Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jutussa myös nähtävissä niitä kuuluisia luodinkestäviä viiksiä.
Eikös tuossa filmissä jopa ole tämä Ed Rasimus? Juuri kävin hakemassa sen kirjahyllystä, kun Ikarus puhui tässä yhteydessä luodinkestävistä viiksistä. Jotka muuten ovat törkeän näköiset, useimmilla.Jälleen kerran mainio linkki.
Nokitan sitten tällä "Thud"-pätkällä.
F-105 kuskien tunnelmia vuodelta 1966. Tuossa näkyy hyvin mm. keikan jälkeen platalle rullaavien koneiden pystyssä olevat ilmatankkauspuomit. Ed Rasimuksen kirjassa "Ukkosen jyrinää" sanottiin, että tämä oli perinteinen tervehdys niiltä lentäjiltä jotka palasivat kotikentälle 100:n suoritetun sotalennon jälkeen. Pystyssä olevalla tankkauspuomilla näytettiin symbolisesti keskisormea koko muulle maailmalle, sillä sotakomennus (tour of duty) oli onnellisesti ohi. Videopätkässä muuten esiintyy myös itse herra Rasimus.
PS: Minusta komeimmat "luodinkestävät viikset" kasvatti legendaarinen Robin Olds.
Katso liite: 4736
Eikös tuossa filmissä jopa ole tämä Ed Rasimus? Juuri kävin hakemassa sen kirjahyllystä, kun Ikarus puhui tässä yhteydessä luodinkestävistä viiksistä. Jotka muuten ovat törkeän näköiset, useimmilla.
Kirjat-osiossa muuten luettelin muutamia omistamiani Vietnam ja ilmasota -kirjoja.
Eikös tuossa filmissä jopa ole tämä Ed Rasimus? Juuri kävin hakemassa sen kirjahyllystä, kun Ikarus puhui tässä yhteydessä luodinkestävistä viiksistä. Jotka muuten ovat törkeän näköiset, useimmilla.
Kirjat-osiossa muuten luettelin muutamia omistamiani Vietnam ja ilmasota -kirjoja.
https://www.thalesgroup.com/en/content/thales-technologies-onboard-rafaleThe Rafale during the Paris Air Show.
Thales supplies most of the electronic systems on board the Rafale omnirole fighter.
The high performance Thales’ sensors are fully integrated to provide a full omnirole capability in all operational scenarios.
With an architecture designed for full scalability, Thales electronics keeps the Rafale at the cutting edge.
Uggeldahl on aika huikea pilotti, tässä haastattelu.
http://www.puolustusvoimat.fi/porta...9nQSEh/?pcid=6c1f038047da5b538e0ffe134f56479c
Uggeldahl on aika huikea pilotti, tässä haastattelu.
http://www.puolustusvoimat.fi/porta...9nQSEh/?pcid=6c1f038047da5b538e0ffe134f56479c
Prkle, pojat saa lentää huippuvehkeillä ja niille siitä vielä maksetaan... en minä katellinen...
Kappas. Youtubesta löytyikin vielä dokumentti Hornetista, jota en ollut muistaakseni aikaisemmin nähnyt.
Aavistuksen sekava, mutta toisaalta plussana käy myös läpi laajalti historiaa, joka johti Hornettiin.
Mitäs mieltä olette ihan nyt yleisellä tasolla käytännöstä jaotella suihkuhävittäjät viiteen eri sukupolveen ? Onko jaottelussa muutenkaan mitään mieltä, kun se on kuitenkin suhteellisen uusi käytäntö eivätkä rajat sukupolvien välillä ole täysin ehdottomia. Tietysti jos ihan puhtaasti teknologisten edistysaskelien esittämiseen, niin jako voi olla ihan järkevä.
Perusteellinen ominaisuusryhmittely.
Olen itse sivunnut teemaa parissa viestissä.
http://maanpuolustus.net/threads/f-35-jsf-fighter.1114/page-76#post-177242
http://maanpuolustus.net/threads/ilmavoimien-tulevaisuus.39/page-217#post-177273
Tämä ehkä oleellisin määritelmänä: A quantum improvement in the fighter’s lethality and survivability has been a qualifying requirement to achieve generational change.
Ja toisaalta tämä kommenttini: Ensimmäiset kolme sukupolvea menivät 30 vuodessa, 4. sukupolvi kesti 30 vuotta ja oikeastaan pidemmällekin.
Ja tämä myös mielenkiintoinen asia mielestäni: Merkillepantavaa on myös, että Suomi on aina tullut melkein sukupolven perässä. Eli valinnut yleensä edeltävän sukupolven viimeisimpiä, moderneimpia koneita.
Olen samaa mieltä siitä, että sukupolviajattelu ei ole välttämättä oikein aikaisemminkaan toiminut (mm. koska koneita on päivitetty merkittävästi vuosien myötä) ja koska nyt kun puhutaan 4++ -koneista, niin niiden erottaminen viidennestä sukupolvesta ei ole mitenkään yksiselitteistä.