Lippujuhlapäivä

Tavallisuudesta poiketen ihmetyttivät hieman poissaolollaan loistaneet:
- ylennykset kenraalikunnassa
- poliitikkojen ym. kiintiöylennykset.

Jälkimmäisten perään ei kyllä kauheasti jaksa itkeä :D
 
Tavallisuudesta poiketen ihmetyttivät hieman poissaolollaan loistaneet:
- ylennykset kenraalikunnassa
- poliitikkojen ym. kiintiöylennykset.

Jälkimmäisten perään ei kyllä kauheasti jaksa itkeä :D

No, eipä juuri !
Olihan siellä sentään Stefan Wallin 39 majuri(vast) ylennyksen joukossa. (on noita erittäin vaativia reservin sijoituksia sentään aika paljon pienemmälläkin kokonaisvahvuudella...)
 
Tämä ehkä ansaitsee oman huomionsa, eli päivitetty BMP-2. Nimellä BMP-2MD kulkenut kosla oli saanut ylleen naamiointijärjestelmän, joka oli vielä koevaiheessa ja tästä johtuen varsinainen naamiointikuvio puuttui, kertoi vaunua esitellyt kapiainen.
Muutoksista jäi meileen seuraavaa:

*kivääriportit on poistettu lukuunottamatta yhtä PKM-porttia per puoli
*IR on passiivinen
*katolle on lisättu kaapelileikkuri
*pääaseen ympärillä on lämpösuoja

Vaunu muuten poistui koukkuvaihtolavalla siviilikuorma-auton kyydissä, eli ei varmaan ollut vielä luovutettu PV:lle? Näin ajoneuvon poistumisen sattuamalta kun olin ratapihalla juo... kuvaamassa junia.

Lisäilen kuvia ja videoita edellä linkitettyyn galleriaan, kunhan editoin pahimmat höpöt pois.


Bonuksena se Leopard 2 A6
 
Kaapelileikkuri? Miksi?

Ymmärtääkseni samasta syystä miksi se on mm. Paseissa. Suojaa ulkona tähystävää vaunun komentajaa ja antenneja ansalangoilta yms. Yleinen näky mm. Afguihin menneissä ajoneuvoissa ympäri maailmaa.

Kysyin tätä erikseen, ja tällaisen vastauksen sain.

Tässä samanlainen leikkuri Pasin keulalla Balkanilla:
1280px-Sisu_XA-180-IFOR.jpg
 
Herran jessus tuota Ylen selostusta. Myötähäpeä heräsi. Eikö sieltä löydy ketään joka olisi hieman paremmin perillä kaluista kuin nämä nyt käytetyt :)
 
Jep, "kranaatinheittimet on asennettu amos-alustalle", särähti minun korviin.

Sama. Jotain muitakin kukkasia siinä oli mutta ei nyt muistu mieleen.

Naisselostaja keskeytti miehen löpinät aika usein kesken lauseen.
 
Ymmärtääkseni samasta syystä miksi se on mm. Paseissa. Suojaa ulkona tähystävää vaunun komentajaa ja antenneja ansalangoilta yms. Yleinen näky mm. Afguihin menneissä ajoneuvoissa ympäri maailmaa.

Kieltämättä aika vekkulitouhua, joku vaikka virittää läpinäkyvän siiman siihen pään korkeudelle ja vaunu ajaa vaikka viittäkymppiä kohdalle - AUTS! :oops:
 
Kieltämättä aika vekkulitouhua, joku vaikka virittää läpinäkyvän siiman siihen pään korkeudelle ja vaunu ajaa vaikka viittäkymppiä kohdalle - AUTS! :oops:

Nyt kun mainitset, niin eihän sen langan aina tarvitse päitä irti repiä, vaan ihan tavallinen siimakin tekee ilkeää.
 
Sama. Jotain muitakin kukkasia siinä oli mutta ei nyt muistu mieleen.

Naisselostaja keskeytti miehen löpinät aika usein kesken lauseen.

Paras kukkanen lienee n. 18.46 min (Yle Areena) kohdalla, jossa naiskuuluttaja esittelee Kainuun prikaatin: Seuraavaksi on vuorossa Kainuun prikaati, joka on maavoimien surkein joukko-osasto.
On varmasti saanut kuulla asiasta ;) !
 
Minulle ei oikein auennut miksi toimintanäytöksen ukot jäivät istumaan keskelle aukeaa ja ampumaan paikaltaan. Tuostahan ne on vihulaisen helppo ampua pois.
 
Minulle ei oikein auennut miksi toimintanäytöksen ukot jäivät istumaan keskelle aukeaa ja ampumaan paikaltaan. Tuostahan ne on vihulaisen helppo ampua pois.

Hmm. Ehkä yleisö ei olisi tykännyt, jos miehet olisivat paukutelleet pusikossa? :rolleyes:
 
Se naisselostaja on ihan ok, mutta sen miehen vois kyllä korvata. Onhan se vähän hassua kun nää on tehnyt ohjelmaa jo varmaan 10 vuotta ellei enemmänkin ja silti tulee virheitä ihan perus-kalustossa.
 
Paras kukkanen lienee n. 18.46 min (Yle Areena) kohdalla, jossa naiskuuluttaja esittelee Kainuun prikaatin: Seuraavaksi on vuorossa Kainuun prikaati, joka on maavoimien surkein joukko-osasto.
On varmasti saanut kuulla asiasta ;) !

"Suurimpia".

Minua eivät hämmästytä virheet, ne ovat melko luonnollisia ja ymmärrettäviäkin. Sitä en tajua miten virheet saadaan yhdistettyä selostukseen, joka kuulostaa suoraan paperilta luetulta.
 
Minulle ei oikein auennut miksi toimintanäytöksen ukot jäivät istumaan keskelle aukeaa ja ampumaan paikaltaan. Tuostahan ne on vihulaisen helppo ampua pois.

Tällainen kommentti tuli joskus sotaveteraaneiltakin erään näytöksen yhteydessä.
Ihan relevantti kommentti sinänsä, mutta näytöksen kannalta toiminta "umpiskutsissa" vähän heikentää havainnollisuutta.
 
Back
Top