Äänestys Mikä konetyyppi korvaa Hornetit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

Mikä konetyyppi on mielestäsi todennäköisin valinta Hornetin korvaajaksi?

• Äänestäjiä yhteensä
    599
  • Äänestys suljettu .
Teitäkin molempia yrittänyt hienovaraisesti ja vähemmän hienovaraisesti yrittää saada sieltä höpöhöpömaasta ulos. Kiittämättömät lurjukset.

Muoks korppi ja sheriffi.
Mietipä millainen ketju olisi ollut jos kaikki olisivat olleet yhtä mieltä asioista 🤭😏

Mielestäni paras tulos syntyy kun asioita katsotaan ehkä eri kokemuksilla, eri silmillä ja eri tunteilla. Hyvä että valinta on tehty ja joulu tuli jopa etu ajassa. Tämän päätöksen kanssa täytyy elää eikä kone missään nimessä huono ole. Henkilökohtaisesti toivon, että yllätyksiä ei tulevaisuudessa tule mutta toki yllätykset olisivat mahdollisia valitusta koneesta riippumatta.

Saas kahtia millainen asepaketti sieltä koneiden elinkaaren alkuun tulee.

Minkähän verran tuossa F-35 tarjouksessa on ollut politiikkaa mukana. Että onkohan Valkoisesta talosta tullut ohjausta, että Suomalaisille on saatava myytyä noita.
Ja hintaa sit alennettu tai USA tukenut.

Tossa on mun kommentti asiaan toukokuulta kun F-35 alkoi näyttää yllättäen mahdolliselta. Olen samalla kannalla edelleen. Viestistä #15 746.

Jos mulla yhtään raksuttaa, niin tarkoitus on myydä Suomelle täysi lasti eli 64 F-35. Muu tilpehööri hoituu tavalla tai toisella sen jälkeen tulevaisuudessa. Sekin tilpehööri kehittyy, joten kovin pitkälle tulevaisuuteen meneviin tilauksiin ei tarvitse edes sitoutua. Riippuen maailman kehityksestä niin puikkoja voi saada vaikka Lend/Lease -järjestelyillä..

Mietipä millainen ketju olisi ollut jos kaikki olisivat olleet yhtä mieltä asioista 🤭😏

Mielestäni paras tulos syntyy kun asioita katsotaan ehkä eri kokemuksilla, eri silmillä ja eri tunteilla.
Itselläni olisi ainakin verenpaineet matalammat ilman noita älyttömyyksiä.

Tossa on mun kommentti asiaan toukokuulta kun F-35 alkoi näyttää yllättäen mahdolliselta. Olen samalla kannalla edelleen.
Paitsi että se on ollut jo vuosia todennäköisin.

Mikähän mahtoi olla taka-ajatuksena tuoda tiedotustilaisuudessa julki EF:n ja Rafalen puutteet hintaan ja huoltovarmuuteen liittyen? Minusta tämä ei ollut kovin järkevä veto, enkä usko, että tarjoajat tai niiden isäntämaatkaan ovat kovin ilahtuneita.

Minusta on hyvä, että tällä kertaa voittajaa perustellaan avoimemmin kuin 90-luvulla. Kun maailmalla on avattu ihan pistetaulukoitakin (mm. Tanska), niin eiköhän häviäjien valmistajat ympäripyöreät lätinät pressitilaisuudessa kestä.

Italialla suurempi (A+B -versiot yht. 90 kpl).
Joku irvileuka voisi sanoa, että niistäkin osa on ostettu meidän rahoilla 🤭

En huomannut, että oli kahta varianttia. Mutta hyvässä joukossa ollaan kone määrän kanssa.

Paitsi että se on ollut jo vuosia todennäköisin.
Ei ollut minulle kun ei näyttänyt sopivan rahoituksen raameihin, paitsi jos määrää olisi selvästi tiputettu. Siitä taas ei täällä olisi tykätty ollenkaan. Selvästi on ohjausta tullut, että täysi määrää koneita on saatava pakettiin, niin sitten...

Ja heti ensimmäinen kommentti:

Voi jumalauta! :mad:

Eivätkö nämä tajua, että nimenomaan amerikkalaisen koneen ostamalla olemme itsenäisiä? Eurooppalainen konevaihtoehto olisi sitonut meidät täysin EU:n syliin. Nyt liikkumatilaa on paljon paremmin, kun ei tarvitse miettiä, tuleeko Ranskalla, Saksalla, Italialla tms. toimitusvaikeuksia tarvitsemiimme varaosiin, mikäli EU-asioissa esitetään eriäviä näkemyksiä.

Ei ollut minulle kun ei näyttänyt sopivan rahoituksen raameihin, paitsi jos määrää olisi selvästi tiputettu. Siitä taas ei täällä olisi tykätty ollenkaan. Selvästi on ohjausta tullut, että täysi määrää koneita on saatava pakettiin, niin sitten...
Olisiko ollut niin, että ne puheet hinnasta olivat paskapuheita jotka perustuivat johonkin muuhun kun tietoon, kuten kilpailijoiden disinformaation.

No, pääasia että päätös on tehty ja PV:n suosikki voitti.

Back