Miehistön kuljetus

Jossa on MDD:n käsialaa vain siiven nostovoimalaitteet ja tukialukselle laskeutumisen vaatimat vahvistukset. Muuten se on ihan tavallinen lisenssillä valmistettu BAe:n Hawk.

Ei ole tavallinen Hawk, vaan melkein koko kone piti suunnitella uusiksi kun yksi muutos johti aina toiseen. Sitä en tiedä kumpi teki muutokset, MDC vai BAe.
Niin ja nykyäänhän tuo on Boeing T-45 :)
 
tx6Q8JE.jpg


The Sakal is an armoured infantry fighting vehicle (IFV) based on the original technology demonstrator BVP-M2 SKCZ created by the EXCALIBUR ARMY in cooperation with other Czech and Slovak defence industry companies to show the upgrade potential of the old BMP vehicle family. The BVP-M2 SKCZ is modernized version of the BVP-2, a local production of Russian-made BMP-2. The ŠAKAL IFV was presented for the first time at Slovak defence technology fair IDEB 2014 in Bratislava and its was also shown at Eurosatory defense exhibition in 2014.
http://www.armyrecognition.com/slov...t_specifications_pictures_video_12607152.html
 
Oshkosh Defense wins major Pentagon contract to build Humvee replacement
Oshkosh Defense won a major contract to build the ground vehicle that could become a symbol of the U.S. Army for a generation and will eventually replace the Pentagon’s storied but aging fleet of Humvees, the Army announced Tuesday.

Under the contract, which could eventually be worth $30 billion or more, Oshkosh will build nearly 50,000 of the Joint Light Tactical Vehicle for the Army, and about 5,500 for the Marine Corps.

HHJrnDM.jpg



http://www.washingtonpost.com/busin...c42668-4b67-11e5-84df-923b3ef1a64b_story.html

Wikipedia väittää kappalehinnaksi ~$250,000 mutta $30,000,000,000 / 55,500 = lähempänä $540,000 kpl.

 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan menossa kokonaisuusturvallisuusmessuille, siellä olisi BMP-2M ja tekojen eri versioita mm. tarjolla.
 
Taiteilian näkemys BAE:n ja Patrian yhteisprojekti AMV 35:sta

amv_and_e35_version_3_amphib_removed_with_watermark_300dpi_-_copy.jpg


Eilinen uutinen aiheesta:
http://patria.fi/fi/media/tiedottee...avat-australian-tiedusteluajoneuvohankkeeseen

Lisää photoshopattuja kuvia Defence technologyn review -lehden nettijulkaisussa.

Aikovat yhdistää BAE Systems Hägglundsin E35-tornin AMV:n alustalle. Pääaseena siis Bushmasterin 35mm konetykki, jota hollantilaiset, tanskalaiset, sekä tulevaisuudessa myös virolaiset käyttävät CV9035 miehistönkuljetusvaunuissaan. Jos AMV 35 voittaa Australian kilpailun niin niitä tullaan valmistamaan 225kpl.
 
Pari Sisun promo-videota n. 10 vuoden takaa.

Sisu ETP 8x8

Sisu ETP 4x4 (ei tullut koskaan tuotantoon vaan korvattiin A2045 tyypillä)
 

Jos pala viljapeltoa viilettää kohti viittäkymppiä niin saa ampua.

Mikähän tuolla alla piilee? Näyttää ihan avo-Nasulta.

edit: Videolla vilahtaa lopussa naamioimaton jeeppi ja peräkärry, olisiko samanlaisesta yhdistelmästä kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tuolla alla piilee? Näyttää ihan avo-Nasulta.

edit: Videolla vilahtaa lopussa naamioimaton jeeppi ja peräkärry, olisiko samanlaisesta yhdistelmästä kyse.

Luultavasti. Ei siellä alla ole mitään panssaroitua alustaa, vaan joku täysin tavallinen vekotin.
 
Mikähän tuolla alla piilee? Näyttää ihan avo-Nasulta.

edit: Videolla vilahtaa lopussa naamioimaton jeeppi ja peräkärry, olisiko samanlaisesta yhdistelmästä kyse.
Risukasan liikkeistä näkee, että joku keskeltä nivelletty laite siellä sisällä on. Jeeppi tai mönkijä ja peräkärry hyvinkin.
 
Onko kukaan menossa kokonaisuusturvallisuusmessuille, siellä olisi BMP-2M ja tekojen eri versioita mm. tarjolla.

Poikkesin messuilla. Hyvältä näytti modernisoitu bemari vanhan vaununjohtajan silmin katsottuna:
Keulakannelle oli koteloitu lämpökamera ja takakannelle peruutuskamera. Kuskilla oli näyttö, johon sai valita jomman kumman kameran kuvan.
Tykinputken päälle oli koteloitu lämpökamera/tähtäin, jonka näyttö heti ampujan "apinanpään" yläpuolella ja johtajalla oli myös oma näyttö samalta kameralta.
Jalkaväen tilanahtautta oli helpotettu sillä, että lokasuojan päälliset oli melkein koko matkalta rakennettu varustelaatikoiksi, niin romuja ei tarvitse ottaa sisään vaunuun. Kyljet/telakoneisto oli suojattu paksuilla kumilevyillä, jotka yhdessä varustelaatikoiden kanssa muodostaa kevyen lisäpanssaroinnin ainakin ontelopaukkuja vastaan.
Myös tornissa uusia varustelaatikoita.
Vaunu oli myös varustettu agrekaatilla, eli tornin kääntö ja lämpökamerat toimii vaikkei pääkone ole käynnissä, mikä luonnollisesti pienentää sekä akustista- että lämpöherätettä.
Pakokaasut käännetty alaviistoon niin ikään lämpöherätteen pienentämiseksi.
Kiinteät naamioverkot.

Kaiken kaikkiaan onnistunut modernisointi, jossa oli huomiota kiinnitetty juurikin oikeisiin asioihin.
Modernisoinnin jälkeen Bemarin tulivoima, yötoimintakyky ja liikkuvuus on täysin nykyaikaisella tasolla. Panssaroinnissa Bemari antaa edelleen tasoitusta uudemmille vaunuille. Toisaalta huomattavasti pienentynyt heräte taso parantaa suojaa (=todennäköisyyttä, että ehtii ampua ensin).
 
Poikkesin messuilla. Hyvältä näytti modernisoitu bemari vanhan vaununjohtajan silmin katsottuna:
Modernisoinnin jälkeen Bemarin tulivoima, yötoimintakyky ja liikkuvuus on täysin nykyaikaisella tasolla. Panssaroinnissa Bemari antaa edelleen tasoitusta uudemmille vaunuille. Toisaalta huomattavasti pienentynyt heräte taso parantaa suojaa (=todennäköisyyttä, että ehtii ampua ensin).

Vaikuttaa erittäin lupaavalta. Kustannustehokkaasti on saatu mekanisoitujen taisteluosastojen iskuporras erittäin suorituskykyiseksi. Eritoten bemarin yötoimintakykyä tervehdimme erittäin suurella ilolla. Nyt näemme kuka on kuka, Parolan PSJK vs. Vekaran PSJK välisissä taisteluissa Niinisalossa!

Vielä kertaamme MEKTSTOS kehitystä:
-Uudet taistelupanssarivaunut
-Bemareiden modernisointi
-Marksman Leon alustalle
-Uudet raivauspanssarivaunut (Leo2a4+miinajyrä)
-Uudet evakuointipanssarivaunut
-Uudet sairaakuljetuspanssarivaunut
-Tulenjohtopsv:n ja tykistön komentopsv:n sekä panssarihaupitsien modernisointi
-Uusi johtamisjärjestelmä ja modernisoidut ajoneuvot siihen liittyen

Kehitystä vissiin tapahtuu...??? Ei ole vielä lusikoita näkyny? :p
 
Näytti olevan Kokonaisturvallisuus-messuilla modernisoitu lääkintäpasi esillä. Suurimpia näkyviä muutoksia on takaovien muuttaminen siten, ettei ole enää palkkia ovien välissä.
 
BMP-3_gun_mount_AU-220M_with_57mm_cannon_RAE_Russia_Arms_Expo_2015_Nizhny_Tagil_640_001.jpg


This new version is based on the chassis of BMP-3 infantry fighting vehicle fitted with a new turret armed with a 57mm automatic cannon using gun mount module AU-220M. A 7,62mm coaxial machine gun is mounted to right side of the main armament. A bank of four smoke grenade dischargers is mounted on each side of the turret.

The vehicle is also equipped with latest generation of computerized firing control system to increase the accuracy of the 57mm cannon. It has the capacity to be used against ground and aerial targets as helicopter and drones.

The 57mm gun with the AP round has a penetration capability of 130mm of Steel at a range of 1.000m.

The AU-220M gun mount system is a remotely operated unmanned turret design to be easily integrated onto modern light infantry fighting vehicles.

The hull and turret of the BMP-3 ICV are of all-welded aluminium armour construction providing the crew with protection from small arms fire and shell splinters. The turret is in the centre of the vehicle with the commander seated on the right and the gunner on the left.

The vehicle can carry a total of 12 military personnel including driver, gunner and commander. The troop compartment is at the rear of the hull with entry via two doors in the hull rear opening left and right, with the left door having a firing port.

This BMP-3 57mm cannon is motorized with a type UTD-29M 10-cylinder 4-stroke liquid cooled diesel developing 500 hp. The vehicle can run at a maximum road speed of 70 km with a maximum cruising range of 600 km.
http://www.armyrecognition.com/rae_...ed_with_a_57mm_automatic_cannon_10909152.html
 
Back
Top