Kent Uranium
Kenraali
Jos jäissä kulkiessa joudutaan taistelemaan, peli on käytännössä menetetty.
Jopas on negatiivinen helposti luovuttava asenne! Jäissä lähetetään taistelupari jäälle kairaamaan torbedoille avanto!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos jäissä kulkiessa joudutaan taistelemaan, peli on käytännössä menetetty.
Diesel-sähkö sukellusveneiden toimintaan ei kuulu jäitten alla ajo. Siitä ei seuraa mitään muuta kuin yksi hylky lisää merenpohjaan, toki jossain poikkeustilanteessa joku saattaa tällaista yrittää.
Tuolla bulbilla ei kyllä jäätä murreta.. voi vähän töksähtää..
Jopas on negatiivinen helposti luovuttava asenne! Jäissä lähetetään taistelupari jäälle kairaamaan torbedoille avanto!
Kyllä tuostakin tietty vakava teoreettinen ongelma saadaan kun oikein halutaan. Vähän samaan tapaan voisi perustella, että matkustajalaivaliikenne talveksi seis koska "pelastusvenettä ei voi laskea kun missä vaan voi olla kiinteätä jäätä".
No kyllä tämä nyt kuulostaa perinteiseltä jänkkäämiseltä jänkkäämisen vuoksi... Vuodelta 2002-2003 löytyi jäätalvi, joka olisi ollut hankala sekä korveteille että sukellusveneille. Montako kertaa käytännössä korvettien suto-toiminta on estynyt jään vuoksi ja vielä niin, että jään alla olisi aidosti ollut hyökkäysmahdollisuuksiin kykenevä sukellusvene?Sukellusveneuhka Pohjanlahdella on mahdollinen, erilaisten miehittämättömien vedenalaisten vehkeiden tullessa käyttöön todennäköinen.
Jäätalvi 2002/2003 - Ilmatieteen laitos
Millaiset jääolot Itämerellä oli talvella 2002-2003.ilmatieteenlaitos.fi
"Kiintojään suurin paksuus Perämerellä oli 70-90 cm, Selkämerellä 60-75 cm, Saaristomerellä 50-60 cm, Suomenlahden länsiosassa 50-65 cm ja Suomenlahden itäosassa 65-80 cm. Ulapan jään paksuus Perämerellä oli 40-60 cm, Selkämerellä 20-40 cm, pohjoisella Itämerellä 5-20 cm ja Suomenlahdella 40-75 cm. "
Aiempaan viestiin lisäyksenä, jos jäissä kulkiessa joudutaan taistelemaan ylipäänsä, on peli käytännössä menetetty. Yksittäisen helikopterin tai vast. kanssa vielä menee, mutta muuten kaikki taktiikat on suunniteltu ja harjoiteltu liikehtimiselle joka ei jäissä ajaessa onnistu.Diesel-sähkö sukellusveneiden toimintaan ei kuulu jäitten alla ajo. Siitä ei seuraa mitään muuta kuin yksi hylky lisää merenpohjaan, toki jossain poikkeustilanteessa joku saattaa tällaista yrittää.
Kyllä siinä jäiden keskellä varmaan sellainen Sitting Duck -fiilis tulisi...Aiempaan viestiin lisäyksenä, jos jäissä kulkiessa joudutaan taistelemaan ylipäänsä, on peli käytännössä menetetty. Yksittäisen helikopterin tai vast. kanssa vielä menee, mutta muuten kaikki taktiikat on suunniteltu ja harjoiteltu liikehtimiselle joka ei jäissä ajaessa onnistu.
No kyllä tämä nyt kuulostaa perinteiseltä jänkkäämiseltä jänkkäämisen vuoksi... Vuodelta 2002-2003 löytyi jäätalvi, joka olisi ollut hankala sekä korveteille että sukellusveneille. Montako kertaa käytännössä korvettien suto-toiminta on estynyt jään vuoksi ja vielä niin, että jään alla olisi aidosti ollut hyökkäysmahdollisuuksiin kykenevä sukellusvene?
Jokaisesta asiasta saa ongelman, eikä edes Laivue2020 vastaa kaikkiin uhkiin! Mitä tehdä, jos laivue kohtaa US Navyn kuvaamat alienit?
Vastaavasti jääpeitteen päältä voi toimia moottorikelkasta helikopteriin ja sammakkomiehiin hävittäjistä nyt puhumattakaan. Jään allekin varmaakin saadaan tavaraa miinoista ja ilmasimista syvyyspommeihin. Ja matalikot sekä saaret rajaavat vedenalaisten vaikutussuuntia.Etenkin tulevaisuudessa mahdollisuudet vihollisen vedenalaiselle toiminnalle myös jääpeitteen alla kasvavat.
Vastaavasti jääpeitteen päältä voi toimia moottorikelkasta helikopteriin ja sammakkomiehiin hävittäjistä nyt puhumattakaan. Jään allekin varmaakin saadaan tavaraa miinoista ja ilmasimista syvyyspommeihin. Ja matalikot sekä saaret rajaavat vedenalaisten vaikutussuuntia.
Jääpeitteessä kulkemisen ominaisuus olisi aika outo tavoite jos sukellusveneuhkaan ei olisi vastakeinoja. Yksi ja kotimainen huipputuote on vedenalaisia varten kehitetyt miinat.Tulevaisuus tuo onneksi uusia mahdollisuuksia myös omalle vedenalaiselle toiminnalle.
Jääpeitteessä kulkemisen ominaisuus olisi aika outo tavoite jos sukellusveneuhkaan ei olisi vastakeinoja. Yksi ja kotimainen huipputuote on vedenalaisia varten kehitetyt miinat.
Olis olis. Sillä vain olis ollu hankala lähteä maailman merille suhdetoimintaa harrastamaan.Näitä viestejä kun lukee, niin ilmatyynyalus Tuuli olisi sittenkin ollut ratkaisu moneen asiaan.