Sveitsi 46 40:lle.F-35 myyntiluvassa on vain kaksi (2) varamoottoria! Ei riitä millään haaveillulle 64 koneelle...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sveitsi 46 40:lle.F-35 myyntiluvassa on vain kaksi (2) varamoottoria! Ei riitä millään haaveillulle 64 koneelle...
Sopii Rafalen ja kumppanien julkaista omansa.Jotenkin hauskaa, että kun jenkit julkistavan listan mitä maksimissaan saa Suomeen myydä ja alustavan hinnan tuolle listalle niin täällä ollaan kielipitkällä levittämässä mattoa jenkki koneelle
Toisaalta ostimme 64 Hornetia, joissa 128 moottoria ja tälle määrälle 8 varamoottoria. Eli yhtensä yksi varamoottori per 16 moottoria tai varamoottorrit neljälle hävittäjälle. Ja F-35:n moottori on luotettavampi muistaakseni kuin Hornetin, joten kahdelle hävittäjälle varamoottorit ei kuulosta niin huonolta.
Lockheedin varhaiset ATF-konseptit pohjautuivat F-117:een. Ne eivät olleet kovin hyviä ja vissiin varsin viime tingassa tuhersivat kasaan kokonaan uuden konseptin josta tuli YF-22.F117:sta oli käsittääkseni tarkoitus tehdä jatkokehitelmä, jonka varustukseen olisivat kuuluneet myös sidewinderit. Uutta konseptia tarjottiin 1980-luvulla mm briteille, mutta vastaus oli ei, koska rahat menivät Tornado-laivaston rakentamiseen.
Ihmettelen myös tätä hieman. Ehkä kun moottori on modulaarinen niin kokonaisille varamoottoreille on vähemmän tarvetta?F-35 myyntiluvassa on vain kaksi (2) varamoottoria! Ei riitä millään haaveillulle 64 koneelle...
Eikös Britit integroi jo Meteor ohjusta omiin F-35 hävittäjiin? Vai missasinko pointin?HX säännöt kieltävät käyttämästä nykyisiä aseita sotapeli-simulaatiossa, tasapuolisuuden takia. Ehkä ohjukset tulee erillisenä myyntilupana, kenties jo ensi viikolla.
Aiemmin mainittu teoria Meteor-intregraatiosta on aika epätodennäköinen, koska se edellyttäisi Ranskan lupaa. Joku AIM-260 on paljon todennäköisempi.
Eivät saa edes koneitaan ilmaan, kun mekaanikot ovat juoneet hydrauliikkanesteet viinan korvikkeenaPuhut tappiomielialaa!
Kai ymmärrät, että venakoiden tekninen osaaminen on I-153 tasolla edelleen?
Ainoa, mitä siellä osataan on vodkan juominen. Ja sekin on huonolaatuista.
Tai sitten tässä ilmenee se lämärin myyntitykkien kuvailema ”perusvarasto” varaosista Suomessa ja loput varaosista keskusvarastolla toisessa maassa. Syynä kustannusten hallinta. Eli loput varamoottorit sitten ostettaisiin vasta tarpeen ilmettyä keskusvarastolta.Ihmettelen myös tätä hieman. Ehkä kun moottori on modulaarinen niin kokonaisille varamoottoreille on vähemmän tarvetta?
No ei olla F-35 Berttaa hankkimassa, joten brittien integrointi ei järin auta.Eikös Britit integroi jo Meteor ohjusta omiin F-35 hävittäjiin? Vai missasinko pointin?
Work starts integrating next generation Meteor and SPEAR onto UK F-35 fleet
BAE Systems has received an initial funding award from Lockheed Martin, the prime contractor on the F-35 programme, to start integration efforts for MBDA’s Meteor beyond visual range air-to-air missile and SPEAR precision surface attack missile.www.mbda-systems.com
“This is a significant milestone for the UK Combat Air’s capability. This initial package of work officially commences the integration of Meteor and SPEAR and will enhance the operational capability of the UK’s Lightning Force in the future; it is also a positive step for the wider F-35 enterprise as it adds additional capability choice for international customers.No ei olla F-35 Berttaa hankkimassa, joten brittien integrointi ei järin auta.
Lockheedin varhaiset ATF-konseptit pohjautuivat F-117:een. Ne eivät olleet kovin hyviä ja vissiin varsin viime tingassa tuhersivat kasaan kokonaan uuden konseptin josta tuli YF-22.
Kokonaisia moottoreita tarvitaan sitä varten, että kun laivueessa vikaantuu tai tarvitsee huoltoa moottori, on uusi odottamassa vaihtoa. Tällä tavalla kone lentää taas hyvin pian. Jos varamoottoria ei ole tukikohdassa, koneen saaminen taivaalle hidastuu selvästi. Jos joudutaan odottamaan, että moottoriin vaihdetaan moduuli ja asennetaan sama moottori takaisin, on kulunut jo vähintään useita vuorokausia.Ihmettelen myös tätä hieman. Ehkä kun moottori on modulaarinen niin kokonaisille varamoottoreille on vähemmän tarvetta?
Toivottavasti Suomelta löytyy tuossa kohtaa myös ballistinen ohjusvene jossain Atlannin syvyyksissä joka tarvittaessa laukaisee vastaiskuna useamman ”ukon moukarin” Kremliin. En nimittäin muuten ampuisi ydinasevaltaa millään ohjuksella.Tuolla kantamallahan kutitellaan itse Pimeyden Ruhtinaan valtaistuinta, voipi olla ikävä pidäke hyökkäyshaluille, kun Kremlin seinään voi jysähtää muutama ohjus.
Ks. yllä.
“This is a significant milestone for the UK Combat Air’s capability. This initial package of work officially commences the integration of Meteor and SPEAR and will enhance the operational capability of the UK’s Lightning Force in the future; it is also a positive step for the wider F-35 enterprise as it adds additional capability choice for international customers.
Onko tuo tosiaankin vaan F-35B:lle? Briteillä ei ole muita kun B versioita, mutta silti.
Here’s how MBDA’s ASRAAM, Meteor and SPEAR 5th generation missiles maximize F-35’s advanced capabilities in both the air-to-air and air-to-surface missions - The Aviation Geek Club
Here’s how MBDA’s ASRAAM, Meteor and SPEAR 5th generation missiles maximize F-35’s advanced capabilities in both the air-to-air and air-to-surface missionstheaviationgeekclub.com
Toivottavasti Suomelta löytyy tuossa kohtaa myös ballistinen ohjusvene jossain Atlannin syvyyksissä joka tarvittaessa laukaisee vastaiskuna useamman ”ukon moukarin” Kremliin. En nimittäin muuten ampuisi ydinasevaltaa millään ohjuksella.
F-35 moottori on suunniteltu niin, että mahdollisimman suuri osa komponenteista on vaihdettavissa suoraan ilman että koko moottoria tarvitsee irrottaa ja ymmärtääkseni vielä melko nopeasti. Jos koko pata pitää kaivaa ulos, niin siinä on todennäköisesti sellainen vika, että se fööni ei lennä muutenkaan ihan äkkiä vaan vaatii kunnolla purkamista. Huoltotarpeen suunnittelussa on tuossa kohti tultu jonkin verran eteenpäin samoin kuin luotettavuudessa joten se varamoottorien määrä mitä tuossa on tarjottu voi hyvinkin riittää jopa sille 64 koneen fleetille.Kokonaisia moottoreita tarvitaan sitä varten, että kun laivueessa vikaantuu tai tarvitsee huoltoa moottori, on uusi odottamassa vaihtoa. Tällä tavalla kone lentää taas hyvin pian. Jos varamoottoria ei ole tukikohdassa, koneen saaminen taivaalle hidastuu selvästi. Jos joudutaan odottamaan, että moottoriin vaihdetaan moduuli ja asennetaan sama moottori takaisin, on kulunut jo vähintään useita vuorokausia.
Kaksimoottorinen kone ei tarvitse tuplamäärää vaihtomoottoreita, koska usein on tarve vaihtaa vain toinen.