Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Suomessa on edellisen laman jälkeen lakkoiltu historiallisen vähän - vain murto-osa siitä mitä kultaisella 80-luvulla, joka sekin oli työtaisteluiden osalta hiljaista aikaa verrattuna 70-lukuun.
Mun ei pitänyt ollenkaan osallistua tähän keskusteluun, mutta kyllä täytyy sanoa, että jollain on sentää munaa! Mä arvostan todella sitä, että joku puolustaa asiaansa eikä alistu, kuten DHL. Oikeutta on haettava silloin kun siltä tuntuu että on oikeassa. Tää on just hyvä juttu:
Helsingin käräjäoikeus päätti perjantaina väliaikaisen turvaamistoimen. DHL on hakenut väliaikaisen turvaamistoimen ammattiliittojen tukitoimia vastaan. Käräjäoikeus on määrännyt AKT:lle, JHL:lle ja SMU:lle kullekin 500 000 euron uhkasakon.
Jos tämä Suomen toiminta on nimenomaan "laillista mafiaa" kuten DHL:n toimitusjohtaja on sanonut, niin on ainakin aika kypsä jo lakien muuttamiseen. Ainakaan ei ole oikein että joku liitto voi vapaasti valita mitä yhtä yritystä alkaa boikotoimaan.
http://demokraatti.fi/puolen-miljoo...tiliitolle-postilakon-tukitoimet-laajentuvat/
.
Elannon hevoskuskit? Niiden lakko jatkuu edelleen.Ensin nujerretaan postilaiset, ketkä ovat seuraavat?
Meinaatko ettei Postilta pääse pois, jos haluaa tehdä jotain muuta?
Työpaikka suomessa ei ole vankila ja vaikka se kieltämättä saattaa sitä olla muualla maailmassa, ei se oikeuta täällä mihin vain.
Jos haluat vaikuttaa Foxconnin asioihin, älä osta Applea.
Mun ei pitänyt ollenkaan osallistua tähän keskusteluun, mutta kyllä täytyy sanoa, että jollain on sentää munaa! Mä arvostan todella sitä, että joku puolustaa asiaansa eikä alistu, kuten DHL. Oikeutta on haettava silloin kun siltä tuntuu että on oikeassa. Tää on just hyvä juttu:
Helsingin käräjäoikeus päätti perjantaina väliaikaisen turvaamistoimen. DHL on hakenut väliaikaisen turvaamistoimen ammattiliittojen tukitoimia vastaan. Käräjäoikeus on määrännyt AKT:lle, JHL:lle ja SMU:lle kullekin 500 000 euron uhkasakon.
Jos tämä Suomen toiminta on nimenomaan "laillista mafiaa" kuten DHL:n toimitusjohtaja on sanonut, niin on ainakin aika kypsä jo lakien muuttamiseen. Ainakaan ei ole oikein että joku liitto voi vapaasti valita mitä yhtä yritystä alkaa boikotoimaan.
http://demokraatti.fi/puolen-miljoo...tiliitolle-postilakon-tukitoimet-laajentuvat/
.
Kai joku porvari niitä ajaa talkoilla ihan vain esimerkin vuoksi.Elannon hevoskuskit? Niiden lakko jatkuu edelleen.
Ei ulkomailta haluta investoida maahan jossa laittomista lakoista ei seuraa käytännössä mitään ja missä kaikki oddsit on muutenkin vastaan. (=mm. ilmasto, työntekijän sivukulut, etäisyydet, ankara verotus, pieni väkiluku, huono ostovoima, irtisanomisen vaikeus pk-sektorilla, you name it).
Kyl mä AY:n ideaa sinänsä tuen, palkkaa tulee saada. Sitä mä kannatan täysin.
Mutta ei näin: juoppojen ja laiskojen suojelua, rakenteiden tarpeetonta jäykkyyttä ja laittomia lakkoja. Ei pk-yritys ole mikään sosiaalitoimisto tai Suomen kollektiivinen omatunto. Sen verran johtoasemassa olen ollut, että tiedän miten hankalaa on yrittää päästä eroon turhia sairalomia pitävistä (kyllä, niitä todellakin on ja sen myöntää ihan työterveyslääkäritkin, kun "varmuuden vuoksi" kirjoittavat sairaslomia, suojelevat pitkää samaa työtä tehneitä joita vaan ei enää kiinnosta, näin on sanonut ihan itse lääkäri omin sanoin minullekin), pikkuisen krapulaisista tyypeistä joita ei nappaa. He saavat samaa liksaa kuin työnsä moitteetta hoitavat. Se on väärin. Se on AY:n aikaansaama vääryys ja se on epäreilua. Ahkeran kuuluu saada enemmän.
Vätyksiä pitäisi loputtomiin opastaa, ohjeistaa, perehdyttää, ojentaa kirjallisesti, ohjata hoitoon, muistuttaa, istua palaverissa työterveyshoidon akkojen kanssa ja tukea työhaluttoman työkykyä. Muuten on rankaa ja tulee F-diagnoosi, kun ei voi valita työkavereita, työaikoja, työpistettä oman mielen mukaan jne. Siis ei saatana mitä paskaa, en muuta voi sanoa ja todella monen vuoden kokemuksella. Pk-yrittäjä tekee työn raukkaparan puolesta, oman toimen ohella. Reilua.
Tulos tai ulos. Jos ei hommat nappaa nii firmasta ulos silloin. Ikinä et voi etukäteen tietää millainen tyyppi on kun sitä palkkaat, työtahti ja ahkeruus ei kelpaa potkuperusteiksi, pitää loputtomiin opastaa, perehdyttää, huomauttaa, valvoa, varoittaa jne. Se on monelle liian byrokraattinen tie käytäväksi, antaakseen loparit jollekin yhdelle vätykselle pitää käytännössä olla työlaisäädännön juristi. Noin Suomessa firmat hankkiutuvat eroon vain kaikista pahimpien pahimmista lorvijoista ja lopuista toivotaan kädet kyynärpäitä ristissä päästävän jossain YT-kierroksella, toki sielläkin AY-väki häärää heittämässä kapuloita rattaisiin ja kertoo kuinka on rankkaa. Arvatkaa pari kertaa kuinka rankkaa jollakin pienyrittäjällä on? Sillä eihän firman suinkaan sovi valita ahkerimpia tekemään tulosta...
Paljon on viturallaan Suomessa muutenkin, tää lakkoherkkä juoppojen puolestapuhuja Suomi-AY on siihen vaan yksi kirsikka kakun päälle.
Täydellisessä maailmassa tämä toimisikin, mutta kun kaikki yrittäjät ja esimiehet eivät ole rehellisiä ja oikeudenmukaisia.Kaikkein paras muutos mitä yrittäjä voi ajatella olisi nykyistä laajempi vapaus valita omat työntekijänsä. Työntekijän voisi halutessaan helposti irtisanoa. Irtisanomisajalta tietysti palkka TES:n mukaisesti mutta ei mitään muita seuraamuksia heti tai pidemmässä juoksussa. On kohtuutonta että työnantaja ei pääse järjellisin kustannuksin eroon työntekijästä joka ei tienaa palkkaansa.
Täydellisessä maailmassa tämä toimisikin, mutta kun kaikki yrittäjät ja esimiehet eivät ole rehellisiä ja oikeudenmukaisia.
Seuraavaksi rymistellään kaupan alalla. Naisvaltainen ja inhottavasti katteisiin vaikuttavat henkilöstökulut saatava kuriin.Ensin nujerretaan postilaiset, ketkä ovat seuraavat?
Kun Suomessa on kerta kaikkiaan lähdetty tälle "halpuutuksen" tielle on muistettava, että siinä kilpailussa halvin tarjous on Suomen olosuhteisiin elinkelvoton. Samalla myönnettäköön, että valtio on kusessa. Itse olen joskus laskenut, että minulla olisi 10 %:n laskuvara tuloihini. Mutta monella muulla ei ole. Mitä voin tehdä? Koetan ostaa asiat Suomesta ja yritän tukea valtiota: tänä vuonna olen siirtynyt Soneran ja Fortumin asiakkaaksi ja bensatkin ostan yksinomaan Nesteeltä. Näpertelyä sanoisi joku, mutta hei - eikös kympin kuukaudessa pitänyt luoda Xkymmentätuhatta uutta työpaikkaa?