hiivaa; jotenkin tuntuu, että resepti olisi muuttunut.

Jo vuosia Suomen maitokaupoissa ollut Kaiserdom on hyvää. Se on vähän kuin Weihenstephaner Lite. Ja Weihenstephaner on sehr gut+ .
 
Tosi Vahva Karhu olut 8.0, väittäisin tuota suomalaiseen suuhun sopivaksi
ruokaolueksi. Tummat sävyt, pitänee kokeilla viikon päästä samat entsyymit nystyröissä.
Kuha-anoppi ei löytäs kaljakätköä.
 
Itse odotan kesää innolla, niin tipaton saa vähän väistyä. Vähän kyllä jo kuola valuu tästä herkusta, mitäs muut ovat mieltä? Eriäviä mielipiteitä kuullut.
9d31ab3572afcd521f0d456300e00baf5c7fa169ea718eb795580ca4219bb5f6.jpg
 
Tuo on kyllä hyvää tavaraa, siis ainakin minulle maistuu. Tosin siitä lienee pari vuotta viime kerrasta. Minä kun en väkeviä juo kuin suunnilleen joulunaikaan.
 
Vähän kyllä jo kuola valuu tästä herkusta, mitäs muut ovat mieltä? PUOLUSTUSLAITOS leikattua
Olen maistanut (juonut;)) vain sitä viinaa ja sen maku on tosi hyvä. Oletan että leikattukin on saatu onnistumaan. Rohkeasti kokeilemaan sen verran että muistaa millaista se oli.
 
Itsekin ostin tänään leikattua konjakkia. Juuri ensimmäinen leikkaus menossa. Oikein hyvää. Lisäksi vahvaa Marski olutta,nam....
 
Kyl se on nyt meleko monen Paunalerin vehnäsen jälkeen todettava, että etikettimuutoksen lisäksi ne ovat muuttaneet itse reseptiäkin tuossa Import -tuotteessa. Tullut helevetin hiivaseksi.

Paras kotimainen vehnäolut, Teerenpelin Vauhti Veikko, koska sitä saadaan marketteihin...
 
Viimeisten kuukausien aikana olen löytänyt oman suosikkipanimoni.

Nokian Panimo. Heidän oluet vaan jotenkin iskevät maultaan parhaiten. Ja bonuksena vielä ovat edullisia.
 
Pannaan nyt tännekin tää kuva.

Kyse on limpparista. Tuoksussa ja myöhään tulevassa jälkimaussa pihkaa. Muuten maku tuo mieleen nää omenaporeet sun muut. Suosittelen jäiden kera.

Kuva on julkaistu myös "Omat kuvat mistä vain aiheesta" -ketjussa. Kuvattu keittiön pöydällä. Ikkunasta tuleva ulkovalo + päivänvalo -värilämpöinen kattolamppu. Tavoiteltu mainoskuvaestetiikkaa.

Lasillinen Baikalia-3724.jpg
 
Wilson Kirwan kahvi tehdään maailman kalleimmasta raakakahvista, Kenialaisesta arabicasta.

Hän on käynyt entisessä kotimaassaan kannustamassa ihmisiä aloittamaan kahvin viljelyn ja tuo sitä nyt suomeen. Ei mikään tehoviljelty tuote, vaan tässä on ehkä alkuperäistä kahvin makua.

6430060340008_0.png
 
Back
Top