mechanicus
Kenraali
Toimisiko taktiikkana ampua saaristossa kohti tulevaa alusta "kulman takaa"? Torpedo osuu ennen kuin aluksien välillä on näköyhteys. Vaati toki ulkopuolelta tuotettua tilannetietoa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
The Type 054A is a multi-role frigate and is recognized as the backbone of the People’s Liberation Army Navy (PLAN) fleet of surface combatants with 30 vessels in commission. They have a length of 134 meters, a beam of 16 meters for a displacement of 4,000 tons. They have a crew complement of 165 sailors and are fitted with:
- a PJ26 76mm main gun
- 8 C803 anti-ship missiles
- 32x VLS cells for HQ-16 surface to air missiles
- 2x Type 730 30mm CIWS
- 2x Triple Torpedo launchers
TP 45 ja TP 47 ovat lanka-/kuituohjattuja, eli voidaan käyttää myös pintamaaleja vastaan, mutta pienehkön tst-latauksen takia kannattaa harkita ainakin toisen kerran.
Muutoin ruotsalaisten suto-torpedoiden 400mm halkaisija selittyy paremmalla nosteella 324mm verrattuna, jolloin ase sopii paremmin mataliin vesiin (FMV:n edustajan mukaan)
Ballistic missile defense is also an exceptionally costly enterprise. Proponents argue that it discourages adversaries from building ballistic missiles, deters enemies from using their existing stockpile, and defeats inbound ballistic missiles. However, to successfully accomplish these feats, it requires a rigorous testing program that delivers supporting data.
Each ground and Aegis missile test costs the American taxpayers over $100 million. As a result, the Missile Defense Agency cannot conduct the necessary number of tests to provide reasonably high confidence in the system’s performance. In particular, the agency has only conducted 19 ground-based midcourse defense attempts since the first test in 1999, 49 Aegis ballistic missile defense tests since 2002, and 16 terminal high-altitude area defense tests since 2006. The limited number of tests is exacerbated by the different circumstances under which each test is conducted, such as differing booster designs, kill vehicles, quality-control issues, and so on.
Furthermore, despite the Missile Defense Agency having a nearly $10 billion FY2020 budget, other missile defense programs (e.g., those defending against the more prevalent cruise missile threat) are left woefully underfunded. Although the Missile Defense Agency has made tremendous strides and has begun testing under (debatable) real-world conditions, the majority of its limited tests have been under ideal, controlled conditions. And even so, the ground missile defense program that became operational in 2004 has only been successful in 6 out of eleven tests.
Moreover, adversaries have been and will continue to be quick to develop relatively low-cost decoy technology, making the problem more complex and thus overcoming the expensive American ballistic missile defense effort.
Ei BMD kallista ole. Sen voi tehdä kuten Suomi on tehnyt. Se on ollut halpaa, ellei lähes ilmaista. Osan tai ehkä suurinkin osa kustannuksista katetaan jostain muusta kuin puolustusbudjetista.Hyvää pohdintaa. Kirjoituksen BMD-osa saa ajattelemaan, että mm. Ruotsi tekee ehkä virhettä investoidessaan siihen, kun siitä teoriassa voisi jopa USA luopua. Tosin se ei tapahdu hetkessä mikäli edes ollenkaan. Eikä Ruotsilla ole vaihtoehtona hankkia parempaa deterrencea jos se tarkoittaa ytimiä.
Lessons on Aging Gracefully - War on the Rocks
How does America best prevent its own naval decline? This is a good question. The problem is that it is a question asked decades too late. The Navy is inwarontherocks.com
Nyt ollaan merivoimat-ketjussa, joten tarkoitettiin enemmän aktiivista puolustusta ja millaista resurssipainetta se aiheuttaa USN:lle. Toki Ruotsi ei BMD:hen sekaannu merivoimien puolesta (hädin tuskin koko itoon ) ja sen luukun kyllä avasin.Ei BMD kallista ole. Sen voi tehdä kuten Suomi on tehnyt. Se on ollut halpaa, ellei lähes ilmaista. Osan tai ehkä suurinkin osa kustannuksista katetaan jostain muusta kuin puolustusbudjetista.
Avainsanat ovat hajauttaminen, maastouttaminen, linnoittaminen, harhauttaminen ja palautuskyky.
Kyllä. Ei Suomen mallin mukaisen toiminnan aloittaminen ole mitenkään USN:lta kiellettyä... Hyvän kopiointi on parasta insinööri- ja sotataitoa sekin.Nyt ollaan merivoimat-ketjussa, joten tarkoitettiin enemmän aktiivista puolustusta ja millaista resurssipainetta se aiheuttaa USN:lle. Toki Ruotsi ei BMD:hen sekaannu merivoimien puolesta (hädin tuskin koko itoon ) ja sen luukun kyllä avasin.
Meneekö Hamina-luokan MLU uusiksi Umkhonton osalta?
Kallista, mutta ei niille oikein voi "tehdä Mistraleja" eli tyytyä siihen, että ne poistettaisiin jo jossain vaiheessa ennen eläköitymistä ja ajeltaisiin paljaana kuin Visby.
Siinäpä pureksittavaa.
Kyse onkin siitä, onko hyväksyttävää tietää jo nyt niin tarvittavan tehdä. Operatiivinen asia.Miksi menisi? Eikö Umkhontoille ole joku isompi huolto tekeillä näillä näppäimillä? Ei tarvita uusia puikkoja. Siis jos se ehdittiin tehdä alta pois. Viimeiset vuodet ajellaan sitten kylmän viileästi ilman ohjuksia jos ei niiden käyttöikä kanna peräseinään saakka. 15+15 vuotta kuulostaa ihan mahdolliselle.
edit
Korjataanpa sen verran että noita noin puolen miljoonan euron huoltosoppareita on näköjään tehty vuosittain. Tai ainakin useampana vuotena. Paha sanoa tehdäänkö ohjuksille sen perusteellisempaa käsittelyä kuten vanhenevien ruutien uusimista mikä toisi merkittävän lisän käyttöikään. Mielenkiintoinen tilanne käsillä. Aika paha lähteä tässä kohdin huutamaan lisärahoitusta tai laittamaan MLU-settiä isommin uusiksi.
Kyse onkin siitä, onko hyväksyttävää tietää jo nyt niin tarvittavan tehdä. Operatiivinen asia.
Tosin hyvin vaikea kuvitella, että sinne tulisi enää mitään muuta.
Ei kun valmistelemaan lobbausaihiota Hamina aikaistetusti paaliin ja uudet tilalle (2 kyrvettiä lisää? ). Koska Etelä-Afrikka.
Voisi toimia jos ei tarvitsisi ottaa oman ennakoinnin piikkiin ja näyttää hölmöltä vaan vain epäonniselta.
Darren Olivier, defence expert and Director at African Defence Review, said du Toit’s resignation was only becuase he felt that turning around Denel is no longer feasible given the lack of support from government to provide pre-agreed funding. “Denel is now leaderless at the most crucial point in its history. A collapse will be immensely damaging.”
“It’s a case of déjà vu, as the circumstances under which du Toit are resigning are eerily similar to those which forced [Shaun] Liebenberg to resign in 2007. 1. Govt approves a turnaround plan and associated financing 2. Splits the payment into 2 tranches 3. Forgets to pay the 2nd tranche.
“Denel’s future is now very very bleak,” Olivier concluded.
Ei BMD kallista ole. Sen voi tehdä kuten Suomi on tehnyt. Se on ollut halpaa, ellei lähes ilmaista. Osan tai ehkä suurinkin osa kustannuksista katetaan jostain muusta kuin puolustusbudjetista.
Avainsanat ovat hajauttaminen, maastouttaminen, linnoittaminen, harhauttaminen ja palautuskyky.