Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mitähän tuossa on yritetty sanoaThe Navy Is Planning Its Next-Gen Destroyer
In the meantime, the Ticonderogas chugged on, growing older and picking up new missions, including ballistic-missile defense and anti-satellite warfare. In 2022, Chief of Naval Operations Mike Gilday told Congress: “These ships were intended to have a 30-year service life, we’re out to 35.” Only two countries operate destroyers: the United States and Russia. The U.S. military designates China’s Type-055 warship—which China considers a destroyer—as a cruiser due to its size. Their scarcity makes cruisers a prestigious platform.
Käytännössä saman raudan kuin Pohjanmaa-luokkaan näyttäisivät tekevän. Ainoa kysymysmerkki onko 4A FF vai pyörivä. Hintaan 100 miljoonaa per lotja.Mielenkiintoista. Saksahan tilasi ison määrän NSM:ää joitakin vuosia sitten. Ilmeisesti eivät sitten halua integroida Brandenburgeihin, vaan tyytyvät vanhaan RBS:ään? Joka ehkä paremmin yhteensopiva Saabin taistelunjohtojärjestelmän kanssa.
The contract includes delivery and integration of Saab's 9LV Combat Management System, Sea Giraffe 4A and Sea Giraffe 1X radars, Ceros 200 fire control director as well as third party systems, including IFF capability. It also includes a comprehensive, performance-based logistics package supporting the frigates’ operational capabilities.
Melkein veikkaan pyörivää. Voi olla vaikea löytää niin ylhäältä painoa FF:n vaatimalle mastolle.. Mutta kukapa tietää.Käytännössä saman raudan kuin Pohjanmaa-luokkaan näyttäisivät tekevän. Ainoa kysymysmerkki onko 4A FF vai pyörivä. Hintaan 100 miljoonaa per lotja.
Taittuuko pyrstö ja roottori? Toisinsanoen siis, sopiiko NH-90/vast mitoitettuun hangaariin?Tulipas nyt vain mieleen tuosta NH90-ketjusta, että jos Pohjanmaihin halutaan suto-kopteria, mutta NH90:n suto-versioissa on ollut huomattavia ongelmia, niin mitenkäs UH-1Y:n suto-varustelu? UH-1Y:ssä etuna olisi se, että se on alun alkaenkin (valta)merikäyttöön USA:n merijalkaväelle tarkoitettu, joten meriolosuhteissa kestävyyden pitäisi olla selviö. USA ei tosin itse ole UH-1:tä viimeisinä vuosikymmeninä yrittänyt suto-varustella, mutta valmistaja Bell tarjoaa 412M:lle suto-varustusta. Kuitenkin 412M:ää paremmin mielestäni meille sopisi tuo UH-1Y, koska se olisi yhteneväinen USA:n kaluston kanssa varaosiltaan ja muilta ominaisuuksiltaan, joka helpottaisi sodan ajan huoltoa tai kalustoavun saamista. UH-1Y:n käyttäminen pohjana myös mahdollistaisi mm. rakettikasettien käyttämisen ongelmitta, jolloin koptereita voisi käyttää mm. rannikkojoukkojen ja rannikkojääkärien tukena tarvittaessa, joka kykenisi pysymään Jehujen ja Jurmojen vauhdissa ja tukemaan rannikkojääkärien siirtymistä; esimerkiksi koptereiden runkoja voisi hankkia hieman suuremman määrän kuin suto-varustusta, jolloin kopterit toimisivat ensisijaisesti vararunkoina suto-kopterikalustolle, mutta toissijaisesti esim. rannikkojääkärien tukena.
Hueyn heikot puolet, kuten vanhanaikainen laskutelineratkaisu, ei myöskään merikäytössä olisi niin ongelmallista (tosin onko se muutenkaan niin, kun esim. NH90:llä on varsin tiukat vaatimukset laskeutumisalustan tasaisuudesta, ainakin jos australialaisiin on luottaminen).
Bell UH-1Y - The Ultimate Utility Helicopter
Perform under punishing conditions. The Bell UH-1Y combines combat-proven power with dependable components—arming you for the toughest missions.www.bellflight.comBell 412M - A Time-Tested, Rugged and Reliable Solution
Drawing from a 50-year lineage dating back to the iconic Huey, the Subaru Bell 412EPXM integrates next-generation upgrades into a proven platform. More than 100 parapublic and para-military operators currently leverage the world-renowned workhorse for utility, reconnaissance and community...www.bellflight.com
Lisäksi tässä olisi vielä samansukuista kalustoa olemassa rajavartiolaitoksen puolella, vaikkakin se tullee korvattavaksi 2030-luvun alussa. Periaatteessa varmaan sen korvaaminen UH-1Y:n koneistoon perustuvalla vastaavalla kopterilla ei olisi mitenkään mahdotonta (UH-1Y:hän eroaa 412:sta, kun USMC halusi sen olevan mahdollisimman yhteneväinen osiltaan AH-1Z:n kanssa)?
Käyn huomenna bongaamassa. Hankalassa paikassa kylläkin.Brittiläinen tyypin 45 hävittäjä HMS Diamond tekee suunnitelman mukaisen satamavierailun Turkuun, kertoo Merivoimat. Vierailu järjestetään 18.-22.10.2023, eikä sen aikana järjestetä yleisöesittelyjä.
Erittäin edistynyt brittiläinen hävittäjä saapuu Suomeen – ”raivokas Sea Viper -ohjus kykenee pudottamaan liikkuvat kohteet taivaalta 110 km:n etäisyydeltä”
Kuninkaallisen laivaston alus suorittaa satamavierailun.www.tekniikkatalous.fi
Aivan niin, se tosiaan on rajoitus. UH-1Y:ssä roottorin lavat taittuvat ensimmäisen neljänneksen kohdalta, ja ovat taitettavissa aina 45 solmun sivutuuliolosuhteisiin saakka:Taittuuko pyrstö ja roottori? Toisinsanoen siis, sopiiko NH-90/vast mitoitettuun hangaariin?
Tulipas nyt vain mieleen tuosta NH90-ketjusta, että jos Pohjanmaihin halutaan suto-kopteria, mutta NH90:n suto-versioissa on ollut huomattavia ongelmia, niin mitenkäs UH-1Y:n suto-varustelu? UH-1Y:ssä etuna olisi se, että se on alun alkaenkin (valta)merikäyttöön USA:n merijalkaväelle tarkoitettu, joten meriolosuhteissa kestävyyden pitäisi olla selviö. USA ei tosin itse ole UH-1:tä viimeisinä vuosikymmeninä yrittänyt suto-varustella, mutta valmistaja Bell tarjoaa 412M:lle suto-varustusta. Kuitenkin 412M:ää paremmin mielestäni meille sopisi tuo UH-1Y, koska se olisi yhteneväinen USA:n kaluston kanssa varaosiltaan ja muilta ominaisuuksiltaan, joka helpottaisi sodan ajan huoltoa tai kalustoavun saamista. UH-1Y:n käyttäminen pohjana myös mahdollistaisi mm. rakettikasettien käyttämisen ongelmitta, jolloin koptereita voisi käyttää mm. rannikkojoukkojen ja rannikkojääkärien tukena tarvittaessa, joka kykenisi pysymään Jehujen ja Jurmojen vauhdissa ja tukemaan rannikkojääkärien siirtymistä; esimerkiksi koptereiden runkoja voisi hankkia hieman suuremman määrän kuin suto-varustusta, jolloin kopterit toimisivat ensisijaisesti vararunkoina suto-kopterikalustolle, mutta toissijaisesti esim. rannikkojääkärien tukena.
Hueyn heikot puolet, kuten vanhanaikainen laskutelineratkaisu, ei myöskään merikäytössä olisi niin ongelmallista (tosin onko se muutenkaan niin, kun esim. NH90:llä on varsin tiukat vaatimukset laskeutumisalustan tasaisuudesta, ainakin jos australialaisiin on luottaminen).
Bell UH-1Y - The Ultimate Utility Helicopter
Perform under punishing conditions. The Bell UH-1Y combines combat-proven power with dependable components—arming you for the toughest missions.www.bellflight.comBell 412M - A Time-Tested, Rugged and Reliable Solution
Drawing from a 50-year lineage dating back to the iconic Huey, the Subaru Bell 412EPXM integrates next-generation upgrades into a proven platform. More than 100 parapublic and para-military operators currently leverage the world-renowned workhorse for utility, reconnaissance and community...www.bellflight.com
Lisäksi tässä olisi vielä samansukuista kalustoa olemassa rajavartiolaitoksen puolella, vaikkakin se tullee korvattavaksi 2030-luvun alussa. Periaatteessa varmaan sen korvaaminen UH-1Y:n koneistoon perustuvalla vastaavalla kopterilla ei olisi mitenkään mahdotonta (UH-1Y:hän eroaa 412:sta, kun USMC halusi sen olevan mahdollisimman yhteneväinen osiltaan AH-1Z:n kanssa)?