Tämän mä jätin pois jälkimmäisestä viestistäsi. En mä ihan niin sitä ymmärtänyt ettet lainkaan usko aseen vaarallisuuteen.
Mä en tiedä mikä on forumin linja höpöhöpö -juttuihin, kun en ole mode. Ite olen pitänyt enemmän asiallisista puheenvuoroista. Onhan täällä toisaalta näille huuhaa -postauksille oma osiokin. Viestisi sisälsi myös väitteen, ettei 155K83:lla ammuta leireillä,
koska ne on varusmiehille vaaralllisia. Erilaisista ampumakielloista on levitetty "tietoa" koko Tampella -tykkien 30 v käyttöajan. Uutta vauhtia tuli vuosituhannen alussa, kun 155K98 -mallissa oikeasti oli ongelmia. Mutta kaikella tykkikalustolla on joskus ollut
erilaisia rajoituksia. ne johtuvat pääosiun atarvikkeista ja joskus ite aseistakin. Poistuvat sitten useimmiten kuukausien eikä vuosien päästä. Mutta huhut on lähteny liikkeelle eikä niiden levittäjät saa edes tietoa kiellon poistumisesta tai mitä kaikkea kielto
koskee.
Mutta jos ylläoleva nyt tuli selväksi, niin kuvitteellinen tykkikaksintaistelusi on ihan hauska ja erittäin sopiva nettiväittelyyn. Mun vastaus on että tulisi tasapeli. Eihän tykin tuliasema jossain 10-15 km:n päässä näy laivaan, joten se ei voi tykille mitään. Eikä
K9:ssä ole ammunnanhallintaa liikeammuntaan, joten sekään ei voi mitenkään osua laivaan. Paitsi, jos alus ystävällisesti kiinnittyy laituriin pikallaan olevaksi maaliksi. Jos taas laiva saa ulkopuolisen maalinosoituksen, eli tykin tarkan sijainnin, niin silloin käy
tilanne tykillä vaarallisemmaksi. K9 on panssaroitu sirpaleita vastaan mutta eihän se mikään panssarivaunu ole.