Huhta
Greatest Leader
Tässä olisi eräänlainen FA-50:n asekuorma-taulukko. Luvut antavat ymmärtää, että myös JASSM olisi integroitavissa, eikä tarvitsisi ryhtyä vastaavaan "pienennykseen" kuin KEPD 350:n tapauksessa.
Eräs mielenkiintoinen seikka, jonka olen nähnyt konsepteissa, on tuplaripustimien käyttö ilmataisteluohjuksille. Tällöin voitaisiin saada järkevä ilmataisteluohjuskuorma 4+2 myös lisäpolttoainesäiliöiden kanssa. Yksi ongelma FA-50:n suhteen voi olla siinä, ettei konetyypissä tietääkseni ole sisäistä häirintälähetintä (onko edes tilaa?). Jos konetyyppi toimisi ilmavoimien päähävittäjänä, olisi ELSO-säiliö välttämätön, ja se söisi aukon ulkoiseen polttoaine-/asekuormaan.
Tästä voisi keskustella monta sivua, mutta enpä taida viitsiä...
Mikä ettei! Tosin tämä fleetin jatko tulisi vasta sitten, kun Hawk pitäisi korvata, eli joskus 2030-luvun alkupuolella. Mutta olisihan sekin jotakin, jos olisi parikymmentä ykköslinjan konetta ja saman verran kakkoslinjan koneita. Hawk nimittäin edustaa enemmän kolmoslinjaa...
Eräs mielenkiintoinen seikka, jonka olen nähnyt konsepteissa, on tuplaripustimien käyttö ilmataisteluohjuksille. Tällöin voitaisiin saada järkevä ilmataisteluohjuskuorma 4+2 myös lisäpolttoainesäiliöiden kanssa. Yksi ongelma FA-50:n suhteen voi olla siinä, ettei konetyypissä tietääkseni ole sisäistä häirintälähetintä (onko edes tilaa?). Jos konetyyppi toimisi ilmavoimien päähävittäjänä, olisi ELSO-säiliö välttämätön, ja se söisi aukon ulkoiseen polttoaine-/asekuormaan.
Toki esim Intiassakin osataan koodata, ei sen puoleen
Tästä voisi keskustella monta sivua, mutta enpä taida viitsiä...
Aikaisemminkin olen väläytellyt mahdollisuutta että ellei rahat riitä täyteen määrään ensilinjan koneita, niin FA-50 voisi olla hyvä 'fleetin jatko' koska sitä voisi käyttää sekä halpishävittäjänä että harjoituskoneena, jotka nekin pitää joka tapauksessa uusia. Tällöin vältettäisiin myös 'kahden koneen mallin' sudenkuoppa.
Mikä ettei! Tosin tämä fleetin jatko tulisi vasta sitten, kun Hawk pitäisi korvata, eli joskus 2030-luvun alkupuolella. Mutta olisihan sekin jotakin, jos olisi parikymmentä ykköslinjan konetta ja saman verran kakkoslinjan koneita. Hawk nimittäin edustaa enemmän kolmoslinjaa...