Miehistön kuljetus

Vaikuttaisi olevan XA-180/185 lisäpanssaroinnilla. Itsellä tuli mieleen modernisointihankkeen proto? Niitähän taisi olla 4 kpl ja joku niistä oli lisäpanssaroinnilla.

Mistä löysit tuon kuvan tarkalleen ottaen? Jos sieltä löytyisi myös ajoneuvon rekisterinumero, niin voisi vertailla.
 
XA-186/188/203 proto joka rakennettu XA-180/185 "päälle"? Tuo lisäpanssarointihan tekee Pasista sen verran painavan että amfibikyvyt menee, joten produktioversioissa ei ole potkureita perässä, mutta kuvan vehkeessä on.
 
Vaikuttaisi olevan XA-180/185 lisäpanssaroinnilla. Itsellä tuli mieleen modernisointihankkeen proto? Niitähän taisi olla 4 kpl ja joku niistä oli lisäpanssaroinnilla.

Ei näytä samalta ainakaan tämän julkaistun kuvan kanssa...

https://www.tekniikkatalous.fi/talo...si-Patrialle-sarjavalmistusluvan-3260326.html

1549286187300.png

XA-186/188/203 proto joka rakennettu XA-180/185 "päälle"? Tuo lisäpanssarointihan tekee Pasista sen verran painavan että amfibikyvyt menee, joten produktioversioissa ei ole potkureita perässä, mutta kuvan vehkeessä on.

Luulisi, että Patrian proton päällä ei hyppisi maastopukuinen vaunumiehistön jäsen? Tai siis oletan, että Patrialla olisi itselläänkin ollut Pasi tai pari evaluaatioita, näyttelyitä ja tuotekehitystä (mm. AMOS-Pasi) varten. Yleisesti kuvasta tulee fiilis "omaisten päivästä".
 
Ei näytä samalta ainakaan tämän julkaistun kuvan kanssa...

https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/2015-04-29/Pasien-modernisointi-alkaa---Puolustusvoimat-myönsi-Patrialle-sarjavalmistusluvan-3260326.html

Katso liite: 27400



Luulisi, että Patrian proton päällä ei hyppisi maastopukuinen vaunumiehistön jäsen? Tai siis oletan, että Patrialla olisi itselläänkin ollut Pasi tai pari evaluaatioita, näyttelyitä ja tuotekehitystä (mm. AMOS-Pasi) varten. Yleisesti kuvasta tulee fiilis "omaisten päivästä".

Patria kaiketi teki ne MLU-protot Pv:lle eikä itselleen. Miksipä ne eivät olisi normaalisti käytössä?
 
180 tai 185 se on. Itse en osaa noita lennosta erotella jos ei rekkaria satu näkemään. Kunhan kysyin onko sinulla joku konsti noiden erotteluun.
Tuosta kuvakulmasta katsottuna helpoin tapa erottaa 180 ja 185 on takakattoluukkujen sijoittelu, 180 luukut ovat eri tasossa, oikea luukku on edempänä kuin vasen. 185 ne ovat rinnakkain ja luukut aukeavat toisiaan vasten.
Kuvalinkit: 180 vs 185
 
Siinä tapauksessa olisi erikoista jos ajoneuvo olisi Pv:n käytössä. Ja kaikesta päätellen se tosiaan on.

Juurikin näin. Toisaalta... jos Patrian nurkkiin on jäänyt pyörimään yksittäinen vaunu, joka ei enää kuulu katalogiin, niin ehkä se on offloadattu PV:lle edullisesti stenaamisen sijaan? En sitten tiedä, olisiko tuollainen kauppa voinut mennä ohi foorumin haukansilmien... edes 20 vuotta sitten.
 
Paras oma veikkaus on XA-186 proto, jonka PV saanut jotain kautta kirjoihinsa, ehkä osana jotain loppupään XA-185 toimitusta kun on päätetty että "jätetään levyt paikalleen kun ne kerran on". Panssarointi mätsää norjalaiseen, muuten standardi XA-185.
 
Onko puolitela täysin jo ulossuljettu vaihtoehto? Kuten aikoinaan White tai sakujen vastaava?

Entä irroitettava telaketju renkaiden päälle kuten joissain harvestereissa? Hyvissä oloissa sekä rauhanaikana renkailla ja tositoimiin ketjut käyttöön.
 
D0RSG5uW0AAbBkc.jpg


Tällaista ilmeisesti vireillä, Suomen lippukin löytyy rivistä.
 
Back
Top