Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella

Heitän nyt vielä lisänä, että moni ressu pitää saamaansa koulutusta itsestäänselvyytenä. Sitten ulkomailla selviää, että on jo varusmiehenä koulutettu asioita, joita useimmissa maissa koulutetaan erikoisjoukoille.
Tuohon vielä lisäisin tätä ihan ansioistamme kertynyttä omakehun löylyä, että nyt kun omat erikoisjoukotkin vielä seuloontuu fyysisesti kykenevistä ja motivoituneista nuorista niin ei voi kuin ihmetellä miten paljon näitä pystyviä miehiä/naisia löytyy. Eikä nämä ljk:n sotureista aina valmiusjoukkoihin ole lainkaan mitään keskivertoporukkaa edes kansainvälisesti. Soturiaines on veressä tällä seuduin jo ammoisista ajoista tänne juurtuneena vaikka kliseeltä kuulostaskin mutta elävässä elämässä tuo tulee esille.

Tuohon voisi vieläkin lisätä afganistanilaisten sotilaiden huoli. Toisesta päästä kylää juoksi jokunen talebani karkuun ja samaan aikaan toisella laidalla hallinnon sotureita lähti vastaan amerikkalaisia erikoisjoukkoja. Tervehtivät jenkkien iskuryhmää ja vastaus oli, että olemme suomalaisia hyvää päivää. Sopiiko, että tutustumme kyläänne.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon vielä lisäisin tätä ihan ansioistamme kertynyttä omakehun löylyä, että nyt kun omat erikoisjoukotkin vielä seuloontuu fyysisesti kykenevistä ja motivoituneista nuorista niin ei voi kuin ihmetellä miten paljon näitä pystyviä miehiä/naisia löytyy. Eikä nämä ljk:n sotureista aina valmiusjoukkoihin ole lainkaan mitään keskivertoporukkaa edes kansainvälisesti. Soturiaines on veressä tällä seuduin jo ammoisista ajoista tänne juurtuneena vaikka kliseeltä kuulostaskin mutta elävässä elämässä tuo tulee esille.

Puhut asiaa.

Olen saanut itse aikoinaan kehuja suomalaisista reserviläisistä sellaisilta tahoilta että olin täysin hämmentynyt.

Porukka ei uskonut, että kyseessä oli normiressut.
 
Suomesta kyllä löytyy tarvittaessa esim. @baikal -lanseeraaman sanonnan rautaa lahkeesta. Ihan tarpeeksi myös niitä, jotka eivät asioista puhu, uhoa tai levittele. Olen edelleenkin aika vakuuttunut PV:n kyvystä tehtäviinsä.

Olen myöskin sangen vakuuttunut PV:n kyvystä, ei siitä ole epäselvyyttä. Sen sijaan en ole vakuuttunut siitä, että riittävän monella ylimmän tason poliitikolla on prioriteetit täysin kohdillaan ja vieläpä rohkeutta toimia sen mukaan vaikka todella pahalta näyttäisi. Monesti kun näyttää siltä, että tuollainen luja ja sitkeä rohkeus ei yhdisty sellaisiin muihin ominaisuuksiin, mitä menestyvänä poliitikkona toimimiseen tarvitaan.
 
Tätä samaa on kuulutu useiden eri maiden ammattisotilaiden suusta...:solthum:

Tätä on joidenkin vaikea uskoa, mutta suomalainen ressu pesee 6-0 brittien normisoltun puhumattakaan jenkistä. Idästäpäin tulijoista sanon vaan, että jokainen Suomessa on jo spesiaali-natsi.

Kyse on valtavasta koulutus- ja suoraan sanottuna älykkyystason osaamisesta. Ammattiupseeritkaan nyt eivät valikoidu niistä jotka eivät osaa karsinasta ulos...
 
Olen myöskin sangen vakuuttunut PV:n kyvystä, ei siitä ole epäselvyyttä. Sen sijaan en ole vakuuttunut siitä, että riittävän monella ylimmän tason poliitikolla on prioriteetit täysin kohdillaan ja vieläpä rohkeutta toimia sen mukaan vaikka todella pahalta näyttäisi. Monesti kun näyttää siltä, että tuollainen luja ja sitkeä rohkeus ei yhdisty sellaisiin muihin ominaisuuksiin, mitä menestyvänä poliitikkona toimimiseen tarvitaan.

Poliitikon ominaisuus on joustava selkäranka. Valtiomies on sitten erikseen.
 
Eli on suomettumista todeta, että "nyt mittaamme tosiolevan tuen laadun ja määrän" suhteessa samikset?

Okei, olen vieraantunut sitten "jostain", tuskin todellisuudesta sentään.
 
Aikoinaan Utissa varusmiehet harjoittelivat ensimmäisiä vetoja mistä lähestyttiin rakennusta ja mentiin sisään. Taidot siis olivat viellä aika vajavaiset.
Paikalle pöllähti joku Naton porukka missä oli useammasta maasta koottu eri upseereita ja onnittelivat että joukko täyttää oikein hyvin Nato standardit vedon jälkeen.

Tätä on joidenkin vaikea uskoa, mutta suomalainen ressu pesee 6-0 brittien normisoltun puhumattakaan jenkistä. Idästäpäin tulijoista sanon vaan, että jokainen Suomessa on jo spesiaali-natsi.

Kyse on valtavasta koulutus- ja suoraan sanottuna älykkyystason osaamisesta. Ammattiupseeritkaan nyt eivät valikoidu niistä jotka eivät osaa karsinasta ulos...
 
Noita kun lukee, tulee mieleen, että eiköhän tehdä ennaltaehkäisevä isku heti.:) .
No mukavaa ja hiveleväähän se on kuulla , että PV on kyvykäs. Olisipa valtiojohto myös.
 
Noita kun lukee, tulee mieleen, että eiköhän tehdä ennaltaehkäisevä isku heti.:) .
No mukavaa ja hiveleväähän se on kuulla , että PV on kyvykäs. Olisipa valtiojohto myös.

Eiköhän Sale pärjää.
 
Eli on suomettumista todeta, että "nyt mittaamme tosiolevan tuen laadun ja määrän" suhteessa samikset?

Okei, olen vieraantunut sitten "jostain", tuskin todellisuudesta sentään.

Jos vakavasti ajattelee Venäjän kokeilevan onneaan ja sitten pystyvän kaksisuuntaisen ampumaradan kisoihin....niin kyllä todellisuudesta vierautuminen on totta. :D

Ei Suomi mikään Israel ole, mutta EU:n sisällä Puolasta seuraava.
 
Venäjän ei tarvitse rikkoa mitään kv-sopimuksia saadakseen Suomen polvilleen. Sen tarvitsee vain päästää siirtolaisensa läpi omasta rajastaan, mihin sillä on faktinen oikeus.
Suomella on kyky pitää rajapuomi alhaalla ja kukaan ei siitä pääse maahan. Faktinen oikeus?

Sen sijaan meillä ei päättäjät uskalla laittaa rajaa kiinni kv:n pakolaissopimuksen vastaisesti, ellei lännen isoilta pojilta anneta siihen lupa.
Tämä on ongelma ja syy siihen miksi faktinen oikeutemme ei ehkä pääse toteutumaan.

Meidän johtajat ovat tällä hetkellä vielä enemmän munattomia lännen suuntaan kuin itään. Joita siirtolaisia ei nyt saada täältä pois oikein millään.
Kyllä. Lisäksi Ruotsi pitäisi viedä kansainväliseen oikeuteen siitä että kauhoi siirtolaisia Suomeen. Tilille tekemisistään pirulauta.

Tämän vuoksi Salen on syytäkin kysellä lupaa toimia
Minä en enempää kyselisi. Johan on nähty mitä velliä näistä on seurannut. Jossain kohdassa vaan on vedettävä johtopäätökset ja aloitettava omilla aivoilla ajattelu sekä suljettava rajapuomit kun se keino on ainoa mikä toimii. Siis toimii ja vaikuttaa Suomessa ja Suomeen.

Olen siis kanssasi samaa mieltä mutta asettelin lisätukea vaan kommenteillani.
.
 
Puhut asiaa.

Olen saanut itse aikoinaan kehuja suomalaisista reserviläisistä sellaisilta tahoilta että olin täysin hämmentynyt.

Porukka ei uskonut, että kyseessä oli normiressut.
Minä taas muistan viime keväältä/kesältä kun täällä Suomessa pidettiin se Arrow-16 harjoitus, mihin osallistui jenkkijoukkoja strykereineen, jolloin telkkariin haastatelltiin yhtä jenkkiupseeria (kapteeni IIRC) niin ukko toteaa, että nyt on kyseessä paras harjoitus mihin hän on osallistunut kahdeksaan (8) vuoteen. Se rupesi minua hiukan hämmentämään, että miten jätkä osaa niin tarkaan spesifioida milloin on viimeksi osallistunut yhtä hyvään harjoitukseen ja että kylläpä Suomessa sitten ilmeisesti järjestetään varusmiehille hyviä harjoituksia.
 
Minä taas muistan viime keväältä/kesältä kun täällä Suomessa pidettiin se Arrow-16 harjoitus, mihin osallistui jenkkijoukkoja strykereineen, jolloin telkkariin haastatelltiin yhtä jenkkiupseeria (kapteeni IIRC) niin ukko toteaa, että nyt on kyseessä paras harjoitus mihin hän on osallistunut kahdeksaan (8) vuoteen. Se rupesi minua hiukan hämmentämään, että miten jätkä osaa niin tarkaan spesifioida milloin on viimeksi osallistunut yhtä hyvään harjoitukseen ja että kylläpä Suomessa sitten ilmeisesti järjestetään varusmiehille hyviä harjoituksia.

Tod.näk. on aika helppo spesifioida ulkomailla olleet harjoitukset. Lienetkö trolli, sillä 8v. virkaiän kapteeneita ei US Armyssa ole. :)

Vaikka tietty "vieraskoreus" poisluettuna, Suomessa järjestetään hyviä harjoituksia. Tule kokeilemaan.
 
Tod.näk. on aika helppo spesifioida ulkomailla olleet harjoitukset. Lienetkö trolli, sillä 8v. virkaiän kapteeneita ei US Armyssa ole. :)
3:17, Kapun natsat näyttäs ukolla olevan ja kertoo, että on paras harjoitus mihin on osallistunut 8 vuoden sotilasurallaan.
En liene trolli, enkä väitä tietäväni joka armeijan joka upseerin virkaikiä.

Vaikka tietty "vieraskoreus" poisluettuna, Suomessa järjestetään hyviä harjoituksia. Tule kokeilemaan.
Onpa jo kokeiltu.

ps. Onko täällä normaalia epäillä (tai syyttää) jokaista uutta jäsentä trolliksi?
 
Back
Top