Merivoimien kehitysnäkymät

...
Toki koko ajatus voi olla täysin mahdoton, mutta siinä tapauksessa kannattaa lakkauttaa rannikkojoukot ja varmuudeksi vielä lukita tämä ketju. Itse olen sitä mieltä, että meillä tulee olla jonkinlainen kyky vallata saaria takaisin.
....

Jotenkin tässä saa kuvan että mikäli juuri kuvaamasi skenaario on mahdoton, on rannikkojoukot tarpeettomia. Vähän kuin minä sanoisin että Hornettejen tehtävä on mielestäni hyökätä Moskovaan, ja jos tämä ei onnistu niin ilmavoimat voidaan lopettaa turhana :)
 
Jotenkin tässä saa kuvan että mikäli juuri kuvaamasi skenaario on mahdoton, on rannikkojoukot tarpeettomia. Vähän kuin minä sanoisin että Hornettejen tehtävä on mielestäni hyökätä Moskovaan, ja jos tämä ei onnistu niin ilmavoimat voidaan lopettaa turhana :)
Jos tuollaisen kuvan saat, niin kuva on väärä. Väärinymmärtämisen määrä tällä palstalla lienee rajaton.
 
Jos tuollaisen tarkkuus (ja kantama) riittää, niin silloin ei ongelmaa, mutta jos mennään siitä yli niin hintakin nousee hyvin äkkiä.

The PGK is compatible with various 155 mm artillery stockpiles to reduce dispersion. It was demonstrated on German DM111 shells in September 2014 fired from a PzH2000 self-propelled howitzer. From a distance of 27 km (17 mi), 90 percent of the PGK-equipped German shells landed within 5 meters of the target.[9]

Kuinka paljon tarkemmin pitäisi osua?
 
Kuinka paljon tarkemmin pitäisi osua?

Tuo alkaa olla Excalibur ammuksen tarkkuuden luokkaa. Aikamoista kehitystä. Tykistö alkaa kyetä rikkomaan tankkeja yksittäisillä kranaateilla. Toisaalta tuo vain tarkoittaa, että GPS tulee olemaan tukossa aina ja kaikkialla.
 
Laten telakalla näytti olevan jokin harmaa sotalaiva tai vartioalus. Tieltä ei nähnyt kuin pelkästään keula sekä masto. Kellään tietoa?
 
En minäkään tiennyt mutta googlaus antoi vastauksen.
Laten telakan ja Pansion laivastoaseman erottaa käytännössä pelkkä aita.
Olin tänään ajelulla Pansiossa. Laivastoaseman porttia oltiin siirretty reippaasti ulospäin. Samaten alueita on aidattu. Esimerkiksi kuka tahansa pystyi ennen kävelemään sotkuun kahville. Nyt sinnekin täytyy kulkea portin kautta. Mahtaako siellä saada käydä edes tätä nykyä?
 
images
 
Vesillä vuodesta 1937 – Videolla maailman vanhin sotalaiva
Brasilian laivaston Parnaiba partioi pitkin Brasilian jokia.
Brasilian laivaston Parnaibaa pidetään yhtenä maailman vanhimmista aktiivikäytössä olevista sota-aluksista, kertoo uutissivusto War is Boring.
Parnaiba otettiin palvelukseen vuonna 1938. 81-vuotias alus laskettiin vesille vuonna 1937.
Sotilastehtäviä suorittavien toimintakuntoisten laivojen keskuudessa ainoastaan venäläisen Kommuna-pelastusaluksen sanotaan olevan vanhempi. Alus laskettiin vesille keisari Nikolai II:sen valtakaudella vuonna 1913.
Toisin kuin Kommuna, Parnaiba on aseistettu. Siksi se saattaa olla vanhin aktiivikäytössä oleva sota-alus.
Parnaiba liikkuu pitkin Brasilian jokia suorittaen partiotehtäviä. Laivalla on 74 miehistön jäsentä. Alkuperäiset höyryturbiinit on korvattu dieselmoottoreilla.
 
Turkuun siis tulossa vierailevia ulkomaalaisia sotalaivoja. Veikkauksena Baltiasta, Puolasta sekä Saksasta muutama miinanraivaaja. Ikävä kyllä kaikki suuret menevät suoraan Helsinkiin.
 
Back
Top