Laivue 2020

Sotamuseon omaisuutta ikävä kyllä.
Karjala nimeä voi hyvin käyttää. Museoalus ei estä sitä millään tavalla. Eikä myöskään yksityiseen omistukseen siirtynyt Turunmaa sen käyttämistä.
[/QUOTE]

Onhan Louhikin toisaalta käytössä vaikka Suomenlahdella on pitkäaikaissäilytyksessä toinen.
 
Vaikeuksiin joutuneen saksalaistelakan Tasmanian-lauttojen tilausta ollaan siirtämässä Rauman telakalle:

https://rmcfinland.fi/fi/rauma-mari...-kahden-matkustaja-autolautan-rakentamisesta/

Foorumin perinteitä kunnioittaen tilausta pitää luonnollisesti kritisoida, koska se saattaa sotkea samanaikaisesti käynnissä olevaa Laivue 2020 -projektia. Todellisuudessa autolauttatilaus tuo varmuutta ja jatkuvuutta telakan toimintaan, joten ehkä siinä ohessa jokunen korvettikin saadaan pykättyä.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikeuksiin joutuneen saksalaistelakan Tasmanian-lauttojen tilausta ollaan siirtämässä Rauman telakalle:

https://rmcfinland.fi/fi/rauma-mari...-kahden-matkustaja-autolautan-rakentamisesta/

Foorumin perinteitä kunnioittaen tilausta pitää luonnollisesti kritisoida, koska se saattaa sotkea samanaikaisesti käynnissä olevaa Laivue 2020 -projektia. Todellisuudessa autolauttatilaus tuo varmuutta ja jatkuvuutta telakan toimintaan, joten ehkä siinä ohessa jokunen korvettikin saadaan pykättyä.

Tilaus on hyvä juttu, mutta laiva näyttää 80 luvun viking rosellalta.

1582822013702.png
 
Vaikeuksiin joutuneen saksalaistelakan Tasmanian-lauttojen tilausta ollaan siirtämässä Rauman telakalle:

https://rmcfinland.fi/fi/rauma-mari...-kahden-matkustaja-autolautan-rakentamisesta/

Foorumin perinteitä kunnioittaen tilausta pitää luonnollisesti kritisoida, koska se saattaa sotkea samanaikaisesti käynnissä olevaa Laivue 2020 -projektia. Todellisuudessa autolauttatilaus tuo varmuutta ja jatkuvuutta telakan toimintaan, joten ehkä siinä ohessa jokunen korvettikin saadaan pykättyä.

RMC rekrytoi samoilta tyhjenneistä työntekijämarkkinoilta kuin Mayer-telakkakin, eli saattaa olla jotain vaikutusta P-maa lkan rakentamisen aikatauluun, mutta toivottavasti sopimuksen sakkopykälät eivät ole liian kovia, koska kansantalouden kokonaisuuden kannalta Suomesta ei tilata tai rakenneta yhtään alusta liikaa!
 
Helsingin telakalla ainakin lienee hyvä työvoimareservi, kun ei noita arktisen alueen kippoja tunnu valmistuvan...
Saivat tilauksen. Joitain luksus risteilijöitä kaksi kappaletta venäjälle jollekin jokiristeilyfirmalle.. Yli 100 metrisiä niin ei ne nyt aivan pieniä kippoja ole. Kai noissakin hommaa on.

Vodohod Expedition Ships Progressing at Helsinki Shipyard
February 03, 2020

Helsinki Shipyard Inc. announced it is currently working on the project for two luxury expedition vessels in a statement.
The vessels are intended to operate both in the Arctic and Antarctic waters as well as in the tropical waters during the spring and fall seasons.
The hulls, NB 516 and NB 517, are understood to be for Russian river cruise company Vodohod, which is entering the expedition cruise market.
Helsinki Shipyard added that it had started equipment purchasing for the project, with delivery dates expected in 2021 and 2022.
The vessels will carry PC5 ice class. They will be 113 meters in length with a beam of 20.2 meters and draft of 5.7 meters.


project_vega.jpg


https://www.cruiseindustrynews.com/...n-ships-progressing-at-helsinki-shipyard.html

Suomeksi
https://yle.fi/uutiset/3-10852139




Edit: täällä on hintakin noille. 115 miljoonaa dollaria kappale.
https://www.cruiseindustrynews.com/...hod-to-build-two-expedition-cruise-ships.html
 
Polakit on kaikki Turussa. Duunareita metsästetään nyt etelämpää. Romaniakin alkaa olla käytetty ja sieltä käydään aktiivisesti myös Saksassa töissä.

Saksassakin on työvoimareservi, kerran tilaus siirtyy saksalaistelakalta Raumalle. :D
 
Gapriel ohjukset näkyy havainnekuvissa olevan konteissa, käyköhän samat kontit kuormautojen päälle. Se olisikin kätevää.
 
Back
Top