Lentokoneita

Näin kyllä. Mutta että koneen nokka kesti ja oli noin hyvin hallittavissa, että meni suoraan, niin olisin odottanut muuta, jos ennakkoon olisi pitänyt veikata.

Edit: olikos tästä Suomen uutisissa? Jos nimittäin Hornetille olisi käynyt vastaavaa, niin johan olisi tullut joka tuutista.

RAF:n pojat on kovan luokan ammattilaisia :)

Ainoa mitä kotimaisen median uutisoinnista muistan tuohon Adex-harjoitukseen liittyen oli MTV3:n telkkariuutisjuttu siitä, kuinka tuolloinen ylipäällikkö Tavja Haloska saapui Rissalaan tarkastamaan Karjalan lennoston. Uutispätkässä näytettiin nyrpeänaamainen presidentti, joka vaivautuneen oloisena katseli ilmavoimien Hornetin taitolentonäytöstä.
 
Betty Wheaton interviews YF-23 Test Pilot Paul Metz who conducts a walk around of the aircraft highlighting design features. YF-23 PAV2 is on display at the Western Museum of Flight.


Betty Wheaton interviews YF-23 PAV2 Test Pilot Jim Sandberg about the PAV2 first flight (landing gear problem), and Jim conducts a walk-around of the aircraft discussing typical checks he performed prior to a test flight. The YF-23 PAV2 is on display at the Western Museum of Flight.
 
Tämän näytöksen haluaisin nähdä. Kyllä amerikkalaiset osaa. Vietnam-teema näkyy ja kuuluu, ainoastaan napalmin paukkuminen uupuu ja pyrotekniikkaa voisi olla lisää. Konekalustosta ei puutu oikeastaan enää kuin F-4 Phantom. Kuulostaa kyllä välillä vähän siltä, että kuuluttaja olisi enemmän tai vähemmän päissään :D



Niin, tosiaan. On tuo Ameriikka todellinen ihmemaa. Siellä lentää Phantomejakin siviilirekisterissä.


Tuo videolla esiintyvä F-4 taitaa olla vielä maalattu Vietnamin sodan ässäparin Steve Ritchie & Chuck Debellevuen nimikoksi. Sopii siis Vietnam-teemaan kuin AIM-9 Sidewinder pohjoisvietnamilaisen MiG:in suihkuputkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Edelliseen viestiin lisäys, eli ei kun vaan varaamaan takapenkkikyyti Phantomilla tai A-4 Skyhawkilla. Uutuutena nyt myös Me-262 !

http://www.collingsfoundation.org/vmf-flight-experiences-flight-training-programs/

40 minuutin keikka F-4:lla maksaa "vain" 12.500 taalaa. Skyhawk on "edullisempi", 8 tonnia. No, ainahan sitä saa haaveilla.


Jos voittaisin lotosta, niin heti! MiG-29:n kyytiin hintaan 11935€. Jos Me-262:ssa on alkuperäiset moottorit, kyseessä on tosi extreme hommeli..
Henkivakuutuskin voi olla tiukassa.
Joku firma mainostaa elämyslahjoja, kts alla.

Yksi erikoisimmista lahjoista mitä ihminen voi ikinä saada – lento MIG-29-hävittäjällä! Kiidä taivaalla 2 465 kilometriä tunnissa ja tunne kehossasi 9 G:n voima – ainutlaatuinen kokemus! Koe sanoinkuvaamaton elämys mahdikkaan Fulcrumin ohjaamossa.

Mitä elämyslahjaan sisältyy?

  • Ennen lentoa saat koulutusta ja suoritat erikoiskurssin sekä soveltuvuustestin
  • Lennon aikana saat kokea suurimman G-voiman, minkä keho kestää
  • Sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus ohjata lentokonetta ohjaajan valvonnassa
  • Lennon päätyttyä saat diplomin, joka todistaa, että olet lentänyt MIG-29-hävittäjällä ja ylittänyt äänennopeuden.
Kenelle elämyslahja soveltuu?

Lento hävittäjällä MIG-29 sopii kokeiltavaksi vain tosimiehille ja tosinaisille. Lisäksi lahjansaajalta vaaditaan riittävän hyvä terveyden tila sekä fyysinen kunto.

http://www.migflug.com/en/jet-fighter-flights/flying-with-a-jet/mig-29-fulcrum-in-russia.html
 
Jos voittaisin lotosta, niin heti! MiG-29:n kyytiin hintaan 11935€. Jos Me-262:ssa on alkuperäiset moottorit, kyseessä on tosi extreme hommeli..
Henkivakuutuskin voi olla tiukassa.
Joku firma mainostaa elämyslahjoja, kts alla.

Yksi erikoisimmista lahjoista mitä ihminen voi ikinä saada – lento MIG-29-hävittäjällä! Kiidä taivaalla 2 465 kilometriä tunnissa ja tunne kehossasi 9 G:n voima – ainutlaatuinen kokemus! Koe sanoinkuvaamaton elämys mahdikkaan Fulcrumin ohjaamossa.

Mitä elämyslahjaan sisältyy?

  • Ennen lentoa saat koulutusta ja suoritat erikoiskurssin sekä soveltuvuustestin
  • Lennon aikana saat kokea suurimman G-voiman, minkä keho kestää
  • Sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus ohjata lentokonetta ohjaajan valvonnassa
  • Lennon päätyttyä saat diplomin, joka todistaa, että olet lentänyt MIG-29-hävittäjällä ja ylittänyt äänennopeuden.
Kenelle elämyslahja soveltuu?

Lento hävittäjällä MIG-29 sopii kokeiltavaksi vain tosimiehille ja tosinaisille. Lisäksi lahjansaajalta vaaditaan riittävän hyvä terveyden tila sekä fyysinen kunto.

http://www.migflug.com/en/jet-fighter-flights/flying-with-a-jet/mig-29-fulcrum-in-russia.html

Et ole harkinnut kotimaisia Fougia ? Käsittääkseni sekä Porin että Kuopion koneilla puolen tunnin keikka kustantaa noin 750 egeä. Lisäksi tulee ilmoittautua ko. lentokerhon jäseneksi. Minä ainakin keksin juuri mitä veronpalautusrahoilla tehdään :)
 
Et ole harkinnut kotimaisia Fougia ? Käsittääkseni sekä Porin että Kuopion koneilla puolen tunnin keikka kustantaa noin 750 egeä. Lisäksi tulee ilmoittautua ko. lentokerhon jäseneksi. Minä ainakin keksin juuri mitä veronpalautusrahoilla tehdään :)

Kaverini kävi Kuopion Fougalla, ostettiin lahjaksi hänelle se lento. Oli aivan haltioissaan. Jyrki pilottina.
Kuulema tosi hieno vehje lentää, pelkällä sauvalla kuin ajatus. Ei juurikaan tarvitse jalkaa. Sai ohjata itse, paitsi lentoolähdön ja laskun takatoosasta.
Hänellä on videoituna se lento, laittoivat cd:lle poltettuna postin kautta.

Minulla on uhkaavaa vauhtia puolivuosisataa tulossa täyteen ei kovinkaan kaukaisessa tulevaisuudessa. Pidänpä peukkuja, tuossa olis ilmailumiehen mieleinen juttu lahjaksi.

http://www.kallanlentajat.fi/toiminta/fouga-2/
 
Kaverini kävi Kuopion Fougalla, ostettiin lahjaksi hänelle se lento. Oli aivan haltioissaan. Jyrki pilottina.
Kuulema tosi hieno vehje lentää, pelkällä sauvalla kuin ajatus. Ei juurikaan tarvitse jalkaa. Sai ohjata itse, paitsi lentoolähdön ja laskun takatoosasta.
Hänellä on videoituna se lento, laittoivat cd:lle poltettuna postin kautta.

Minulla on uhkaavaa vauhtia puolivuosisataa tulossa täyteen ei kovinkaan kaukaisessa tulevaisuudessa. Pidänpä peukkuja, tuossa olis ilmailumiehen mieleinen juttu lahjaksi.

http://www.kallanlentajat.fi/toiminta/fouga-2/

Olin vajaa kuukausi sitten yhteydessä kalakukkokaupungin tiimiin. Vaikuttaa vahvasti siltä, että ensi keväänä hyppäisin kauniin ranskattaren kyytiin :D
 
Et ole harkinnut kotimaisia Fougia ? Käsittääkseni sekä Porin että Kuopion koneilla puolen tunnin keikka kustantaa noin 750 egeä. Lisäksi tulee ilmoittautua ko. lentokerhon jäseneksi. Minä ainakin keksin juuri mitä veronpalautusrahoilla tehdään :)
Olispa aika hienoa. Meillä pitäisi kuulemma ostaa uusi sohva. Arvaapa, mihin sijoittaisin mieluummin rahaa :rolleyes:.
Onko tuonne jonoa? Riittääkö pelkkä kannatusjäsenyys?
Lennon hinta ei ole mikään mahdottomuus, tosiaankaan.
 
Boeing "quiet bird".
grQzlGp.jpg

http://foxtrotalpha.jalopnik.com/never-seen-photos-of-boeings-1960s-stealth-jet-concept-1732308296
 
Olispa aika hienoa. Meillä pitäisi kuulemma ostaa uusi sohva. Arvaapa, mihin sijoittaisin mieluummin rahaa :rolleyes:.
Onko tuonne jonoa? Riittääkö pelkkä kannatusjäsenyys?
Lennon hinta ei ole mikään mahdottomuus, tosiaankaan.

FM-51-1024x650.jpg



Soittaa rimpauta tuolle Kallan Lentäjien kaverille, numero alla. Järjestävät lentoja kysynnän mukaan. Luultavasti eivät kaiva Magisteria yhden lennon takia esille, jos sattuu useampi samalle päivälle, niin lentävät. Olen tuon renkaita hallissa potkiskellut, on hienossa kunnossa oleva kone.


Kallan Lentäjät ry:n jäsenillä ja kannatusjäsenillä on mahdollisuus päästä nauttimaan tämän legendaarisen koneen vauhdista ja liikehdinnästä omakohtaisesti.

Kerho- ja kannatusjäsenten tutustumislento FM-51:lla sisältää ennen lentoa annettavan turvakoulutuksen ja ohjaamon ja mittariston esittelyn. Ennen lentoonlähtöä puetaan lennätettävälle haalari, kelluntaliivi, pelastusvarjo, kypärä ja happimaski. Sitten kiivetään takakabiiniin, käynnistetään videokamera ja aloitetaan Fougan moottorien käynnistäminen. Ja sitten taivaalle…

Kerhon jäseneksi tai kannatusjäseneksi haetaan kerhon nettisivuilta Jäseneksi -sivulta löytyvällä liittymislomakkeella.

Matti Hukkanen Fouga CM170 Magister jäsenlentotoiminta [email protected] puh. 050 467 4752
 
Olispa aika hienoa. Meillä pitäisi kuulemma ostaa uusi sohva. Arvaapa, mihin sijoittaisin mieluummin rahaa :rolleyes:.
Onko tuonne jonoa? Riittääkö pelkkä kannatusjäsenyys?
Lennon hinta ei ole mikään mahdottomuus, tosiaankaan.

Kannattaa olla yhteydessä noihin porukoihin. Mulle vastattiin että palaa asiaan ensi vuoden puolella, jonka jälkeen sovitaan ajankohta tarkemmin. Tämän jälkeen maksetaan kerhojäsenyys ja itse lento. Näin ymmärsin ohjeistuksen.
 
Laitetaan tasapuolisuuden nimissä linkki vielä tuonne Porin Fouga-tiimin sivulle. Hinnat varmaankin samaa tasoa kuin Kuopiossakin.

http://www.fouga-team.fi/

Vinkki: Tuolta pystyy lataamaan kotikoneelle Fougan ohjaajan käsikirjan PDF-tiedostona. Jos vaikka haluaa opiskella omatoimisesti koneen sielunelämää.
 
Oeeh, Fougia tuli nappulana ihailtua ja ainakin kolme pienoismalliakin niistä pusasin. Kotikylässä eräs sankari rakenteli vielä Fougan ylijäämämoottorista suihkumoponkin. Tuohon kyytiin pitää kyllä joskus päästä.

Varmaan on tunnettua tietoa että Fouga perustui purjekoneeseen? :)

RE Me-262: tietääkseni lentokuntoisia Jumo-moottoreita ei ole missään, enkä usko että niin hurjia löytyy nykypäivänä että niillä lentäisivät vaikka jostain löytäisivät. Noissa lentokuntoon rakennetuissa replikoissa (aitoja ei taideta uskaltaa käyttää) on tietääkseni GE:n J85:t eli samat myllyt kuin vaikka F-5:ssä.
 
Oeeh, Fougia tuli nappulana ihailtua ja ainakin kolme pienoismalliakin niistä pusasin. Kotikylässä eräs sankari rakenteli vielä Fougan ylijäämämoottorista suihkumoponkin. Tuohon kyytiin pitää kyllä joskus päästä.

Kaunis ja siro kone. Ja kyllä tuo purjekonemaisuus tulee muodoissa hyvin esille. Tästä syystä kaiketi omaa myös hyvän liitosuhteen.

Tässä vielä ihan fiilistelymielessä kahden Fougan pulja viime kesältä Lappeenrannasta.

 
Kaunis ja siro kone. Ja kyllä tuo purjekonemaisuus tulee muodoissa hyvin esille. Tästä syystä kaiketi omaa myös hyvän liitosuhteen.

Tässä vielä ihan fiilistelymielessä kahden Fougan pulja viime kesältä Lappeenrannasta.

Hyvännäköistä osastolentoa, näin amatöörin silmin. Hyvin näkyy takaohjaamon periskooppikin.
Toivottavasti Fougilla ei enää koskaan jouduta tekemään pakkolaskua veteen, tiedämmehän kuinka siinä käy... Tuli mieleen Saimaan vesistä tuossa pätkässä.
 
FM-51-1024x650.jpg



Soittaa rimpauta tuolle Kallan Lentäjien kaverille, numero alla. Järjestävät lentoja kysynnän mukaan. Luultavasti eivät kaiva Magisteria yhden lennon takia esille, jos sattuu useampi samalle päivälle, niin lentävät. Olen tuon renkaita hallissa potkiskellut, on hienossa kunnossa oleva kone.


Kallan Lentäjät ry:n jäsenillä ja kannatusjäsenillä on mahdollisuus päästä nauttimaan tämän legendaarisen koneen vauhdista ja liikehdinnästä omakohtaisesti.

Kerho- ja kannatusjäsenten tutustumislento FM-51:lla sisältää ennen lentoa annettavan turvakoulutuksen ja ohjaamon ja mittariston esittelyn. Ennen lentoonlähtöä puetaan lennätettävälle haalari, kelluntaliivi, pelastusvarjo, kypärä ja happimaski. Sitten kiivetään takakabiiniin, käynnistetään videokamera ja aloitetaan Fougan moottorien käynnistäminen. Ja sitten taivaalle…

Kerhon jäseneksi tai kannatusjäseneksi haetaan kerhon nettisivuilta Jäseneksi -sivulta löytyvällä liittymislomakkeella.

Matti Hukkanen Fouga CM170 Magister jäsenlentotoiminta [email protected] puh. 050 467 4752
Sohva vai Fouga, vai kummatkin? Hmm :D.
 
Mig-29 ja venäjällä voisi olla kyllä aikamoinen kokemus. Toisaalta luottamus rehelliseen bisnekseen tuolla kolkalla on hiukan hakusessa, joten rahojen menetys kolkuttelee takaraivossa vaikka muuten voisi olla mahdollisuuksien rajoissa.

Nimim. Laukkasen kyydissä on jo tullut oltua ;)
 
Jos voittaisin lotosta, niin heti! MiG-29:n kyytiin hintaan 11935€. Jos Me-262:ssa on alkuperäiset moottorit, kyseessä on tosi extreme hommeli..
Henkivakuutuskin voi olla tiukassa.
Joku firma mainostaa elämyslahjoja, kts alla.

Yksi erikoisimmista lahjoista mitä ihminen voi ikinä saada – lento MIG-29-hävittäjällä! Kiidä taivaalla 2 465 kilometriä tunnissa ja tunne kehossasi 9 G:n voima – ainutlaatuinen kokemus! Koe sanoinkuvaamaton elämys mahdikkaan Fulcrumin ohjaamossa.

Mitä elämyslahjaan sisältyy?

  • Ennen lentoa saat koulutusta ja suoritat erikoiskurssin sekä soveltuvuustestin
  • Lennon aikana saat kokea suurimman G-voiman, minkä keho kestää
  • Sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus ohjata lentokonetta ohjaajan valvonnassa
  • Lennon päätyttyä saat diplomin, joka todistaa, että olet lentänyt MIG-29-hävittäjällä ja ylittänyt äänennopeuden.
Kenelle elämyslahja soveltuu?

Lento hävittäjällä MIG-29 sopii kokeiltavaksi vain tosimiehille ja tosinaisille. Lisäksi lahjansaajalta vaaditaan riittävän hyvä terveyden tila sekä fyysinen kunto.

http://www.migflug.com/en/jet-fighter-flights/flying-with-a-jet/mig-29-fulcrum-in-russia.html

Tämä olis kyllä uskomaton kokemus! Hävittäjän lentäminen kuulemma parasta mitä ihminen voi tehdä housut jalassa?!:D
 
Back
Top