MH17 analyysin puhtaaksikirjoitus ei huvita, jospa tekis kompaktimman....
"
Harrastelevan onnettomuustutkijan analyysi lennon MH17 turmasta 17Heinäkuuta2014.
Tämä versio olisi tarkoitus pitää
3000 kirjaimen mittaisena per kappale
*************
Kappaleet / sisällysluettelo.
1) Ukrainan tilanne 2014 16 Heinäkuuta asti. (ketkä johtaa, kuka hallitsee alueita, kuka aseistaa, ilmatilan tapahtumia)
2) Lento MH17. (aiemmat lentoreitit, kohtalokkaan päivän lentoreitit)
3) MH17 tuho. (tapahtumat aikajanalla) (v.27Tou2016-1)
4) Todisteet ampujasta. (aiemmat alasampumiset, kuvat, videot, äänitallenteet, silminnäkijät)
5) Valheet osoittavat syyllisyyden tai osallisuuden? (SBU, UA, RU MOD, RU Almaz-Antey, RUE, jne...)
6) Selvittämätöntä. (humalassa, vahingossa, tahallisesti, ???)
7) vastineita propaganda huuhteluihin. (missä on tallenteet, missä on PSR raakadata, jne...)
8) Teknistä taustatietoa, perusteluita.(SSR/PSR, BUK M1 TELAR, BUK M1 ohjus, Boeing777)
9) Salaliittoteoriat.
10) Lähteet ja linkit.
***************
Kirjoittelija on vaan yksi insinöörinretale jota aihe kiinnostaa ja propaganda ärsyttää.
Kompetenssia on vuoden harmaa koulutus ohjusjärjestelmiin ja oma opiskelu aiheesta.
Vahvuutena fysiikka, 3D ajattelu, hahmotuskyky ja puutteena ajoittainen sinisilmäisyys?
Mahdollista palautetta yritetään ottaa vastaan osoitteissa
www.maanpuolustus.net
(kts "Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella")
Sekä sähköpostitsuuniin sotilaspassi ättiä suomikakskytnel piste fi.
"
----------Esim------------
Kappale 3: MH17 Aikajana (lennonjohdon kellon mukaan), koostettuna ATC keskustelusta, tutkasta, CVR/FDR tiedoista yms. (yhdenmukaiset keskenään.)
v.27Tou2016-1
12:53:29 MH17 on lentänyt suunniteltua reittiään. Lennonjohto kysyy pystyykö MH17 siirtymään ylemmäksi lentotasolle FL350. Lentäjät kieltäytyvät ja jatkavat tasolla FL330. (lennonjohto ohjaa muut koneet pois samalta lentotasolta)
13:00:02 Lentäjät pyytävät lupaa väistää etelämpänä näkyvää myrskyaluetta. (Boeing 777 koneessa on säätutka) Lennonjohto antaa luvan.
13:00:52 lentäjät kysyvät onko lentotaso FL340 vapaana. Lennonjohto sanoo että ei ole, jatkettava tasolla FL330.
13:05:00 MH17 on siirtynyt lentoreitiltään sovitusti muutaman kilometrin (6km?) pohjoisemmaksi.
13:15:00 Koneen keula osoittaa kartalla suuntaan 123 astetta ja lentoreitti on kartalla suuntaan 119 astetta. Sivutuulen johdosta keula osoittaa siis 4 astetta enemmän kohti etelää vs lentorata.
13:19:21 Rostovin lennonjohto pyytää Ukrainan lennonjohtoa ohjaamaan MH17:n kohti pistettä RND.
13:19:30...35 Ohjus laukaistaan kohti MH17 konetta.
13:19:56 MH17 kehoitetaan lentämään kohti reittipistettä RND. Lentäjät kuittaavat.
13:20:03 Räjähdyksen paineaalto tallentuu MH17 ohjaamon ääninauhuriin (CVR)
13:20:03 MH17 elektroniikan virta katoaa. (MEC tila jossa virtalähde on sijaitsee ohjaamon takana/sen alapuolella, ohjuksen sirpaleet näyttäisivät tuhonneen sen.)
13:20:03 Koneen CVR ja FDR (lentodatan tallennin) sammuvat, SSR lähetin sammuu.
13:20:04...05 keula irtoaa koneen keskirungosta
13:20:05...06 paristovarmennettu hätäsingnaalin lähetin käynnistää 30 sekunnin viiveen huomattuaan kriittisen suuria G voimia
13:20:18 Ukrainan SSR indikoi MH17 koneen lähettimen sammuneen
13:20:35...36 hätäsignaali vastaatotetaan satelliiteissa
13:20:36 Ukrainan ATC näyttö näyttää ennustettua MH17 lentoreittiä.
13:20:47 Rostovin PSR havaitsee MH17 koneen kappaleita ilmassa
13:20:58 Rostovin SSR/PSR indikoi MH17 kohteen kadonneen, tutkalla näkyy vain lentokoneen romua.
13:21:00... perä irtoaa
...13:21:30 keskirunko moottoreineen iskeytyy maahan ja räjähtää
13:25:58 MH17 koneen romut putoavat pois Rostovin PSR:n näkökentästä.
Noin +1 tunti: ITAR-TASS uutisoi silminnäkijähavainnoista joiden mukaan kapinalliset ampuivat ohjuksella alas jälleen yhden Ukrainan armeijan AN26 koneen.
(Ainoa 17 Heinäkuuta 2014 alasammuttu kone on MH17.)
Sosiaalisessa mediassa ilmoituksia, kuvia ja videoita alueella liikkuneesta BUK ampumalaitteesta ja havaintoja ohjuslaukaisusta.
Noin 5 tuntia myöhemmin USA kertoo satelliittiensa havainneen ohjuslaukaisun kohti MH17:a.
Seuraavan päivän valokuvista näemme MH17 ohjaamon jäänteissä sadoittain 6...20mm reikiä, täten iso ohjus vahvistui syypääksi MH17 tuhoon.
DSB/ICAO tutkinta vahvisti 2015: syyllinen on MH17 lentoreitiltä edestäpäin ammuttu BUK M1 ohjus.
(PSR = lennonvalvonnan primääritutka, SSR = sekundääritutka)