Jos nyt suoraan HX-hankinnan yhteydessä otetaankin vain AMRAAM D/C8, niin eihän se meiltä pysyvästi sulje pois AIM-260:ta, koska sen voi sitten hankkia elinkaaripäivitysten yhteydessä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HX rahnakin on 2032 asti käytettävissä ja on tiedossa, ettei vielä edes 2025 ole kaikkea hankittu.Jos nyt suoraan HX-hankinnan yhteydessä otetaankin vain AMRAAM D/C8, niin eihän se meiltä pysyvästi sulje pois AIM-260:ta, koska sen voi sitten hankkia elinkaaripäivitysten yhteydessä.
Jos nyt suoraan HX-hankinnan yhteydessä otetaankin vain AMRAAM D/C8, niin eihän se meiltä pysyvästi sulje pois AIM-260:ta, koska sen voi sitten hankkia elinkaaripäivitysten yhteydessä.
Toisaalta kaksi ohjusmallia toisi hankintabudjettiin molempien ohjusmallien kiinteät kustannukset, mikä taas vähentäisi muualta hankinnan kohteita.HX rahnakin on 2032 asti käytettävissä ja on tiedossa, ettei vielä edes 2025 ole kaikkea hankittu.
Ei tarvitse vaseliinia kuin gripukkahommissa. Säästää voi leikkaamalla vuosittaisia lentotunteja sieltä nykyisestä 9 tuhannesta. Toki jossain vaiheessa pää jää vetävän käteen kun ei enää osata hommia harjoittelun puutteessa.Voiko LM tarjota 64 konetta ja 50 niistä operatiivisessa käytössä. 14 olisi luolissa vaseliinissa. Käyttökustannuksista voisi säästää silloin?
14 konetta kuomut irrotettuna luolissa varaosiksi kirjattuna?Voiko LM tarjota 64 konetta ja 50 niistä operatiivisessa käytössä. 14 olisi luolissa vaseliinissa. Käyttökustannuksista voisi säästää silloin?
Ne 50 konetta tekevät silloin 64 hävittäjän työt ja kuluvat/väsyvät 20% enemmän. Ja kyse on koneista joilla pitäisi mennä vuosikausia.Voiko LM tarjota 64 konetta ja 50 niistä operatiivisessa käytössä. 14 olisi luolissa vaseliinissa. Käyttökustannuksista voisi säästää silloin?
Hyvä kysymys, vastaus voi olla vaikea ja ainakaan täältä ei oikeaa vastausta löydy.Kyselin tätä jo aiemmin jossakin ketjussa, mutta silloin ei tullut vastakaikua. Kokeillaan siis uudestaan. Voiko F-35:n harjoittelusta korvata simulaattorilla suuremman osan, kuin muilla/vanhemmilla koneilla? Ajatuksena se, että sensorifuusio ja häive ovat keskeisiä uusia ominaisuuksia. Niiden käytössä ei välttämättä tarvitse normaalitilanteessa mennä koneen ja ruumiin kanssa äärirajoille, vaan keskitytään datan hallintaan. Tätä voisi varmaankin harjoitella maassakin tehokkaasti sopivan päätteen äärellä? Ihan siis mutuiluna...
Hä? Nehän tulee tietoon joka tapauksessa jos ja suurella todennäköisyydellä kun voittavat. Taidat nyt vähän liikaa folion alta hakea tästä ja Lindbergin merkittävyydestä muuna kuin hankintaeettisyyshygienian puutteena.
Hornet-sukupolveen verrattuna ehkä voi, muihin HX-ehdokkaisiin tuskin on eroa.Kyselin tätä jo aiemmin jossakin ketjussa, mutta silloin ei tullut vastakaikua. Kokeillaan siis uudestaan. Voiko F-35:n harjoittelusta korvata simulaattorilla suuremman osan, kuin muilla/vanhemmilla koneilla? Ajatuksena se, että sensorifuusio ja häive ovat keskeisiä uusia ominaisuuksia. Niiden käytössä ei välttämättä tarvitse normaalitilanteessa mennä koneen ja ruumiin kanssa äärirajoille, vaan keskitytään datan hallintaan. Tätä voisi varmaankin harjoitella maassakin tehokkaasti sopivan päätteen äärellä? Ihan siis mutuiluna...
Uusimmassa Siivet-lehdessä on artikkeli simulaattoreista ja siihen missä ne ovat hyviä ja missä ei. Simulaattoreissa voi nykyään tosiaankin opetella taktisia skenaarioita, osin tehokkaamminkin kuin oikeilla koneilla koska on mahdollisuus simuloida sellaisia järjestelmiä ja maalitilanteita jotka olisi hankalaa tai kallista tosimaailmassa. Mutta varsinaisesti lentämään simulaattorissa ei opi, ei kestämään g-voimia eikä näkökyky kehity.
Myöhemmin syksyllä DR kertoi, että NSA on vakoillut tanskalaista ja ruotsalaista puolustusteollisuutta samoihin aikoihin, kun Tanska oli hankkimassa uusia hävittäjiä