Münchenissä ammuskelu ostoskeskuksessa

Tämä on luontevaa. Kun syyllinen ei ole ISIS eikä mikään uusnatsijärjestö. olimme hetken ymmällämme, mutta sitten löysimme todellisen syyllisen. Se oli koko ajan nenämme edessä.

McDonalds.

Venäjällä on puhdasta ruokaa eikä mitään GMO-NWO-mäkkäri-roskaruokaa :D :D

(Tämä on oikeasti yksi sellainen teema millä houkuttavat tiedostavaa ruokaväkeä)
 
Ei maha mittää, mutta tällainen ajatus minua on parin vuoden ajan vaivaillut. Marxilaisen terrorin yksi pääosa oli iskeä yhteiskuntien silmäätekeviin. Ja kas, vastatoimissa löytyi ja varsin ennakkoluulottomin tavoin asia otettiin haltuun. Kouluampujat, terroristit mallia islam tai kotimainen ääriliike alkuasukasvoimin on suuntautunut paljolti väkijoukkoihin. Ja on vaikea tehdä johtopäätöksiä saati ryhtyä ankariin toimiin, se on vaikeaa..... Tässä mielessä nyt koettava eurooppalainen terrorismi saa varsin hyvän työrauhan, kunhan jaksaa pysytellä nykyisissä objekteissa. Ei maha mittään. Tätä olen vertaillut jo parin vuoden ajan harrastemielessä. Toki kuka tahansa löytää väitteeni vastaisen yksityiskohdan, jolla lytätä teesiäni. Mutta aika monta yksityiskohtaa pitää marssittaa framille, jotta lopettaisin ym. pohdinnan.

RAF:n jäsenistä ammuttiin 26 ja p sai sen päälle hengiltä viisi sivullista. 26 meni linnaan. Kolmatta sukupolvea ei kaikkia tunneta. Grams ammuttiin asemalle Schwerinissä 1993 ja RAF lakkautti itse itsensä 1998.
 


Ei maha mittää, mutta tällainen ajatus minua on parin vuoden ajan vaivaillut. Marxilaisen terrorin yksi pääosa oli iskeä yhteiskuntien silmäätekeviin. Ja kas, vastatoimissa löytyi ja varsin ennakkoluulottomin tavoin asia otettiin haltuun. Kouluampujat, terroristit mallia islam tai kotimainen ääriliike alkuasukasvoimin on suuntautunut paljolti väkijoukkoihin. Ja on vaikea tehdä johtopäätöksiä saati ryhtyä ankariin toimiin, se on vaikeaa..... Tässä mielessä nyt koettava eurooppalainen terrorismi saa varsin hyvän työrauhan, kunhan jaksaa pysytellä nykyisissä objekteissa. Ei maha mittään. Tätä olen vertaillut jo parin vuoden ajan harrastemielessä. Toki kuka tahansa löytää väitteeni vastaisen yksityiskohdan, jolla lytätä teesiäni. Mutta aika monta yksityiskohtaa pitää marssittaa framille, jotta lopettaisin ym. pohdinnan.

No...onhan se jopa täällä lähes maailman parhaassa maassa (ilman sarkasmia) niin että valtiolta/verottajalta varastamisesta saa kovemman tuomion kuin raa'asta väkivallasta tavallista ihmistä kohtaan.

Voisi vaikka vertailla, että millä veropetoksella ja minkälaisella väkivallalla saa neljän vuoden ehdottoman tuomion.
 
Itse käyn ainakin Mäkkärissä ja olen korkeintaan maaltamuuttaja.

Minä olen maallemuuttaja, löysin sisäisen mäkkärijunttini jo pk-seudulla Carrollsin muodossa ja toden totta jälkikasvukin tykkää jos joskus on vienyt niitä euron hampurilaisille (sopii aika hyvin monta suuta ruokkimaan joutuvalle lompakolle tuo "kolikkomenu"). Scan Burger on kanssa hyvä. Mutta aivan erityisen hyviä ovat Lappeenrannan vety ja atomi -lihapiirakat.

Minäkään en saanut 18-vuotiaana hitunvinkulaa, mutta en ampunut ketään. Ei siinä muu auttanut kuin koittaa kehittyä itsevarmemmaksi ja vetävämmäksi ihan muilla keinoin. Itse asiassa hiton moni tuntemani nykyisin vahva ihminen aloitti taipaleensa koulukiusattuna "luuserina". Taitaa olla merkittävää sekin miten näitä ikäviä asioita elämässään käsittelee.
 
Tämä on luontevaa. Kun syyllinen ei ole ISIS eikä mikään uusnatsijärjestö. olimme hetken ymmällämme, mutta sitten löysimme todellisen syyllisen. Se oli koko ajan nenämme edessä.

McDonalds.

Puoliksi saksalainen nuorimies tappaa muita ihmisiä paikassa joka on maahanmuuttajien suosiossa.

Mitä siitä pitäisi päätellä?

Ajattelisitko tapauksesta toisella tavalla, jos tekopaikkana olisi vaikka luterinlainen kirkko, bordelli tai bundeswehrin värväystoimisto?

Foorumilaisten vastauksista päätellen ajattelun hoitaa lähinnä vatsa.
 
Minä olen maallemuuttaja, löysin sisäisen mäkkärijunttini jo pk-seudulla Carrollsin muodossa ja toden totta jälkikasvukin tykkää jos joskus on vienyt niitä euron hampurilaisille (sopii aika hyvin monta suuta ruokkimaan joutuvalle lompakolle tuo "kolikkomenu"). Scan Burger on kanssa hyvä. Mutta aivan erityisen hyviä ovat Lappeenrannan vety ja atomi -lihapiirakat.

Minäkään en saanut 18-vuotiaana hitunvinkulaa, mutta en ampunut ketään. Ei siinä muu auttanut kuin koittaa kehittyä itsevarmemmaksi ja vetävämmäksi ihan muilla keinoin. Itse asiassa hiton moni tuntemani nykyisin vahva ihminen aloitti taipaleensa koulukiusattuna "luuserina". Taitaa olla merkittävää sekin miten näitä ikäviä asioita elämässään käsittelee.

Juurikin näin. Ei ole omakaan elämäni ihan aina pelkkää ruusuilla tanssimista ollut vaan eipä myöskään ole koskaan edes kaukaisesti tullut mieleen syyttää saatikka sitten vahingoittaa ketään. Varmasti suurinta osaa meistä on teini-iässä korvennut naapurin Repan isompi mopo jossa on vielä vauhtiraidat vaan normi-ihminen pääsee noistakin asioista yli. Ja nostakoon käden ylös se joka väittää ettei ole eläessään ollut vastoin tahtoaan selibaatissa...;)

Ja kyllä: Lappeenrannan vety ja atomi ovat aivan omalla tasollaan! Vaan nyt lienee parempi antaa ketjulle rauha keskittyä jälleen itse aiheeseen. Pelkistä burgereista saataisiin helposti oma aihe pystyyn, saatikka sitten ruoka-aiheesta yleisesti.

p.s. Komea on tuo vaakuna avatarissasi...:salut:

Täällä on joku trolli kilpailu menossa?

Vilpitön anteeksipyyntö lipsumisesta. Lauantai-illan kevennystä muuten niin raskaaseen aiheeseen. Yritetään palauttaa järjestys tupaan.
 
Esim. siepataan/murhataan työnantajajärjestön johtaja vs. satunnaista väkivallantekoa julkisella paikalla?

Jotenkin tuntuu siltä että kunnolliseen poliittiseen terrorismiin ei ole Euroopassa enää joko osaamista tai mahdollisuuksia (esim. tämä operaatio jossa prikaatin verran aseistautunutta väkeä varmistaa paikkoja), mutta satunnaisiin väkivallantekoihin löytyy aina väkeä, usein islamilaisella agendalla (netti on aika hyvä rekryväylä) mutta myös muunlaisilla hörhösyillä.

Raf jollain tapaa elää vielä Saksassa. 3 vanhaa Raf.laista on edelleen karkuteillä ja on mennävuosina yrittänyt ryöstää arvokuljetuksia. Tekijät ainakin melkein eläkeläisiä.
 
Ei ymmärrä tätä iltalehden artikkelia missä "asiantuntija" varoittaa, että näitä saatta tulla lisää.
Eli ampuminen linjattiin kouluampumiseksi. Aika pian tuli se taikasana Breikvik.
Eli nyt se ampuja onkin ikäänkuin Breikvikin seuraaja. WTF.. Heti perään seuraavassa lauseessa kerrotaan, että usassa näitä tapahtuu tosi paljon. Ne ei ilmeisesti seuraa Breikvikiä. Entä suomalaiset kouluampujat. Tai muut saksalaiset kouluampujat.
Yksikään kouluampuja ei pääse edes lähelle Breikvikin ideologiaa ja antaumusta. Breikvik ei purkanut epätoivoisena itsemurhanaan pahaa oloaan. Hän oli ristiretkellä. Kouluampujat ovat itsemurhatapauksia.

"Hän arvioi, että Münchenin ampuja on ikään kuin norjalaisen Anders Behring Breivikin seuraaja. Breivik iski Norjassa tasan viisi vuotta ennen Münchenin ampujaa. Hän toteaa, että Yhdysvalloissa on vuosittain lähes satoja kouluampumisia."

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016072321949047_ul.shtml
 
Terroriin mukaan lähteneet äärimarxilaiset silloin taannoin saatiin pehmitettyä aika joutuisaan, loppujen lopuksi. MIKSI? Lempikysymykseni siis. Pohtikaa lapsukaiset hartaina vastausta. Se vastaus VOI olla todella ikävää mallia. Yksi syy oli se, että pystyttiin tunnistamaan ääritoimijat ja yleensä niissä joukoissa oli todellisia fanaattisia törppöjä, joiden osaaminen jäi ideologisten lallatusten tasolle. Katsokaas, mitä eroja huomaatte esim. RAFn toiminnasta versus nykyiseen? Katsokaas kohteiden valintaa.

Renatan aikoihin ei RAF:n toimintamalli ollut tappaa niin montaa kuin pystyy, vaan vaikuttaa yhteiskunnan syvempään poliittis-ideologiaan iskemällä suuryrityksiin. Tappaminen ei ollut tarkoitus, sillä uhkaaminen oli vain väline. Renata sitten ei jäänyt vastaamaan teoistaan vaan löysi Pirkka-niksin sukkahousuistaan.

DDR ei ollut tuossa hommassa ihan pienellä panoksella mukana. Ja jos DDR, niin mikähän muu olisi ollut...

Nykyajan terroristit sitten pohtivat enemmän tappolukua, kun uutiset ovat jo kyllästäneet mielet kidnappauksilla, ammuskeluilla ja muulla. Globaali uutisvirta tuo esille luvut ja ekauutisoija "clikit", syyt jäävät vähemmälle, ja tätähän sitten käyttävät hyväkseen niin hullut kuin yllyttäjät. Siviileistä saa lukuja helpoimmin. Eikä tavoite ole välttämättä jäädä eloon.

Tedit: Vittu mikään Renata, vaan Ulriche! U. Meinhoff! tappoi itsensä ja oli nimellinen johtaja. Sori, Vanaja festarit. Renata Koehler oli Remesin juttu mutta se ei liity tähän postaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Puoliksi saksalainen nuorimies tappaa muita ihmisiä paikassa joka on maahanmuuttajien suosiossa.

Mitä siitä pitäisi päätellä?

Ajattelisitko tapauksesta toisella tavalla, jos tekopaikkana olisi vaikka luterinlainen kirkko, bordelli tai bundeswehrin värväystoimisto?

Foorumilaisten vastauksista päätellen ajattelun hoitaa lähinnä vatsa.

Otan vakavasti myös Breivik-apinoinnin ja rasistisen motiivin yhteyden. Onhan näillä hulluilla ollut kaikilla ideologisia vaikuttimia. Per-Erikistä lehdet tekivät koulukiusatun mutta vähemmälle huomiolle jäi miten manifestimaisesti hän siteerasi Linkolan ekofasismia, jonka mukaan väkeä on maapallolla liikaa.

Me etsimme usein ratkaisun, johon on helppo tunteella uskoa. Koulukiusattu on helpommin nielaistavissa kuin ideologinen terroristi.

Olen joka kerran ihmetellyt, miten se kiusaamisteema on eetterissä ennen kuin häikäilemättömän rikollisen tekemät ruumiit ovat kylmenneet.
 
Lainaus:

"Nuori mies oli aseistautunut pistoolilla, ja hänellä oli punainen reppu selässään. Ammuskelu alkoi McDonald'sin liikkeen edessä ostoskeskus Olympiassa OEZ:ssa kello 17.52 paikallista aikaa perjantaina. Poliisin siviilipartiot seurasivat tekijää aluksi, mutta kadottivat hänet sitten näköpiiristään."

Aika erikoista, etteivät avanneet tulta... Vai oliko tilanne se, ettei välitöntä uhkaa ollut, jolloin eivät uskaltaneet ampua pakenevaa epäiltyä syytteiden pelossa? Mikäli asia oli näin, niin on ymmärrettävää, että selväpäisellä ihmisellä ei ole halua juosta täysillä perässä mahdolliseen väijytykseen, jos aseistettu kohdehenkilö pakenee johonkin syrjäkujalle.

Mutta mistä pimeä ase ja 300 patruunaa? Maksaa tuollakin mustan pörssin lisää ja poika oli koululainen.

Vanhemmista ei saa mitään irti. Ovat heikossa kunnossa. Meni poika ja teki tuollaisia.

CNN:n mukaan aseen sarjanumero oli raaputettu pois. Ainakaan poika itse ei siis ole sitä varastanut, koska muuten sarjanumeroon tuskin olisi tarvinnut koskea.

Glock on noin muutoin on sellainen asemerkki, että se on haluttu rikollisissa piireissä (ja muutenkin) statuksensa tähden. Samalla hinnat ovat yleensä korkeita paitsi haluttavuuden niin myös heikohkon saatavuuden takia (pl. ehkä Ruotsi/Norja-akseli, jossa ko. pistooleja on varastettu kodinturvajoukkojen hallusta kohtalaisia määriä), sillä pistoolit ovat verrattain uusia eikä niitä ole pääätynyt kiertoon konfliktialueilta samalla tavalla kuin esimerkiksi AK-sarjalaisia Jugoslavian hajoamissotien jäljiltä.

Itse ajattelisin näillä tiedoin, että ase olisi ostettu netin hämärämiesten kautta. Syrjäytynyt 18-vuotias ei ammattimiehiltä mitään ostele naamatusten, sen verran epäluotettava kauppakumppani tuollainen koltiainen on. Mutta verkon pimeät asekauppiaat tykkäävät myydä Glock-pistoolien kaltaisia statussymboleja kenelle hyvänsä maksukykyä omaavalle. Niistä voi pyytää korkeaa katetta, ja pistooli on yleinen laillisilla markkinoilla Yhdysvalloissa, josta käsin merkittävä osa internetin harvoista todellisista laittomien aseiden kauppiaista operoi. Hyvä tuuri on kyllä pojulla käynyt, tai sitten harkinta on pelannut erinomaisesti, mikäli poika on saanut aseensa tuota kautta. Nimenomaan asemyyjissä kun on huomattavasti enemmän kusetusta yrittäviä kuin vilpittömin mielin liikkeellä olevia.

Luoja varjelkoon Bitcoinia ja TOR-verkkoa...

Lisäys: Raha ei ole ongelma, jos jotakin riittävästi haluaa. Ostelevat nuoremmatkin kolmen tonnin mopoja, omassa kaveripiirissäkin aikanaan. Parin-kolmen tonnin pistooli ja ammukset eivät ole sen suurempi hankinta. Yhden kesän kun painaa duunia niska limassa ja yhdistää parit syntymäpäivä- tai joululahjarahat, niin summa alkaa olemaan kasassa.
 
Täytyy sanoa, että tässä ketjussa on kirjaimellisesti kyse mussutuksesta. Hampurilaisten mussutuksesta. Ehdottaisinkin keskustelun siirtämistä ennemmin mussutukseen kuin minkään pikaruokaketjun perustamista.
 
On. Muistan kyllä kerran nähneeni kotivideon kun irlantilaisen Sinn Fein -tyypin hautajaisissa ammuskelija ehti osua yhteen mutta hautajaisväen miehet tulivatkin sen jälkeen joka suunnasta päin. Mies juoksi karkuun samalla kelvottomasti ampuen. Lipas tyhjeni ja lopun arvaat. No, se oli avomaastossa ja ne äijät eivät syöneet mäkkärillä.

Olen tehnyt saman Israelissa kerran monia vuosia sitten, mutta muut kerkesivät taklaamaan ensin. Se vaatii hillitöntä luonnetta, että lähtee "kierretorvea" vastaan paljain käsin.

Edit: Ei tuossakaan ollut kyse terroriteosta, vaan rikollisten välienselvittelystä. Israeliin tuli aikoinaan Venäjältä tm. aika lailla kaikenlaista sakkia.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa, että tässä ketjussa on kirjaimellisesti kyse mussutuksesta. Hampurilaisten mussutuksesta. Ehdottaisinkin keskustelun siirtämistä ennemmin mussutukseen kuin minkään pikaruokaketjun perustamista.

Jaha, Huhta tuli lomalta ja luki ketjun viimeisen sivun. Tervetuloa! Tuliko kalaa? Oletko käynyt marjassa jo?

Tässä on vähän joutokäynti päällä kun tapahtuma on pääpiirtein selvä, mutta jäätiin tähän istuksimaan. Onko sinulla jotain sanottavaa, että päästään uuteen alkuun?
 
Kiinnostaa kuulla mistä tyyppi oli sen aseensa ja panokset saanut hankituksi?
Ei ehkä ihan mahdoton ajatus, että isukki oli hankkinut sen jostain ja poika varasti omaan käyttöön. Mun omaa pohdinta vaan mutta tästäkin varmaan vielä kuullaan.
 
Back
Top