Äänestys Mikä konetyyppi korvaa Hornetit?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

Mikä konetyyppi on mielestäsi todennäköisin valinta Hornetin korvaajaksi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    599
  • Äänestys suljettu .
Sveitsin kilpailun testiaikataulut selvillä:

Fighter test schedule published

BERN --- The flight and ground trials with the five fighter aircraft candidates will take place in Payerne from April to June. The aircraft capabilities will be checked at the military airfield there in alphabetical order. The dates for media creators and spotters are also already fixed.

For each candidate, a total of eight missions with one or two combat aircraft will be conducted during four days of flight. The capabilities of the aircraft and the information from the submitted offers are checked. Beforehand, the providers have the opportunity to familiarize themselves with another flight with the specific procedures in the Swiss airspace. One flight will take place at night. For this, the starting times of the season must be adjusted accordingly, with the flights always ending before midnight. During bank holidays, no trial flights will be made.

The candidates are tested in alphabetical order according to the name of the manufacturer:
-- Airbus, GER, Eurofighter: in calendar weeks 15 and 16
-- Boeing, USA, F / A-18 Super Hornet: in calendar weeks 17 and 18
-- Dassault, FRA, Rafale: in calendar weeks 20 and 21
-- Lockheed Martin, USA, F-35A: in calendar weeks 23 and 24
-- Saab, SWE, Gripen E: in calendar weeks 25 and 26

http://www.defense-aerospace.com/art...on-trials.html
 
The candidates are tested in alphabetical order according to the name of the manufacturer:
-- Airbus, GER, Eurofighter: in calendar weeks 15 and 16
-- Boeing, USA, F / A-18 Super Hornet: in calendar weeks 17 and 18
-- Dassault, FRA, Rafale: in calendar weeks 20 and 21
-- Lockheed Martin, USA, F-35A: in calendar weeks 23 and 24
-- Saab, SWE, Gripen E: in calendar weeks 25 and 26

Pedattu puolivalmiille... Gripukka testataan viimeisenä.
 
Sveduthan tunnetusti käyttävät tehokkaasti hyväkseen lätkämatsienkin viimeiset minuutit, joten mitähän kaikkea ne saavatkaan aikaan runsaassa kahdessa kuukaudessa..?
  • Skin-antennas?
  • Embedded laser?
  • Supersonic trailing edge directional flows for aircraft control without flaps?
  • R2D2 ohjaamon takana?
:cool:
 
Sveduthan tunnetusti käyttävät tehokkaasti hyväkseen lätkämatsienkin viimeiset minuutit, joten mitähän kaikkea ne saavatkaan aikaan runsaassa kahdessa kuukaudessa..?
  • Skin-antennas?
  • Embedded laser?
  • Supersonic trailing edge directional flows for aircraft control without flaps?
  • R2D2 ohjaamon takana?
:cool:

Kahdessa kuukaudessa saa parhaan vaikutuksen panostamalla somekamppikseen ja esitemateriaaliin.
 
Kahdessa kuukaudessa saa parhaan vaikutuksen panostamalla somekamppikseen ja esitemateriaaliin.
Ehkä jopa ehtii tilata Janekselta uuden "tutkimuksen".

Minkähän koneen Ruotsista uskaltavat laittaa matkaan? Niitähän ei ole kuin kolmisen kappaletta, joita pitäisi testata uutterasti. Jos edelleen Gripen demonstraattorin niin nauran paskaista naurua. E:n syynäyksen luulisi onnistuvan tänä kesänä vain Ruotsissa. Tuotantomallia edustavia on tasan yksi, 39-10, joka tulee riviin tänä alkuvuonna aiempien tietojen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sveduthan tunnetusti käyttävät tehokkaasti hyväkseen lätkämatsienkin viimeiset minuutit, joten mitähän kaikkea ne saavatkaan aikaan runsaassa kahdessa kuukaudessa..?
  • Skin-antennas?
  • Embedded laser?
  • Supersonic trailing edge directional flows for aircraft control without flaps?
  • R2D2 ohjaamon takana?
:cool:

Kahdessa kuukaudessa saa parhaan vaikutuksen panostamalla somekamppikseen ja esitemateriaaliin.

Kyllä, maalitolppien siirtely on yksi ruotsalaisten erityisosaamisalueita.
 
Kuten foorumilaiset huomasivat, paikkaa tuskin on pedattu.
 
Suomi ei ole juuri kummempi. Tällä hetkellä ammuntoja rajoitetaan melun vuoksi ainakin Syndalenissa ja Santahaminassa, Lohtaja on liipasimella.
Homma ratkeaa helposti. Pakkolunastetaan valittajien maat maapohjan arvoon. Loppuu 100% varmuudella valitukset.
 
Lentopostin äskettäisessä artikkelissa Saksa tiputti F-35:n pois Tornadon seuraajaskabasta, jäljelle jäi Typhoon ja Super Hornet. Varmaan aika marginaalinen vaikutus tänne päin mutta mielenkiintoinen veto silti, kun ilmasta maahan -kyky on tiputetun mainostetuimpia osaamisalueita. Onko Shornet + Growler kun eivät kai Eurofighter Tempestiin hingu mukaan? Vai Typhoon koska jo käytössä ja helppo ja halpahko? [Knoppikysymys: jos Eurofighter peesaa Hawkerin mallinimiä, mikäs on sitten seuraava robottiparvihävittäjä?] Vai Saksa luopuu stuka-doktriinista kokonaan ja lennättää vihulaisen (Rossijan tai Brexitannian) päälle Angelan rauhankyyhkysiä...?

E: En kauheasti lue tai ainakaan siteeraa Lentoposti.fi:n juttuja koska heillä on aika heikko toimituksellinen taso. Usein F-35
-uutisissa ei mainita ollenkaan tyyppiä. Se A/B/C on aika merkittävää kun tännekin kelpaisi C (koukkupiuhat motareille) ja B (tukikohta esson baari).
 
Ilmiselvä Typhoonille järjestetty voitto. Heillä ei mene prioriteettien kärkeen suorituskyky vaan teollispolitiikka. Typhoonin vanavedessä tulevia kaikenlaisia 6th gen -koneiden suunnittelufantasioita haittaa Saksan viimeaikainen pihtailu vientiluvissa. Ranska ja Britit haukahtelee jo kovasti, ettei tämä peli vetele.

C:tä ei kannata kuvittella ostavansa Suomeen. Miksi maksaa luokkaa 20% enemmän koneesta jonkun vahvan koukun perässä. Kyllä jo Drakeneilla ja MiGeillä kyettiin toimimaan tietukikohdista ja ne ei olleet tukialuskonetta nähneetkään.
 
Ilmiselvä Typhoonille järjestetty voitto. Heillä ei mene prioriteettien kärkeen suorituskyky vaan teollispolitiikka. Typhoonin vanavedessä tulevia kaikenlaisia 6th gen -koneiden suunnittelufantasioita haittaa Saksan viimeaikainen pihtailu vientiluvissa. Ranska ja Britit haukahtelee jo kovasti, ettei tämä peli vetele.

C:tä ei kannata kuvittella ostavansa Suomeen. Miksi maksaa luokkaa 20% enemmän koneesta jonkun vahvan koukun perässä. Kyllä jo Drakeneilla ja MiGeillä kyettiin toimimaan tietukikohdista ja ne ei olleet tukialuskonetta nähneetkään.
Tiffyä kanssa veikkaan. Tempest on unennäköä. Voi olla pian koko Eurofighter-konsortiumi mantere joka repii itsensä kappaleiksi, kuvaannollisesti.

Bisseä jopa pääsin stradalta lennättämään itse. Mutta kyllä kai se Hornet-tyylin koukku on hyvä jos niitä vaijerihässäköitä on duunattu. (En ole nähnyt.) C:n hintalisää en tiedä, oon hieman skeptinen koska ne järjestelmät enemmän siinä maksaa? Kirassia mahtuu hieman enemmän ilman lisätankkeja mutta en tiedä käytännön vaikutuksia muun kuorman suhteen. Mjoo enemmän mietin nti B:tä tällä hetkellä ja lomakohdetta....
 
Sillä nyt viimeistään varmistetaan, ettei F-35 tule, jos ruvetaan ahnehtimaan huomattavasti kalliimpia B tai C - versioita, vaikka A:lta hoituu myös maantieltä nousut, yms...
 
Pedattu puolivalmiille... Gripukka testataan viimeisenä.
Käännetyssä järjestyksessä kuten kilpailuissa on tapana.
- Airbus, GER, Eurofighter: in calendar weeks 15 and 16
-- Boeing, USA, F / A-18 Super Hornet: in calendar weeks 17 and 18
-- Dassault, FRA, Rafale: in calendar weeks 20 and 21
-- Lockheed Martin, USA, F-35A: in calendar weeks 23 and 24
-- Saab, SWE, Gripen E: in calendar weeks 25 and 26
 
Käännetyssä järjestyksessä kuten kilpailuissa on tapana.
- Airbus, GER, Eurofighter: in calendar weeks 15 and 16
-- Boeing, USA, F / A-18 Super Hornet: in calendar weeks 17 and 18
-- Dassault, FRA, Rafale: in calendar weeks 20 and 21
-- Lockheed Martin, USA, F-35A: in calendar weeks 23 and 24
-- Saab, SWE, Gripen E: in calendar weeks 25 and 26
Täh?
Aakkosjärjestyksessä valmistajan mukaan.
 
Back
Top