Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella

"kun intoa on enemmän kuin taitoa, järkeä ja"

Olisikohan Ukrainan aseistamisen esteenä osittain tuokin. Ei tohdita senkään takia antaa kivääriä kun ei ole varmuutta osaaako UA pitää sitä oikein päin kädessä.

"kuinka nämä separatisti tollot on pystyneet sotkemaan"

Innokkuus ja se että jotkut kapinalliset olivat siinä uskossa ettei alueelle saa siviilikoneet lentää laisinkaan. "Do Not Fly in Our Sky" strelkov (tm)

"lueteltuna 6 vaihtoehtoista/osasyllistä"
Minun mielestäni nuo kaikki olisivat voineet vaikuttaa kansainväliseen ilmailuun, estäen lennot.
Mutta jos joku halutaan helposti haastaa käräjille, se toki on Ukraina, jonka ilmatilassa tapahtuma oli (vaikkakin kyseinen alue oli tilapäisesti Venäläisten terroristien hallussa).

Jatkotutkimuksia....
"Buk photographed in Ukraine, travelling through rebel held territory on July 17th, was the same one identified inside Russia in a convoy containing vehicles from the Russian’s 53rd Zrbr “Buk” Brigade based in Kursk."
https://bellingcat.com/news/uk-and-...plying-the-buk-linked-to-the-downing-of-mh17/
 
Viimeksi muokattu:
Ja eihä separaattoreilla olisi pitänyt olla kalustoa jolla pudottaa koneita 10 000 m;stä. Joten minä kyllä äänestäisin tässä tapauksessa Ukrainan syyttömyyden puolesta.


Venäjän osallisuus kriisiin on ollut Krimin valtauksesta asti kaikkien tiedossa. Siten ei pitäisi olla mitään epäselvyyttää "separatistien" suorituskyvystä. Varsinainen yllätys oli ilmeisesti seppojen ilmatorjunnan toimiminen ilman Venäjän tarjoamaa ilmatilannekuvaa. Nähtävästi maailmalla luotettiin venäläisten johtavan käytännön tasolla ilmatorjunnan toimintaa. Todellisuudessa Ukrainaan käsketyt "vapaaehtoiset" toimivat ilmeisesti oman harkintansa mukaan ja olemattoman ilmatilannekuvan pohjalta. Käytännössä ampuivat alas kaikki havaitsemansa kohteet.
 
2/50
ULKOMAAT
11:54
Hollannin ulkoministeri: MH17:n matkustajalla oli happinaamari kasvoillaan
MH17 Hollannin ulkoministerin mukaan ainakin osa koneessa olleista 298 ihmisestä saattoi olla tajuissaan vielä sen jälkeen, kun MH17 oli saanut ohjuksesta osuman.
MARKO DJURICA

1288748661231.jpg

Malaysia Airlinesin lento MH17 putosi Itä-Ukrainassa 17. heinäkuuta.
Ainakin yhdellä lennon MH17 matkustajalla oli kasvoillaan happinaamari, kun hänen ruumiinsa löydettiin. Asiasta kertoi hollantilaisministeri myöhäisillan tv-ohjelmassa.

Uutistoimisto BNO Newsin mukaan tieto saattaisi tarkoittaa, että ainakin osa koneessa olleista 298 ihmisestä saattoi olla tajuissaan vielä sen jälkeen, kun kone joutui ohjusiskun kohteeksi.

Happinaamarista kertoi Hollannin ulkoministeri Frans Timmermanssuositussa myöhäisillan Pauw-puheohjelmassa. Suurin osa Malaysia Airlinesin lennon MH17:n matkustajista oli hollantilaisia.

Hollantilaistutkijoiden mukaan mikään koneessa hetkeä ennen tuhoa käydyistä keskusteluista ei viittaa siihen, että kukaan olisi ehtinyt reagoida koneen pudottaneeseen ohjukseen.

- He (koneessa) eivät ehkä nähneet ohjusta, mutta tiesitkö, että ainakin yhdellä matkustajista oli kasvoillaan happinaamari, kun hänet löydettiin? Eli ainakin joillakin oli aikaa reagoida, Timmermans sanoi.

Hän oli jo aiemmin syksyllä YK:ssa pitämässään puheenvuorossa kertonut olleensa siinä käsityksessä, että koneen matkustajat ja 15 miehistön jäsentä olivat tajuissaan vielä hetken iskun jälkeen, ennen kuin kone hajosi kappaleiksi Itä-Ukrainan Donetskin alueen ilmatilassa. Tutkijoiden raportti on puolestaan viitannut siihen, että kaikki saivat surmansa välittömästi.

Raportin mukaan koneen tuhoutumissyyksi on esitetty koneen runkoon ja siipiin tulleita reikiä, jotka on tuottanut mitä todennäköisimmin jonkinlaisten "korkeaenergiaisten esineiden" osuminen koneeseen ulkoapäin. Toisin sanoen jäljet viittaavaat ohjukseen, joka on hajottanut koneen rungin ilmassa.

Tähän mennessä onnettomuuspaikalta Itä-Ukrainasta on viety 262 ihmisen jäänteet Hollantiin, jossa heidät on tunnistettu. Tutkijat ovat myöntäneet, ettei kaikkia vainajia olla pystytty hakemaan paikalta koska Ukrainan joukot ja kapinalliset taistelevat alueella edelleen.
 
Ja mustalaatikko mykistyy kerralla.
Kumpi todennäköisempää?
A) Ohjaamo saanut kuolettavia osumia joka selittää hiljaisuuden.
B) Mustaalaatikkoa on käpälöity
Venäläisten spesialistien toimesta?
 
Ja mustalaatikko mykistyy kerralla.
Kumpi todennäköisempää?
A) Ohjaamo saanut kuolettavia osumia joka selittää hiljaisuuden.
B) Mustaalaatikkoa on käpälöity
Venäläisten spesialistien toimesta?

Vastaan A.

Melko haastavaa olisi Hollannissa ennen lentoa käpälöidä laitetta niin, että se lakkaa tallentamasta tietoja prikulleen samaan aikaan kuin ohjus osuu koneeseen. Ampumapaikalle saapumista ei ole mitenkään mahdollista ajoittaa sekunnilleen oikein. Lähdössä voi tulla kymmeniä minuutteja muutosta kentän ruuhkaisuuden vuoksi, tuuliolosuhteet voivat poiketa ennustetusta jne jne.
 
Hä? Laatikot olivat päiviä seppojen hallussa. Taatusti ovat voineet käydä Venäjän puolella ja kenties lennätetty vaikkapa Moskovaan sensuroitaviksi ja sieltä takaisin Ukrainaan luovutettavaksi tutkijoille.
 
Hä? Laatikot olivat päiviä seppojen hallussa. Taatusti ovat voineet käydä Venäjän puolella ja kenties lennätetty vaikkapa Moskovaan sensuroitaviksi ja sieltä takaisin Ukrainaan luovutettavaksi tutkijoille.

Eiköhän ne ole sinetöity jollakin tavalla. Lisäksi jo rakenteen puolesta voi olla vaikea purkaa tallennusvälineitä ja käsitellä niitä huomaamatta lyhyessä ajassa.

144038-004-B8DDE082.jpg
 
Onko kukaan ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että BUK:ia käyttäneet olisivat ampuneet MH17:n alas täysin tahallisesti, ja homma naamioitiin erehdykseksi? Ukrainahan on itsekin ampunut alas venäläiskoneen, joten olisiko Putin saattanut kostaa? Toki kohde on vähän kyseenalainen, kun lentoyhtiö ei ole ukrainalainen ja matkustajatkin olivat pääosin ulkomaalaisia, mutta entä jos... Tapahtuman voisi tuoda julkisuuteen Venäjällä vuosien kuluttua, kun yhteiskunta on muokattu oikeaan malliin, ja Putinin kannatusluvut nousisivat tällaisen uroteon jälkeen entisestään.

http://en.wikipedia.org/wiki/Siberia_Airlines_Flight_1812
 
Ja mustalaatikko mykistyy kerralla.
Kumpi todennäköisempää?
A) Ohjaamo saanut kuolettavia osumia joka selittää hiljaisuuden.
B) Mustaalaatikkoa on käpälöity
Venäläisten spesialistien toimesta?

Tai:
C) Kone on hajonnut välittömästi useampaan osaan, jolloin tallennus on päättynyt.
D) Sirpaleet ovat katkaisseet yhteyden CVR:ään.

Lisää mahdollisia skenaarioita on varmasti keksittävissä.

Hä? Laatikot olivat päiviä seppojen hallussa. Taatusti ovat voineet käydä Venäjän puolella ja kenties lennätetty vaikkapa Moskovaan sensuroitaviksi ja sieltä takaisin Ukrainaan luovutettavaksi tutkijoille.

Mitä sensuroitavaa arvelet nauhalla olleen? Lentäjät ovat nähneet Putinin nimmarin ohjuksen kyljessä?
 
Tai:
C) Kone on hajonnut välittömästi useampaan osaan, jolloin tallennus on päättynyt.
D) Sirpaleet ovat katkaisseet yhteyden CVR:ään.

Lisää mahdollisia skenaarioita on varmasti keksittävissä.



Mitä sensuroitavaa arvelet nauhalla olleen? Lentäjät ovat nähneet Putinin nimmarin ohjuksen kyljessä?


En ole ihan varma, että olisiko ohjus ollut edes lentäjien nähtävissä. Jos ohjus tulee kohtuu jyrkästi ylöspäin, niin se helposti jää koneen nokan taakse piiloon. Toinen juttu on sitten se, että miten korkealla pilvet olivat? Siepatussa kännykkä keskutelussahan sanotaan, että koneeseen ei ollut näköyhteyttä, vaan ainoastaan kuulohavainto. Eli jos pilvet on 6-8 kilsan korkeudessa, niin se lyhentää ohjuksen havaitsemiseen käytettävissä olevaa aikaa.
 
Tai:
C) Kone on hajonnut välittömästi useampaan osaan, jolloin tallennus on päättynyt.
D) Sirpaleet ovat katkaisseet yhteyden CVR:ään.

Lisää mahdollisia skenaarioita on varmasti keksittävissä.



Mitä sensuroitavaa arvelet nauhalla olleen? Lentäjät ovat nähneet Putinin nimmarin ohjuksen kyljessä?
Oli miten oli mutta nämä happinaamarien käyttämiset muuttaa tilannetta rutkasti.
 
Eivätkö Finnairin lentäjät juuri kertoneet nähneesä lähestyvän ohjuksen. Olivat muistaakseni ensin luulleet sitä kantroraketiksi, kunnes se muutti suuntansa kohti. Ehtivät huolestua ennen kuin se tuhottiin.

Edit: Tietysti riippuu näkyvyydestä, mutta teoriassa mustassa laatikossa olisi voinut olla keskustelua, jossa ohjus havaittiin. 1 435 000 002 ihmistä uskoo, että Ukrainan hävittäjät ampuivat koneen alas (venäläiset sekä Putkonen ja Bäckman).
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=11879
 
Viimeksi muokattu:
Paljonkos vanjoja oikein onkaan?

Käsittääkseni Kiina ja Intia ovat ainoat väestöltään yli miljardin kansalaisen valtiot.
No onneksi ei kuitenkaan yli miljardia venäläistä. Laitetaan pilkku väliin, niin nuo myyrätkin asettuvat omaan kategoriaanssa, 0,1 kumpainenkin.

Vaikka olisi kyllä hyväksi, jos dosentin arvoksi saataisiin pelkkä nolla. Vaikea ymmärtää motiiveja, kun Suomen etuja jäytää täysipäiväisellä työllä.
http://kohudosentti.blogspot.fi/2014/10/johan-backmanin-tiedotustilaisuus.html
 
Oli miten oli mutta nämä happinaamarien käyttämiset muuttaa tilannetta rutkasti.
Muuttaa miten? Ohjuksen sirpaleet osuu koneeseen, paine tippuu, maskit tippuu alas automaattisesti, joku nopeilla reflekseillä oleva matkustaja saa sen kasvoilleen, ennen kuin ilmavastus repii koneen kappaleiksi ilmassa. Kyseisellä matkustajalla on myös "tuuria" tullessaan tonttiin ja siihen osuessaan, ettei maski lennä huitsin nevadaan kasvoilta. Ja tämä muuttaa tilannetta rutkasti?
 
Onpa levotonta tämä keskustelu näiden oranssien ("mustien") laatikoiden ympärillä.

Eiköhän ne ole sinetöity jollakin tavalla. Lisäksi jo rakenteen puolesta voi olla vaikea purkaa tallennusvälineitä ja käsitellä niitä huomaamatta lyhyessä ajassa.

Jos en nyt aivan väärin muista, niin oranssit laatikot saa "auki" vain valmistaja - ja valmistajalle ne matkaavatkin aina pudotuspaikoilta avattaviksi ja analysoitaviksi. Jostain syystä analysointikin tuppaa kestämään viikkoja.

Onko kukaan ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että BUK:ia käyttäneet olisivat ampuneet MH17:n alas täysin tahallisesti, ja homma naamioitiin erehdykseksi?

Eikös tuo ole se teoria, mitä Ukrainan turvallisuuspalvelu levittää? Piti ampua Turkkiin matkalla ollut kone, kävikin käpy kun ohjusryhmä ajoi väärään samannimiseen kylään.

Oli miten oli mutta nämä happinaamarien käyttämiset muuttaa tilannetta rutkasti.

Ei sinulla olisi kiinnostusta kertoa meille muillekin miten se muuttaa tilannetta noin radikaalisti?

Eivätkö Finnairin lentäjät juuri kertoneet nähneesä lähestyvän ohjuksen. Olivat muistaakseni ensin luulleet sitä kantroraketiksi, kunnes se muutti suuntansa kohti. Ehtivät huolestua ennen kuin se tuhottiin.

Suattaap nähä, suattaap olla näkemätikin. Mikäs se näkemisen tuoma lisäarvo tässä piti olla?


Edit: Tietysti riippuu näkyvyydestä, mutta teoriassa mustassa laatikossa olisi voinut olla keskustelua, jossa ohjus havaittiin. 1 435 000 002 ihmistä uskoo, että Ukrainan hävittäjät ampuivat koneen alas (venäläiset sekä Putkonen ja Bäckman).
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=11879

Venäläisten määrä on sulla raakasti yläkanttiin (ei niitä noin paljon sentään ole - onneksi), mutta tuskin venäläiset uskoo yhtään mitään länkkärimedian sanomaa vaikka oransseista laatikoista kuuluis itse johtaja Putinin ääni: "Ampukaa se malesialaiskone alas!"
 
Suattaap nähä, suattaap olla näkemätikin. Mikäs se näkemisen tuoma lisäarvo tässä piti olla?
Kertoivat Helsingin Sanomien jutun mukaan että näkivät, ja ehtivät keskustella siitä ennen kuin ohjus tuhottiin. Onnettomuustutkintaan vaikuttaisi, jos nauhalla sanottaisiin malesiaksi että : "Vittu, tuo ohjus tulee kohti" hetkeä ennen onnettomuutta.
Venäläisten määrä on sulla raakasti yläkanttiin (ei niitä noin paljon sentään ole - onneksi), mutta tuskin venäläiset uskoo yhtään mitään länkkärimedian sanomaa vaikka oransseista laatikoista kuuluis itse johtaja Putinin ääni: "Ampukaa se malesialaiskone alas!"
Korjasin tuon pilkkuvirheeni seuraavassa viestissä, en lähtenyt editoimaan kun sitä oli jo kommentoitu.

Se mitä hain koko viestilläni on se, että koneen alasampuminen on mitä parhain mediasodan väline. Venäjän johto väittää ja venäläiset uskovat uskovat Ukrainan ampuneen koneen alas. Lisäksi trollit hokevat tuota ja sen vuoksi lisäsin tuon ylimääräisen kakkosen venäjän asukasluvun perään, huono idea.

Venäläiset nyt ei usko mitään todistelua, se on totta, mutta länsimainen tutkinta kuitenkin pyrkii selvittämään onnettomuuden syyn ilman propagandatarkoitusta. Näin uskon ja siinä on laatikoilla osansa.
 
Muuttaa miten? Ohjuksen sirpaleet osuu koneeseen, paine tippuu, maskit tippuu alas automaattisesti, joku nopeilla reflekseillä oleva matkustaja saa sen kasvoilleen, ennen kuin ilmavastus repii koneen kappaleiksi ilmassa. Kyseisellä matkustajalla on myös "tuuria" tullessaan tonttiin ja siihen osuessaan, ettei maski lennä huitsin nevadaan kasvoilta. Ja tämä muuttaa tilannetta rutkasti?
Onpa levotonta tämä keskustelu näiden oranssien ("mustien") laatikoiden ympärillä.



Jos en nyt aivan väärin muista, niin oranssit laatikot saa "auki" vain valmistaja - ja valmistajalle ne matkaavatkin aina pudotuspaikoilta avattaviksi ja analysoitaviksi. Jostain syystä analysointikin tuppaa kestämään viikkoja.



Eikös tuo ole se teoria, mitä Ukrainan turvallisuuspalvelu levittää? Piti ampua Turkkiin matkalla ollut kone, kävikin käpy kun ohjusryhmä ajoi väärään samannimiseen kylään.



Ei sinulla olisi kiinnostusta kertoa meille muillekin miten se muuttaa tilannetta noin radikaalisti?



Suattaap nähä, suattaap olla näkemätikin. Mikäs se näkemisen tuoma lisäarvo tässä piti olla?




Venäläisten määrä on sulla raakasti yläkanttiin (ei niitä noin paljon sentään ole - onneksi), mutta tuskin venäläiset uskoo yhtään mitään länkkärimedian sanomaa vaikka oransseista laatikoista kuuluis itse johtaja Putinin ääni: "Ampukaa se malesialaiskone alas!"
Uhrien omaiset saivat lohdun siitä, että kaikki tapahtui sekunnin tuhannesosassa. Kukaan ei ehtinyt kärsiä. Nyt tulee tihkuen uutta tietoa.
 
Back
Top