Merivoimien kehitysnäkymät

Lentomatkustelu tulisi rajata koskemaan pelkästään liikematkailua. Kyllä lomamatkailuun riittää bussi ja juna ja oma auto. Mikä ihmeen hinku väellä on kaiken maailman vinkuintiaan katsomaan köyhiä.
No nyt on todella typerää kommenttia sulla. Tajutko yhtään kuinka helvetisti rahaa ja töitä lentämällä tehty matkailu tuo Suomeen? Se summa ei ole miljoonia, eikä kymppimiljoonia vaan satoja.
 
Kyllä ajat oli paremmat kun laiva oli ainut tapa päästä merten yli.
Onneksi silloin ei ollut mitään laajasti leviäviä vakavia tauteja.


Paul_F%C3%BCrst%2C_Der_Doctor_Schnabel_von_Rom_%28coloured_version%29.png
 
Se summa ei ole miljoonia, eikä kymppimiljoonia vaan satoja.

...tai tuhansia:


"Ulkomaiset matkailijat toivat Suomeen viime vuonna Visit Finlandin mukaan 4 miljardia euroa vientiin rinnastettavaa matkailutuloa."

"Matkailualoilla työskentelee noin 140 000 henkilöä."

Toki iso osa tuosta tulee toki lentämäti, mutta takulla ainakin yksi miljardi tulee lentsikalla.

edit: Nyt ollaan taas aika vahvasti off-topicissa.
 
Kukaan ei edes vielä tiedä kuinka kalliiksi. Kiitos Kiina ja takaperoiset tapanne ja kulttuuri.
Kiinan kulttuuri on ainakin 10 000 vuotta vanha, eikä se ole mikään takaperoinen, vaikka poikkeaa omastamme. Siinä missä me asuimme kivenkolossa ja kuljettiin tuohivirsut jalassa, perse paljaana metsissä, Kiinassa oli vauras keisarikunta, jonka laivasto seilasi Afrikassa saakka ja siellä oli oikea lääketiede. Meillä taas lääketiedettä vastasi shamaani noitumassa nuotion ympärillä.
Se ei taas ole kulttuurin vika jos maatiaiset myivät elukoita toreillaan. Niin muuten tehdään yleisesti monissa euroopankin maissa.

MERS-Koronavirus havaittiin 2012 Saudeissa ja sen alkuperä on todennäköisesti Kamelit. Kaikki Kamelit ja Kanat ym.ym. tappamalla ne eivät tartuta, mutta mitä sitten syödään? Entä mitä tulee tilalle? Viruksia ja bakteereja on ollut aina, eivätkä ne katso maata tai isäntää loppupeleissä.
 
Kiinan kulttuuri on ainakin 10 000 vuotta vanha, eikä se ole mikään takaperoinen, vaikka poikkeaa omastamme. Siinä missä me asuimme kivenkolossa ja kuljettiin tuohivirsut jalassa, perse paljaana metsissä, K
Kiinalaisten tapa rääkätä eläimiä, tuhota luontoa, syljeskellä sekä piereskellä ja mm. täydellinen ymmärtämättömyys jonottamisen käsitteestä, tekee maan kulttuurista varsin takaperoisen.

Mutta nyt on varsin OT. Voidaan jatkaa toisaalla jos tarvetta on.

edit. (kiinalainen vessa on mielenkiintoinen paikka. Moni on saattanut kokea muurin läheisyydessä olevat "vessat", jotka on kyykkypaikka kallioleikkauksen laidalla. Talvella jäätyneet paskat muodostavat jäästä kauniisti kimaltelevat pökälevanat)
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on todella typerää kommenttia sulla. Tajutko yhtään kuinka helvetisti rahaa ja töitä lentämällä tehty matkailu tuo Suomeen? Se summa ei ole miljoonia, eikä kymppimiljoonia vaan satoja.

Ihmisten töillä nyt vaan ei voi perustella esim. maailman tuhoamista. Ehkä surkein syy kaikista mahdollisista. Aina löytyy joku, jonka "työ" menee.
 
Kiinalaisten tapa rääkätä eläimiä, tuhota luontoa, syljeskellä sekä piereskellä ja mm. täydellinen ymmärtämättömyys jonottamisen käsitteestä, tekee maan kulttuurista varsin takaperoisen.
No, kysehän on katsantokannasta että mitä arvostetaan ja mitä ei. Luontoa tuhotaan meilläkin kun metsiä hakataan hullunlailla, vaikka hiilinielut on laskettu väärin jo vuosia, mutta sehän ei kepulaisia ministereitä haittaa. Maa on täynnä padottuja pikkujokia, joissa on sähköntuotantoa sen verran että saa jossain mikron pyörimään. Turvetta poltetaan ja kivihiiltä meilläkin, mutta tietysti eri suhteessa kuin maailman väestörikkaimmassa maassa.

Mitä haittaa piereskelyssä ja syljeskelyssä on? Sitähän tehdään meilläkin. Tätä näkee ja kuulee päivittäin ainakin miesvaltaisissa työpaikoissa (naisethan tunnetusti eivät piereskele tai sylje). Ei mekään ole synnytty ilman persereikää ja suolistoa. Tosin siitä ei olisi haittaa jos akoilla ei olisi suuta:unsure:.

Jonottamiseen voi olla syynä että maassa on lähes 300 x enemmän ihmisiä. Ei täällä mitään sellaisesta ymmärretä, kun väestötiheys on ihan muuta kuin noissa kaupungeissa.

Mutta onneksi meillä tehdään asiat aina oikein! Vitun Kiinalaiset kun toivat pahuuden maailmaan!
 
No, kysehän on katsantokannasta että mitä arvostetaan ja mitä ei. Luontoa tuhotaan meilläkin kun metsiä hakataan hullunlailla, vaikka hiilinielut on laskettu väärin jo vuosia, mutta sehän ei kepulaisia ministereitä haittaa. Maa on täynnä padottuja pikkujokia, joissa on sähköntuotantoa sen verran että saa jossain mikron pyörimään. Turvetta poltetaan ja kivihiiltä meilläkin, mutta tietysti eri suhteessa kuin maailman väestörikkaimmassa maassa.

Mitä haittaa piereskelyssä ja syljeskelyssä on? Sitähän tehdään meilläkin. Tätä näkee ja kuulee päivittäin ainakin miesvaltaisissa työpaikoissa (naisethan tunnetusti eivät piereskele tai sylje). Ei mekään ole synnytty ilman persereikää ja suolistoa. Tosin siitä ei olisi haittaa jos akoilla ei olisi suuta:unsure:.

Jonottamiseen voi olla syynä että maassa on lähes 300 x enemmän ihmisiä. Ei täällä mitään sellaisesta ymmärretä, kun väestötiheys on ihan muuta kuin noissa kaupungeissa.

Mutta onneksi meillä tehdään asiat aina oikein! Vitun Kiinalaiset kun toivat pahuuden maailmaan!
Sen verran mainittakoon, että Suomessa metsät kasvaa enemmän, kuin niitä hakataan. Itse asiassa voisimme hiukan lisätä puun käyttöä, koska terve kasvava metsä on myös paras hiilinielu, ei paikoilleen lahoava rämeikkö.

Sitten takaisin merivoimien tulevaisuuteen... kohta olisi alettava miettimään, mitä Hamina-luokan jälkeen.
 
en verran mainittakoon, että Suomessa metsät kasvaa enemmän, kuin niitä hakataan. Itse asiassa voisimme hiukan lisätä puun käyttöä, koska terve kasvava metsä on myös paras hiilinielu, ei paikoilleen lahoava rämeikkö.
Ja saa kasvaakkin. Ei tässä ole kysymys vain puusta joka törröttää siellä kankaalla tai puolilahoista rungoista, vaan koko ekosysteemistä. Metsät ovat eläimistön elinpiiri ja monimuotoinen luonto on Suomen tärkein varanto.

Jos moto lanaa puut nurin 20 metrin välein ja osa jäljellejäävistä puistakin kaatuu pikkupuuskissa kun juuret on murjottu paskaksi niin jälki on hirveää katsottavaa. Puutuhot lisääntyvät noiden koneiden ansiosta vielä enemmän. Siellä ei kanalinnut lisäänny ja moni muukin laji taantuu elinpiirien tuhoamisen vuoksi. Pahimpia on avohakkuut.
 
Kaksi Pohjanmaata lisää tai kaksi vieläkin isompaa ilmatorjuntaan painottuvaa fregattia?
3-4 sukellusvenettä jostain?
Kaksi Pohjanmaata lisää olisi ihan hyvä. Vielä isompaa... hmmm, vaikeaa. Ehkä Pohjanmaassa on Suomen Merivoimat saavuttaneet taistelualuksen koon ylärajan? Pitää kuitenkin jotenkin taipua ainakin tietyille väylille saaristossa, vaikka se ei selvästikään ole Pohjanmaa-lk:n mukavuusaluetta.
 
Uskon, että uusi Pohjanmaa-lk taipuu saaristoon hyvin ja on mukavuusalueella siellä. Se on kuitenkin pieni laiva, vaikka Merivoimien mittapuulla se on suurin.
 
Kaksi Pohjanmaata lisää olisi ihan hyvä. Vielä isompaa... hmmm, vaikeaa. Ehkä Pohjanmaassa on Suomen Merivoimat saavuttaneet taistelualuksen koon ylärajan? Pitää kuitenkin jotenkin taipua ainakin tietyille väylille saaristossa, vaikka se ei selvästikään ole Pohjanmaa-lk:n mukavuusaluetta.
FNS Taikaseinä olisi ainoa uskottava alus merivoimille.
 
Jonottamiseen voi olla syynä että maassa on lähes 300 x enemmän ihmisiä. Ei täällä mitään sellaisesta ymmärretä, kun väestötiheys on ihan muuta kuin noissa kaupungeissa.
Japanin väestötiheys on 333 asukasta per neliökilometri, Kiinan 145. Japanin väestöstä 92% asuu kaupungeissa, Kiinassa 60%. Meneppä japanilaisille kertomaan, etteivät he osaa jonottaa, koska maassa on korkea väestötiheys. Tai älä mene, koska se ei pidä paikkaansa (eikä se olisi kohteliasta vaikka pitäisikin paikkansa). Japanilaiset jonottavat oikein hyvin.

Helsingin keskustaajaman (1,2 miljoonaa asukasta) väestötiheys on 1847. Nantongin kaupunkialueen (1,9 miljoonaa asukasta) väestötiheys on 1200. Mahtavat jonottaa hyvin Nantongissa.

Ennen vuoden 2008 Pekingin olympialaisia Pekingissä ohjeistettiin kansalaisille miten tulee jonottaa. Tästä kertoo Kiinan kommunistisen puolueen omistama China Daily - ja KKP ei nyt ainakaan levitä Kiinan vastaista disinformaatiota.
 
Japanin väestötiheys on 333 asukasta per neliökilometri, Kiinan 145. Japanin väestöstä 92% asuu kaupungeissa, Kiinassa 60%. Meneppä japanilaisille kertomaan, etteivät he osaa jonottaa, koska maassa on korkea väestötiheys. Tai älä mene, koska se ei pidä paikkaansa (eikä se olisi kohteliasta vaikka pitäisikin paikkansa). Japanilaiset jonottavat oikein hyvin.

Helsingin keskustaajaman (1,2 miljoonaa asukasta) väestötiheys on 1847. Nantongin kaupunkialueen (1,9 miljoonaa asukasta) väestötiheys on 1200. Mahtavat jonottaa hyvin Nantongissa.

Ennen vuoden 2008 Pekingin olympialaisia Pekingissä ohjeistettiin kansalaisille miten tulee jonottaa. Tästä kertoo Kiinan kommunistisen puolueen omistama China Daily - ja KKP ei nyt ainakaan levitä Kiinan vastaista disinformaatiota.
Omilla vähillä kokemuksilla jonotan mieluummin Tokiossa kuin Helsingissä, siellä ei ole mussutusta eikä myöskään etuilua.
 
Meneppä japanilaisille kertomaan, etteivät he osaa jonottaa, koska maassa on korkea väestötiheys. Tai älä mene, koska se ei pidä paikkaansa (eikä se olisi kohteliasta vaikka pitäisikin paikkansa). Japanilaiset jonottavat oikein hyvin.
Tuo menee Rantojen miehelle, joka kritisoi Kiinalaisten jonottamista, en minä.
 
Back
Top