Kohta meillä on game boy lentäjiä Ei lohkea enään baarissakaan samalla tavalla kun ei voi sanoa olevansa hävittäjälenjä vaan joutuu toteamaan olevansa simulaattori lentäjä
Kyllä simulaattorit varmasti voivat tiettyjä asioita korvata mutta kaikkea ei voi simuloida ja niitä oikeita lentotunteja tarvitaan edelleenkin. Kyllä siinä menee maku koko hommasta jos veri vetää taivaalle mutta se mitä saat on simulaattori tunteja.
Simulaattorit korvaavat oikeita lentotunteja koko ajan enemmän ja enemmän. Ja jo nyt simuloidut viholliset oikeille lentokoneille ajavat asiaa paljon paremmin kuin fyysiset harjoitusvastustajat.
Increased use of simulators is also in the offing. For some fifth generation platforms, “I don’t want to fly in open air” yet, Pleus said. “I don’t want other people to know the capabilities of the airplane.”
He did not specify which aircraft he put in that category.
The Future of Pilot Training | Air & Space Forces Magazine
Low-cost simulators, new trainers, and Red Flag reforms aim to help USAF gear up for future great powe
www.airforcemag.com
Oikeita lentotunteja voidaan sitten lentää vaikkapa T-X:llä. Toki F-35:lläkin lennetään, mutta roimasti vähemmän kuin nykyään Horneteilla.
Jos veri vetää taivaalle ym... No, eiköhän riittävän kyvykkäitä lentäjäkandidaatteja löydy jatkossakin - niin kauan kuin niitä tarvitaan. Itsehän veikkaisin toki että F-35 (tai muu HX) muutetaan aikanaan MLU:ssa miehittämättömäksi. Ne, joilla veri vetää eniten taivaalle voivat lentää vaikkapa Red Bullin väreissä taitolentokoneilla.
These Air Force Trainees Spend Less Time In the Cockpit, More Time In Flight Simulators
Facing a shortage of pilots, the Air Force is experimenting with ways to make training programs faster and less expensive.In a makeshift classroom in…
americanhomefront.wunc.org
With the emphasis on virtual reality simulation, Pilot Training Next students spend less time in airplanes - 60 hours versus nearly 200 hours with the old system - and get less face-time with instructors. They've also had their overall training period cut nearly in half.
Virtual reality-heavy course speeds up Air Force helicopter pilot training by six weeks
By reducing the course length and incorporating new technology, the Air Force saves around $60,000 per student compared to the previous course, said squadron commander Lt. Col. Jake Brittingham.
www.stripes.com
Late last week, the pilots graduated a redesigned course that prepared them to fly the UH-1N Huey, HH-60G Pave Hawk and the CV-22 Osprey six weeks earlier than the 28-week traditional pilot training program run by the 23rd Flying Training Squadron.
Called Rotary Wing Next, the program trims actual cockpit flying by nearly 18 hours and adds 38 hours of VR simulator flights to 20 hours of traditional simulator training.