Iso-Mursu kirjoitti:Hevosissa on se vika että se vaatisi henkilön joka osaa huoltaa sitä.
Pelkkä ruokkiminen ei riittäisi hevoskuskille
Hoi sie!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Iso-Mursu kirjoitti:Hevosissa on se vika että se vaatisi henkilön joka osaa huoltaa sitä.
Pelkkä ruokkiminen ei riittäisi hevoskuskille
commando kirjoitti:Iso-Mursu kirjoitti:Hevosissa on se vika että se vaatisi henkilön joka osaa huoltaa sitä.
Pelkkä ruokkiminen ei riittäisi hevoskuskille
Hoi sie!
Iso-Mursu kirjoitti:Hevosissa on se vika että se vaatisi henkilön joka osaa huoltaa sitä.
Pelkkä ruokkiminen ei riittäisi hevoskuskille
JOKO kirjoitti:Iso-Mursu kirjoitti:Hevosissa on se vika että se vaatisi henkilön joka osaa huoltaa sitä.
Pelkkä ruokkiminen ei riittäisi hevoskuskille
Huoltaa heppaa? Meillä on koirat kestänyt kymmenen vuotta ilman mitään huoltoja. Kyllä kai hevonen kestää yhden kesän huollotta? Ja mitä niistä pitäisi huoltaa?
SJ kirjoitti:Iso-Mursun tekstiin vielä lisäten, että pitää myös hieman ymmärtää hevosten henkimaailmaa, ihan samalla tavalla kuin koiran kanssa. Koira vaan puree, hevonen tekee tarvittaessa vahinkoa jo pelkällä massallaan. Kyseessä on elävä otus, joten "kuskille" pitää tämä iskostaa päähän, muuten niitä käsitellään, kuten konetta. Kone kiltisti odottaa, kun kuski käy syömässä ja menee nukkumaan, hevonen taas pitää aina laittaa kuskin edelle, muuten hommasta ei tule mitään.
Kiinnostaisi muuten tietää, että miten entisaikaan kouluttivat intissä hevosmiehiä, vai tuliko ne inttiin koulutettuna? Sääliksi kävisi eläimiä, jos nykyään pitäisi pystymetsäläisiä alkaa kouluttamaan.
SJ kirjoitti:Iso-Mursun tekstiin vielä lisäten, että pitää myös hieman ymmärtää hevosten henkimaailmaa, ihan samalla tavalla kuin koiran kanssa. Koira vaan puree, hevonen tekee tarvittaessa vahinkoa jo pelkällä massallaan. Kyseessä on elävä otus, joten "kuskille" pitää tämä iskostaa päähän, muuten niitä käsitellään, kuten konetta. Kone kiltisti odottaa, kun kuski käy syömässä ja menee nukkumaan, hevonen taas pitää aina laittaa kuskin edelle, muuten hommasta ei tule mitään.
Kiinnostaisi muuten tietää, että miten entisaikaan kouluttivat intissä hevosmiehiä, vai tuliko ne inttiin koulutettuna? Sääliksi kävisi eläimiä, jos nykyään pitäisi pystymetsäläisiä alkaa kouluttamaan.
baikal kirjoitti:Kyllä siinä tulisi ongelmia jo heti. Eläinsuojelulainsäädännön mukaiset hevosten säilyttämistilat, ruokinta, lääkintähoito. eläinlääkäripalvelut jne. nehän ylittävät heittäen ne vaatimukset, joita ihmisille asetetaan. Eihän hevosta voi nukuttaa reikäisessä pj-teltassa talvipakkasella, sen kaviot on hoidettava säännöllisesti, se on ruokittava säännöllisesti, huolehdittava talvella edes haalea juoma tarjolle, sen jalkahaavat hoidettava säntillisesti, kuumeileva otus on saatettava lämpimään talliin ja eläinlääkäritason hoivaan, sen rokotukset on oltava kunnossa ja yleisvointia tarkkailtava herkeämättä. Entäs ihminen?
No, ei tosissaan, mutta vähän tosissaan kuitenkin.
Eikös tekoja riitä ihan hyvin alueellisille joukoille ainakin paseihin verrattuna, varsinkin jos ja kun loputkin toiveissa olevat bankut saadaan hommattua Norjasta. Ja voisin veikata, että vuosikymmenen lopulla ei edes enää ole operatiivisia joukkoja jotka liikkuvat tekoilla. (KAIJPR) Ja sehän on ihan OK, pohjoinen täyteen tekataisteluosastoja, ei ole vihollisen helppo tulla.Iso-Mursu kirjoitti:Suomella on vain vähän telakuorma-autoja
Teoriassa niitä riittää ehkä muutamia alueellisille joukoille.
Iso-Mursu kirjoitti:baikal kirjoitti:Kyllä siinä tulisi ongelmia jo heti. Eläinsuojelulainsäädännön mukaiset hevosten säilyttämistilat, ruokinta, lääkintähoito. eläinlääkäripalvelut jne. nehän ylittävät heittäen ne vaatimukset, joita ihmisille asetetaan. Eihän hevosta voi nukuttaa reikäisessä pj-teltassa talvipakkasella, sen kaviot on hoidettava säännöllisesti, se on ruokittava säännöllisesti, huolehdittava talvella edes haalea juoma tarjolle, sen jalkahaavat hoidettava säntillisesti, kuumeileva otus on saatettava lämpimään talliin ja eläinlääkäritason hoivaan, sen rokotukset on oltava kunnossa ja yleisvointia tarkkailtava herkeämättä. Entäs ihminen?
No, ei tosissaan, mutta vähän tosissaan kuitenkin.
En ollut menossa noin pitkälle.
Mutta jos ajattelee että suurin osa nyky-hevosista on viihdehevosia jotka eivät ole tottuneet repimään tukkikuormia umpihangessä.
PJ85 kirjoitti:Eikös tekoja riitä ihan hyvin alueellisille joukoille ainakin paseihin verrattuna, varsinkin jos ja kun loputkin toiveissa olevat bankut saadaan hommattua Norjasta. Ja voisin veikata, että vuosikymmenen lopulla ei edes enää ole operatiivisia joukkoja jotka liikkuvat tekoilla. (KAIJPR) Ja sehän on ihan OK, pohjoinen täyteen tekataisteluosastoja, ei ole vihollisen helppo tulla.Iso-Mursu kirjoitti:Suomella on vain vähän telakuorma-autoja
Teoriassa niitä riittää ehkä muutamia alueellisille joukoille.
Etelässä pasitaisteluosastot, ja terävänä kärkenä KARJPR, MEKTSTSOS:t, MTTSTOS:t ja AMV-pataljoona.
PJ85 kirjoitti:Eikös tekoja riitä ihan hyvin alueellisille joukoille ainakin paseihin verrattuna, varsinkin jos ja kun loputkin toiveissa olevat bankut saadaan hommattua Norjasta. Ja voisin veikata, että vuosikymmenen lopulla ei edes enää ole operatiivisia joukkoja jotka liikkuvat tekoilla. (KAIJPR) Ja sehän on ihan OK, pohjoinen täyteen tekataisteluosastoja, ei ole vihollisen helppo tulla.Iso-Mursu kirjoitti:Suomella on vain vähän telakuorma-autoja
Teoriassa niitä riittää ehkä muutamia alueellisille joukoille.
Etelässä pasitaisteluosastot, ja terävänä kärkenä KARJPR, MEKTSTSOS:t, MTTSTOS:t ja AMV-pataljoona.
http://www.military.com/daily-news/...ns-on-strykers.html?comp=1198882887570&rank=1FORT BENNING, Ga. -- Lightly-armed U.S. Army infantry brigades need heavier firepower -- that means light tanks and bigger guns on Stryker infantry carriers, say senior leaders here at the Maneuver Center of Excellence.
Se voisikin olla näky, kun valjastettaisiin puolen tusinaa ravihevosta tykkiä vetämään :a-grin:
Jenkit ovat ihmettelemässä Strykerin konetykkin päivitystä 30 mm versioon, siihen samaan joka on nähty AMV:n päällä eli tähän:
Lisää painoa ja entistä korkeampi painopiste. Bonuksena lisää palavaa tavaraa sisälle ja todennäköisesti kuljetuskyky pienenee. Kuulostaa loistavalta idealta aseteollisuuden kannalta. Tuon modauksen jälkeen pääsee jo muutamassa vuodessa myymään uutta ajoneuvoa.