"Vehon mukaan Unimogiin saa runsaasti lisälaitteita, kuten traktorin perinteiset etu- ja takanostolaitteet."
- saudit lisasivat 155mm Nexter-kenttatykin
- saudit lisasivat 155mm Nexter-kenttatykin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Vehon mukaan Unimogiin saa runsaasti lisälaitteita, kuten traktorin perinteiset etu- ja takanostolaitteet."
- saudit lisasivat 155mm Nexter-kenttatykin
Hyvänä puolena meidän BMP-2M -päivityksessä haettiin vastakeinoja juuri tähän.
Totta, ja voi toivoa, että muuhunkin vaunukalustoon on tai hankitaan mahdollisimman nykyaikaiset naamioverkot. Enemmän olin huolissani jalkaväestä, vaikka lämpökamerat eivät toki sinällään ole uusi asia ja vaikka vastakeinoja onkin olemassa.
Mitenköhän muuten naamioverkkojen käyttö ajoneuvoissa suhtautuu kasvillisuudella ym. naamiointiin? Molempi parempi, verkolla rikotaan lämpöjälki ja vaunun kyljestä roikkuvilla "joulukuusilla" muoto? Äkkiseltään voisi kyllä luulla, että erinäisten epästandardinmukaisten naamiointimateriaalien käyttö heikentäisi verkon tehokkuutta.
Luonnonmateriaaleista oikein tehty naamionti lyö lämpönaamioverkot suojassa ja samalla rikkoo muodon. Yhdessä paras, mutta mieluummin pelkkä luonnon naamio kun pelkkä lämpönaamioverkko.Mitenköhän muuten naamioverkkojen käyttö ajoneuvoissa suhtautuu kasvillisuudella ym. naamiointiin? Molempi parempi, verkolla rikotaan lämpöjälki ja vaunun kyljestä roikkuvilla "joulukuusilla" muoto? Äkkiseltään voisi kyllä luulla, että erinäisten epästandardinmukaisten naamiointimateriaalien käyttö heikentäisi verkon tehokkuutta.
Miten nopeasti luonnonmateriaalia pitää uusia naamioinnissa? Jos on siis paikallaan, eikä ajaessa riiviydy pois. Lehti nahistuu nopeasti, havupuut parhaita?Luonnonmateriaaleista oikein tehty naamionti lyö lämpönaamioverkot suojassa ja samalla rikkoo muodon. Yhdessä paras, mutta mieluummin pelkkä luonnon naamio kun pelkkä lämpönaamioverkko.
Havupuista yleensä tehty, lehtipuusta tehtynä se varisisi pois lähes välittömästi. Havuilla kestää jonkin tasoinen kiintonaamointi viikonkin, tosin siihen mennessä isoin osa, eli keula- ja kylkipuut on yleensä tippunut veks, enemmän tai vähemmän väkivaltaisesti . Kannella tietysti kestää paremmin. Aina korjaillaan tarvittaessa, vaikka joka tauolla jos ei muuten tahdo onnistuaMiten nopeasti luonnonmateriaalia pitää uusia naamioinnissa? Jos on siis paikallaan, eikä ajaessa riiviydy pois. Lehti nahistuu nopeasti, havupuut parhaita?
Tossapa @ultimateidiot vastasikin. Havuista tehdään ja korjataan käytännössä aina kun liike pysähtyy. Rauhan aikana typerät säännöt tosin rajoittavat tuon harjoittelua tehokkaasti. Lehtipuita voidaan käyttää mukauttamaan vaikka tuliasemanaamionnissa perushavunaamiota vallitsevaan ympäristöön, mutta tosiaan nahistuu kesällä tunneissa ja katkotusta oksasta tuppaa lehdet kääntyilemään "väärin päin" jonka oppii harjaantunut silmä löytämään nopeasti.Miten nopeasti luonnonmateriaalia pitää uusia naamioinnissa? Jos on siis paikallaan, eikä ajaessa riiviydy pois. Lehti nahistuu nopeasti, havupuut parhaita?
Eipä ole Suomessa juuri noteerattu, AMV:n ja junan kolari https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/tag-ursparat
Katso liite: 17058
PV:t taitaa itse-(oma)-vakuuttaa? Ehka ei hlostoa kuitenkaanOletan lunastusta
Suomessa SA-rekisterissä olevat ja PS-ajoneuvot ovat itseasiassa vakuutettu kuten muutkin ainoa ero on että vakuutusyhtiönä toimii Valtionkonttori. Samoin PV:n siviilirekisterisellä ajoneuvollakin vakuutus yhtiö on Valtionkonttori.Suomessa "keltaisella rekisterillä" olevat Puolustusvoimien autot eivät ole liikennevakuutettuja, vaan valtio maksaa suoraan omasta kassasta. Tästä arvelisin noiden vieläkin kauempana rekisterikivistä olevien kuuluvan samaan kategoriaan. Ja lienee Ruotsissa samalla lailla.
Suomessa SA-rekisterissä olevat ja PS-ajoneuvot ovat itseasiassa vakuutettu kuten muutkin ainoa ero on että vakuutusyhtiönä toimii Valtionkonttori. Samoin PV:n siviilirekisterisellä ajoneuvollakin vakuutus yhtiö on Valtionkonttori.
valtio maksaa suoraan omasta kassasta.
ovat itseasiassa vakuutettu kuten muutkin ainoa ero on että vakuutusyhtiönä toimii Valtionkonttori
... tai vakuutustermilla "itse-vakuutus", jolloin yhtio/ vakuuttaja on "captive" eli kuuluu samaan konserniin (kuten tassakin on laita).Jota voisi yhtä hyvin kutsua nimellä Valtion kassa
Koulutustehokkuus vielä kiinnostaa, eli onko luonnonmateriaalien oikean käytön opettaminen paljonkin pidempi prosessi kuin lämpönaven opettaminen? Ja kummalla on helpompi tehdä se pieni, huomaamaton mutta vaarantava virhe joka paljastaa koko porukan viholliselle? Vai onko näillä tuossa suhteessa mitään havaittavaa eroa?Luonnonmateriaaleista oikein tehty naamionti lyö lämpönaamioverkot suojassa ja samalla rikkoo muodon. Yhdessä paras, mutta mieluummin pelkkä luonnon naamio kun pelkkä lämpönaamioverkko.
Vaikea noita on verrata koska tuo luonnonmateriaaleista käyttö opetetaan mekanisoiduissa joukoissa kaikille vaunu miehistölle kun taas liikkuvankohteen maastouttamisjärjestelmiä on ostettu vain BMP-2M:n.Koulutustehokkuus vielä kiinnostaa, eli onko luonnonmateriaalien oikean käytön opettaminen paljonkin pidempi prosessi kuin lämpönaven opettaminen? Ja kummalla on helpompi tehdä se pieni, huomaamaton mutta vaarantava virhe joka paljastaa koko porukan viholliselle? Vai onko näillä tuossa suhteessa mitään havaittavaa eroa?
liikkuvankohteen maastouttamisjärjestelmiä on ostettu vain BMP-2M:n.