Aika moni täkäläinen on tämän kunniaksi korkannutKorkatkaa, jos olen väärässä:
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aika moni täkäläinen on tämän kunniaksi korkannutKorkatkaa, jos olen väärässä:
Oletko Keijo?Ne jotka kritisoivat jenkkikoneen hankintaa eurooppalaisen sijaan ovat mielestäni sinänsä täysin oikeassa. Ostamalla Gripenin, Rafalen tai Typhoonin oltaisiin tuettu EU:n teollisuutta ja yhteistä veronmaksukykyä. Jos valintatilanne olisi muuten tasaveroinen kannattaisi ilman muuta ostaa EU-alueelta.
Sääli, etteivät tarjoukset olleet kilpailukykyisiä.
Oletko Keijo?
Eurooppalaisilla valmistajilla vaan ei rahat riitä samanlaiseen tuotekehitykseen kun monta pienempää valmistajaa kilpailee yhtä isoa vastaan. Saa nähdä onko 30 vuoden päästä taas sama tilanne USA vs Eurooppa.Ei vaan veronmaksaja. Ei mun mielestä jenkkiteollisuuden tukeminen veronmaksajien rahalla ole lähtökohtaisesti hyvä asia. Parempi että raha tulee kotiinpäin.
Jos vertailussa nyt Rafale, Typhoon tai Gripen olisivat olleet tasavertaisia F-35:n rinnalla olisi valinnan tietenkin pitäytynyt suuntautua eurovaihtoehtoon. Jos Euroopassa olisi osattu tehdä yksi hävittäjämalli kolmen sijaan 1980-luvulla ja yksi nyt olisi ehkä eurokone kilpailukykyinen.
Minä nautin vielä enemmän siitä että Suomessa voi tuoda mielipiteensä julki pelkäämättä leirille joutumista.Yrttiaho ei ole suosikkejani mutta oikeus hänelläkin on mielipiteeseensä.Mie tykkään kun vassarit itkee.
Helvetin hyvin sanottu!Minä nautin vielä enemmän siitä että Suomessa voi tuoda mielipiteensä julki pelkäämättä leirille joutumista.Yrttiaho ei ole suosikkejani mutta oikeus hänelläkin on mielipiteeseensä.
Itse myös kannatan mielipiteen vapautta, siks mie tykkään ku vassari itkee.Minä nautin vielä enemmän siitä että Suomessa voi tuoda mielipiteensä julki pelkäämättä leirille joutumista.Yrttiaho ei ole suosikkejani mutta oikeus hänelläkin on mielipiteeseensä.
Mitä järkeä tukea EU:n työllistymistä ja vastineeksi saadan paska hävittäjä ilmaan. Kun jenkeistä saatiin Kaikista paras mitä markkinoilla on.Ei vaan veronmaksaja. Ei mun mielestä jenkkiteollisuuden tukeminen veronmaksajien rahalla ole lähtökohtaisesti hyvä asia. Parempi että raha tulee kotiinpäin.
Jos vertailussa nyt Rafale, Typhoon tai Gripen olisivat olleet tasavertaisia F-35:n rinnalla olisi valinnan tietenkin pitäytynyt suuntautua eurovaihtoehtoon. Jos Euroopassa olisi osattu tehdä yksi hävittäjämalli kolmen sijaan 1980-luvulla ja yksi nyt olisi ehkä eurokone kilpailukykyinen.
Ainakin siinä tuli selväksi, että puheet eurooppalaisesta puolustuksesta ovat pelkkiä puheita. Muutenhan nimenomaan huoltovarmuus olisi ollut noiden valttina.Mikähän mahtoi olla taka-ajatuksena tuoda tiedotustilaisuudessa julki EF:n ja Rafalen puutteet hintaan ja huoltovarmuuteen liittyen? Minusta tämä ei ollut kovin järkevä veto, enkä usko, että tarjoajat tai niiden isäntämaatkaan ovat kovin ilahtuneita.
Noin 80 työpaikkaa Jämsään ja 20 Tampereelle. Kummassakin oon asunut eikä kumpikaan ole jenkkilässä.Ei vaan veronmaksaja. Ei mun mielestä jenkkiteollisuuden tukeminen veronmaksajien rahalla ole lähtökohtaisesti hyvä asia. Parempi että raha tulee kotiinpäin.
Suomi-kp talvisodassa.Milloinkahan viimeksi Suomella on ollut merkittävä määrä ensilinjan kalustoa, johon itänaapurista ei ole löytynyt suoraan vastaavaa verrokkia? Kesällä 1944 panssarinyrkit ja -kauhut? FT-17?
Noin 80 työpaikkaa Jämsään ja 20 Tampereelle. Kummassakin oon asunut eikä kumpikaan ole jenkkilässä.
Noin 80 työpaikkaa Jämsään ja 20 Tampereelle. Kummassakin oon asunut eikä kumpikaan ole jenkkilässä.
Jämsässä jäi vuosi sitten Kaipolan sulkemisen yhteydessä työttömäksi 450. Aika hyvin ovat työllistyneet tai ovat jollain kurssilla. Mutta tyhjän päällä on yhä noin 110. En sano näiden lukujen kohtaavan täysin, mutta 80/110 ei ole "pieniä silakoita". Se on paljon Jämsän verotuloissa.Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Totta kai kannattaa hankkia jenkkikone kun Euroopasta ei löytynyt parempaa. En nyt näe vaan riemun aiheena sitä että tämän seurauksena rahat menevät jenkkien sosiaalitukiin, ylipainoruokiin ja ultrarikkaiden taskuun.
Voithan sinäkin ostaa LM:n osakkeita, jos noin asiaa ajattelet.Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Totta kai kannattaa hankkia jenkkikone kun Euroopasta ei löytynyt parempaa. En nyt näe vaan riemun aiheena sitä että tämän seurauksena rahat menevät jenkkien sosiaalitukiin, ylipainoruokiin ja ultrarikkaiden taskuun. Lähtökohtaisesti hankinta Suomen jälkeen EU-alueelta olisi paras tapaus. Kuitenkaan suorituskyky ei saa kärsiä.
4500 henkilötyövuotta 30 vuodelle jaettuna on 150. Mitätön määrä.
Ootko menny sekaisin, valinta tehtiin jo?Pieniä ovat silakat joulukaloiksi. Totta kai kannattaa hankkia jenkkikone kun Euroopasta ei löytynyt parempaa. En nyt näe vaan riemun aiheena sitä että tämän seurauksena rahat menevät jenkkien sosiaalitukiin, ylipainoruokiin ja ultrarikkaiden taskuun. Lähtökohtaisesti hankinta Suomen jälkeen EU-alueelta olisi paras tapaus. Kuitenkaan suorituskyky ei saa kärsiä.
4500 henkilötyövuotta 30 vuodelle jaettuna on 150. Mitätön määrä.
Näkyiköhän tuossa puheessa se, minkä nimisiä pst-ohjuksia Ukrainaan on myyty. Ei ole näkynyt mainintoja MMP:stä, EuroSpikestä tai edes NLAW:sta. Javelinia sen sijaan ovat päässeet ampumaankin. Muidenkin kuin venäjän kanssa kannattaa katsoa mitä kädet tekevät eikä kuunnella mitä suu jauhaa.Ainakin siinä tuli selväksi, että puheet eurooppalaisesta puolustuksesta ovat pelkkiä puheita. Muutenhan nimenomaan huoltovarmuus olisi ollut noiden valttina.
Näkyiköhän tuossa puheessa se, minkä nimisiä pst-ohjuksia Ukrainaan on myyty. Ei ole näkynyt mainintoja MMP:stä, EuroSpikestä tai edes NLAW:sta. Javelinia sen sijaan ovat päässeet ampumaankin. Muidenkin kuin venäjän kanssa kannattaa katsoa mitä kädet tekevät eikä kuunnella mitä suu jauhaa.