kimmo.j
Respected Leader
Ymmärrän mitä ajatte takaa. Itse vain olen sitä mieltä, että vaikutuskeinot ovat muuttuneet. El vaadita enää maihinnousuja, vaan halutut päämäärät saadaan suoritettua osin painostamallakin.
Nyt ollaan jo nähty Venäjän merivoimien kyky vaikuttaa mereltä maalle Syyrian konfliktissa.
Katsotaan meinaavatko Svenskit vielä tulevissa projekteissaan ottaa miinat edelleen mukaan.
Epäilen vahvasti. Suomi on viimeinen mohikaani.
Öitä
Ihna pätevä ajatusketju.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että osittaisesta vanhanaikaisuudestaan huolimatta hyvät puolet ovat suurempia.
- Kyky eritää Venäjän Itä-meren laivasto Itä-meren pohukkaan on merkittävä. Joutuvat hakemaan maalinosoituksen kauempaa.
- Kyky pitää sukellusveneet poissa, SUTO kykymme on huono, joten mitä vähemmän noita liikkuu, sitä parempi.
- Venäjän ulkomaan kaupan ongelmat. Itä-meri on merkittävä kauppareitti sekä vienille, että tuonnille. Sen sulkeminen tekee kutaa taloudelle ja on yksi harvoja todellisia uhkia jolla voimme uhata Venäjää.
Maihinnousu on on uhkakuvana ehkä hiukan vanhentunut, se ei kokonaan poistunut, mutta pidän massiivisen maihinnousun mahdollisuutta piemenpänä kuin ennen.