Miehistön kuljetus

Siis telakuorma-autosta tuli... tela-ajoneuvo? Ei varmaan kuitenkaan tela-auto? :unsure:
Juu Tela-ajoneuvo eli TEA. Liittyi jotenkin siihen, että kuorma-auto on jotenkin asetuksissa määritelty ja BV/Nasu ei oikein osunut samaan määritelmään kun on lakiteknisesti rekisteröity erikoisajoneuvoksi eikä kuorma-autoksi.
 
Juu Tela-ajoneuvo eli TEA. Liittyi jotenkin siihen, että kuorma-auto on jotenkin asetuksissa määritelty ja BV/Nasu ei oikein osunut samaan määritelmään kun on lakiteknisesti rekisteröity erikoisajoneuvoksi eikä kuorma-autoksi.

Mitenkäs tuo suojattu TEA BV208? Ilmeisesti menee siellä kaltaistensa joukossa?
 
Mitenkäs tuo suojattu TEA BV208? Ilmeisesti menee siellä kaltaistensa joukossa?
Pitääpä tarkistaa mutta käsittääkseni on SA-rekisterissä eli olisi PSTEA (Panssaritela-ajoneuvo). Vastaava esimerkki on RG-32M joka on vain Partioajoneuvo ja SA-rekisterissä eikä Kuljetuspanssariajoneuvo PS-rekisterissä.

Edit: Eli se että onko vehjes SA-rekisterissä ja PS-rekisterissä eroaa monen käytännön asian osalta mm. kaikki PS-ajoneuvot vaativat kortillisen ajajan lisäksi aina kortillisen johtajan, SA-rekisterissä riittää kortillinen perehdytetty kuljettaja.
 
Viimeksi muokattu:
Pitääpä tarkistaa mutta käsittääkseni on SA-rekisterissä eli olisi PSTEA (Panssaritela-ajoneuvo). Vastaava esimerkki on RG-32M joka on vain Partioajoneuvo ja SA-rekisterissä eikä Kuljetuspanssariajoneuvo PS-rekisterissä.

Edit: Eli se että onko vehjes SA-rekisterissä ja PS-rekisterissä eroaa monen käytännön asian osalta mm. kaikki PS-ajoneuvot vaativat kortillisen ajajan lisäksi aina kortillisen johtajan, SA-rekisterissä riittää kortillinen perehdytetty kuljettaja.

Tuo on sellainen maailmanihme että jo kuvan löytäminen kotimaisesta yksilöstä on tuskan takana. Siitähän tuo selviäisi. Tuntuu kyllä hyvin epätodennäköiseltä että nuo laskettaisiin ps-kalustoon.
 
Tuo on sellainen maailmanihme että jo kuvan löytäminen kotimaisesta yksilöstä on tuskan takana. Siitähän tuo selviäisi. Tuntuu kyllä hyvin epätodennäköiseltä että nuo laskettaisiin ps-kalustoon.
Taitaa löytyä (julkinen) kuva ainoastaan yksilöstä joka oli PSPR:ssa samassa Roll-out tilaisuudessa missa KVKRH-TEA, Leopard 2A6 ja BMP-2MD. Sielläkin ainakin KRH-TEA oli koekilvissä ja väärässä väriss kun käyttöön hyväksynnät puuttui, PSTEA:sta en ole varma. Ne nyt muutenkin tuli meille vähän vahingossa tavallisten BV:n mukana kun ruotsi luopui koko 200-sarjan BV:stä kokonaan. Taitavat maata jossain varikolla odottamassa mahdollista KRIHA-missiota jossa noita voisi tarvita?
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa löytyä (julkinen) kuva ainoastaan yksilöstä joka oli PSPR:ssa samassa Roll-out tilaisuudessa missa KVKRH-TEA, Leopard 2A6 ja BMP-2MD. Sielläkin ainakin KRH-TEA oli koekilvissä ja väärässä väriss kun käyttöön hyväksynnät puuttui, PSTEA:sta en ole varma. Ne nyt muutenkin tuli meille vähän vahingossa tavallisten BV:n mukana kun ruotsi luopui koko 200-sarjan BV:stä kokonaan. Taitavat maata jossain varikolla odottamassa mahdollista KRIHA-missiota jossa noita voisi tarvita?

Kun k.o. laitteen alkuperäinen valmistusmäärä oli ilmeisesti 21 kpl ja meille tuli vielä vähemmän niin ei noilla ihneisiin pysty. Ovat tietysti hyvää kuvitusmateriaalia alueellisia joukkoja käsitteleviin juttuihin.
 
Kun k.o. laitteen alkuperäinen valmistusmäärä oli ilmeisesti 21 kpl ja meille tuli vielä vähemmän niin ei noilla ihneisiin pysty. Ovat tietysti hyvää kuvitusmateriaalia alueellisia joukkoja käsitteleviin juttuihin.
Käsittääkseni kaikki nuo valmistetut tuli suomeen.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Noin 150 kpl (bensa)bankkuja + muutama diesel tarjolla, ajettu 1 000 - 6 000 km + kasa varaosia. Peruskorjattu Mersun OM603 Fordin V6:n tilalle, niin oikein hyvä? Myyjä tarjoaa moottorivaihtoehdoksi uutta Fordin turbodieseliä.

http://www.africa-uk.com/equip.php?ID=170
http://www.africa-uk.com/equip.php?ID=173
http://www.africa-uk.com/equip.php?ID=699
http://www.africa-uk.com/equip.php?ID=215

Ilmakuva varastoalueesta:
https://www.google.no/maps/place/L+Jackson+&+Co+Ltd/@53.4703464,-0.937874,801m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x487904203e8c35f3:0xdfd2900ea3d4688a!8m2!3d53.4684308!4d-0.9420347
Onko paha hinta? Saisko mökille peltotekan
 
Taitaa löytyä (julkinen) kuva ainoastaan yksilöstä joka oli PSPR:ssa samassa Roll-out tilaisuudessa missa KVKRH-TEA, Leopard 2A6 ja BMP-2MD. Sielläkin ainakin KRH-TEA oli koekilvissä ja väärässä väriss kun käyttöön hyväksynnät puuttui, PSTEA:sta en ole varma. Ne nyt muutenkin tuli meille vähän vahingossa tavallisten BV:n mukana kun ruotsi luopui koko 200-sarjan BV:stä kokonaan. Taitavat maata jossain varikolla odottamassa mahdollista KRIHA-missiota jossa noita voisi tarvita?

Siellä otetuis kuvis ei näy kilpiä ollenkaa. Ja onko tuo lopullinen väri?
Näytteille asettajaksi mainitaan kainuun prikaati.

Bv308_Kokonaisturvallisuus_2015_01.JPG


CN_Rr00W8AE6BWT.jpg
 
Onko paha hinta? Saisko mökille peltotekan

Eivät kerro sivustolla hintoja suoraan, vaan tiedusteltava erikseen myyjältä. Tuskin poikkeaa yksin kappalein ostettuna paljoa kotimaisesta hintatasosta:
https://www.nettikone.com/hagglund
Briteistä ostetulle on tietysti lisättävä rahti- ja vientiluvan hankinnasta aiheutuvat kustannukset. (THESE UNITS WILL REQUIRE A FULL EXPORT LICENCE IF SOLD OUTSIDE OF THE U.K.)

Lisätty:
Price from 19,000 GBP
http://bv.army-uk.com/
 
Viimeksi muokattu:
Siellä otetuis kuvis ei näy kilpiä ollenkaa. Ja onko tuo lopullinen väri?
Näytteille asettajaksi mainitaan kainuun prikaati.

Bv308_Kokonaisturvallisuus_2015_01.JPG


CN_Rr00W8AE6BWT.jpg
Nuo kuvat ovat Kokonaisturvallisuusmessulta 2015 Tampereelta. Ja tuo ei ainakaan ole ollut tuolloin olleet ollenkaan rekisterissä ja on yhä Ruotsin väreissä. PSPR:n demokuvat olisivat mielenkiintoisempia koska silloin ajoneuvolla ajettiin "lekellä": oli pakko olla joku kilpi. Veikkaan SA-koekilpeä, jollaisen oli muuten viime kesänä K9:ssa Helsingin paraatissa.
 
Esittelykyltissä lukee: "Miehistö: Ajaja ja johtaja sekä versiosta riippuen 2-10 henkilöä", mikä vihjaisi, että se on PS-rekisterissä.
Voi olla. Uskon kun näen. Äkkiähän tuon selvittäisi onko tuolle annettu PS-rekisterin alkuosa...
 

Tuolla kannattaa tehdä kaupat euroilla, dollareissa saa maksaa reilun jenkkilisän...
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
AMVXP_SLOVAK_SME_1021.jpg


A new version of an amphibious AMVXP integrated with Turra weapon system is undergoing winter testing in Finland, under a joint development program with Slovakia. Slovak Army trials are expected to continue through March. Slovakia plans to procure up to 81 IFVs as part of a military modernization program. Deliveries are expected to commence in 2018-2024.

The Slovak and Finnish Ministries of Defense have agreed on a joint 8×8 infantry fighting vehicle (IFV) development program. The development will establish a new version of an amphibious AMVXP integrated with Turra weapon system, fulfilling requirements of both Slovakian and Finnish Defense Forces. The Slovak Konstrukta Defence will be the prime contractor, vehicle OEM Patria Land Systems will provide the vehicle platform and Slovak EVPU will be responsible for the weapon system.
Linkki
 
Pasien päivitys jatkuu:
http://maavoimat.fi/artikkeli/-/ass...imat-modernisoi-pasi-miehistonkuljetusvaunuja

Edit. Eli onko tämä nyt osittain käytetty optio 2013 sopimuksesta (70+210), eli tämän jälkeen on reilu 100 päivitetty XA-180 vaunua?

Alkuperäinen tilaus oli 1 esisarja-ajoneuvo (työt vuonna 2014) ja 70 sarja-ajoneuvoa (2015-2017). Sen lisäksi oli se optio 210 sarja-ajoneuvolle (2021 asti). Eli kyseessä on varmastikin tuon option hyödyntäminen. Kokonaismäärä olisi siis tuon jälkeen 1+70+65 = 136 kpl.

Todennäköisesti luvassa vielä lisää optiotilauksia ennen vuotta 2022. Toki tietysti voi olla mahdollista ettei kaikkia XA-180 modernisoida 2013 sopimuksen mukaisesti.
 
Back
Top