Mikä vituttaa tänään?

Minua vitutti kiire ja stressi viime aikana, joko minulla on liika innostuksen aihetta, tai prokrastinoinut yhden asian kanssa tai aika menee liian nopeasti 😡
Oli pakko kokeilla taas meditaatiota, mm sitä nyt niin muodikasta Mindfulness. Inhosin (=vitutti) sitä nimeä jostain syystä,ja kun näin lotuksen asennossa yms anatomisesti järjettömissä asennoissa, olin ihan vakuuttunut, etten siihen koske, kun oli jo kokemus TM meditaatio kurssista joskus, vitutti kovasti lataus buddha siinä. Sana valaistuminen v:tti myös.

Nyt halusin kokeilla ilman näitä outoja paranormaaleja jumaluksia, nirvanoita, yms, niiden aika meikässä on ohi, oli todella lyhyt innostus ajat sitten, eivätkä koskaan menneet minuun jostain syystä tosissaan. Päinvastoin, rasittaneet mieltäni. Vaikka ymmärrän että he ovat vain termeja. Mutta en voi sietä hurmiollisuutta mihinkään pyhään.
En ajaa nyt meditaatiolla mitään muuta kun mielen hallintaa ja rentoutumista.
Eilen taisin onnistua. Loppui päänsärky, ja olin jotenkin pirteämpi ja ryhdistäynempi. tänäänkin meditoinut.
Löysin Sam Harrisin ja lukenut Dan Harrisin kirjan, he eivät ole veljeksia, saman nimisiä vain, Sam kerro kuinka sekulaarit voi meditoida. Ja Dan - meditaatiosta skeptikoille. Kyseenalaistajana luulin että sekin piilomanipulaatio, kohta alkaa taas budha blabla. Mutta kas, se kiinnostaa oikeasti neurotieteen tutkijoita, ainakin stressia se vähentää. Nyt olen vakuuttunut.


Sam selittää asioita:
Hän on neurobiologian tohtori.

Juuri hän avasi minulle jotain uuden uutta, mitä kokeilin. Videon alla on yksi kommenti, joka totta. Ymmärtämällä ettei ole mitään "minä" antaa todella paljon tilaa, ja vielä jotain..en osaa vielä määritellä, ja plussana mielenrauha. En kertoisi täällä ellen ole kokeillut itse. Tietenkään asia edelleen tutkitaan tietepiireissa.

Yksi juttu: ei saa meditoida liian myöhään, se piiristää mielettömästi. Eikä se vaati mitään asanoita, yms höpööpä.
 
Viimeksi muokattu:
Minua ei enää vituta. Pankki korvasi minulle huijauksen johon lankesin. Koskaan ei kannata luovuttaa. Reklamaatio ehdittiin jo hylätä.
Hieno homma.
Ja hyvä, kun jaoit tarinasi. Hyvä muistutus itse kullekin, että tarkkana pitää olla.

Itsellä on yli 20 vedonlyöntiyhtiöön tili tai voi olla jopa yli 30. Eri yhtiöiltä kannattaa hyödyntää liittymis bonus vaikka ei siellä muuten pelaisi.
Kesällä naisten MM-futisten aikaan hyödynsin yhden bonuksen, hävisin kylläkin vedot.
Mutta sen jälkeen tullut muutamia viestiä spostiin ja tekstiviestinä mitkä epämääräisiä.
Vaihdoin salasanat kaikkiin palveluihin varmuuden vuoksi.

Toisaalta kun lukee ammattilaisten neuvoja. Ei jatkuva salasanan vaihto ole autuus.
 
Hyvä muistutus itse kullekin, että tarkkana pitää olla.
Kyllä, hyvin tarkkana. Itselle tuli moka jossain kohtaa enkä edes tiedä miten. Mutta luottokortin puolelta alkoi kuukausittain mennä 14,95 € jollekkin Tivistvhelp.com osoitteelle. Sain sen loppumaan vain mitätöimällä pankkikortin. Rahallinen menetys nyt ei niin suuri ollut mutta aivan turhasta maksaminen vitutti.
 
Vituttaa kun ei osaa tarpeeksi varoa mitä nettiin kirjoittaa ihmisten googlattavaksi, kun joku herkkäperse vetää heti raastupaan.
 
Viimeksi muokattu:
Illan uutiset:

RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
Tämän illan, ja joka illan uutisissa:

RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI
RASISMI

Vittu mä haluan pois tästä hullujenhuoneesta.
 
Itseä vituttaa ammattikorkean opetuksen taso. Tämän periodin molemmat opettajat ovat osastoa "katsokaa netistä ja tehkää essee/ryhmätyö" niin ei tarvitse opettaa. Numeroarvostelua lukuun ottamatta ei saa palautetta onko a) löytänyt hyvää lähdemateriaalia b) onko tulkinnut lähdemateriaalin oikein c) onko vetänyt lähdemateriaalista oikeat johtopäätökset?
 
Itsellä suurin ongelma nukahtaminen.
Vittumainen vaiva.
Itse laitan iltasella langattoman napin korvaan ja kuuntelen youtubesta esim Kurt Zoglman:in morsekurssia minimi äänenvoimakkuudella, jotkut käyttää sateen ropinaa tai sopivaa podcastia.

Nukahtaessa nappi putoaa useinmiten itsekseen pois.
 
Itseä vituttaa ammattikorkean opetuksen taso. Tämän periodin molemmat opettajat ovat osastoa "katsokaa netistä ja tehkää essee/ryhmätyö" niin ei tarvitse opettaa. Numeroarvostelua lukuun ottamatta ei saa palautetta onko a) löytänyt hyvää lähdemateriaalia b) onko tulkinnut lähdemateriaalin oikein c) onko vetänyt lähdemateriaalista oikeat johtopäätökset?

Noin 30 vuotta sitten erään AMK:n edeltäjä oppilaitoksen elektroniikan labroissa opettajalta kysyttäessä vastaus oli "Mitä helvettiä minulta kysytte, luuletteko että olen täällä sitä varten!" Sama kaveri oli usein vähintään tunnin myöhässä ja välillä ei viitsinyt paikalle ollenkaan.

Meitä on joka junaan, mutta ihmettelen miten tuohon ei pystytty puuttumaan silloin eikä ilmeisesti nykyäänkään. Se mikä oli ennen paremmin on se, että paikalla oli käytännössä pakko olla, koulua klo. 8 - 16 pääsääntöisesti ja kesto sen 4 vuotta. Olen ymmärtänyt, että AMK:ssa tänä päivänä ei ihan noin tiukkaa ole ;-)
 
Varmaan leikkaukset koulutuksen rahoituksesta vaikuttavat. Toinen on, ettei todellista tulosvastuuta tunnu olevan. Joka periodin lopussa kerätään jaksopalaute. Kun kyselin opettajilta ajatuksia saadusta palautteesta, yksikään ei ollut saanut luettavaksi omaa palautettaan eikä kehityskeskustelussakaan asiaa oltu otettu esille.
 
Varmaan leikkaukset koulutuksen rahoituksesta vaikuttavat. Toinen on, ettei todellista tulosvastuuta tunnu olevan. Joka periodin lopussa kerätään jaksopalaute. Kun kyselin opettajilta ajatuksia saadusta palautteesta, yksikään ei ollut saanut luettavaksi omaa palautettaan eikä kehityskeskustelussakaan asiaa oltu otettu esille.

Ei vaikuta leikkaukset. AMK opettajilla on hyvät palkat. Vanhojen opistojen aikaan resurssit oli huikeasti pienemmät. Ihan pienen ketun paskaahan se opetuksen taso noissa opinahoissa nykyään on.
 
Itse laitan iltasella langattoman napin korvaan ja kuuntelen youtubesta esim Kurt Zoglman:in morsekurssia minimi äänenvoimakkuudella, jotkut käyttää sateen ropinaa tai sopivaa podcastia.

Nukahtaessa nappi putoaa useinmiten itsekseen pois.

Ostin noin vuosi sitten laadukkaat korvanapit äänikirjojen kuuntelua varten, mutta ovat aina vain paketissa tuossa hyllyllä. Kirja ketjussa olisi lukemattomia hyviä kuuntelu suosituksia.
Nyt alkoi vituttamaan oma saamattomuus.

Luulen että tuosta sinun konstista voisi joskus olla apua.
Ehkä paras konsti itselle nukahtamiseen on jonkun tietyn asian intensiivinen ajattelu ja yrittää saada keho rentoon asentoon.
 
Tällä hetkellä eniten vituttaa kyytöt, tarkemmin yksi tietty yksilö. Vanhemmiten siitä on kehkeytynyt sellainen prinsessa että aamut ja illat venyy polttiaisten syöttinä yhtä kantturaa passatessa.

Vittu, pidetään kuin piispaa pappilassa ja siltikään mikään palvelu ei riitä. Heti kun uhkaan soittavani Vainiolle, se mulkaisee ikäänkuin en tietäisi että lopulta meistä kahdesta se lehmä on geneettisesti arvokkaampi kuin minä

Toiseksi eniten vituttaa mikälie taksiuudistus. Ekaluokkalaista ei voi hakea portilta, vaan sen pitää paarustaa vähän vajaa kilsa pysäkille. No kun siinä tiellä liikkuu kaiken maan isot härvelit ja pari munatonta ja aivotonta (jotka onneksi on sen ikäisiä että kohta kuolevat vanhuuteen tai jonkun slaagin seurauksena polkevat romunsa lepikkoon), ei viitsi laittaa pientä taapertamaan yksin taksille. Minä vaan itse en ole sellaista aamureippailijatyyppiä, etenkään kelloa vastaan puolijuoksua jalalla mikä on edelleen poikki, eikä sillä juokseminen tunnu erityisen kivalta. Ratkaisin ongelman autolla. Alkuun vähän jännitti että mitä jos joku näkee.

Sitten onneksi selvisi että sehän on ihan normaalia, ettei se että täällä ajetaan kaikkialle autolla ei johdukaan laiskuudesta, vaan siitä että jos kävelee matkan mikä on pidempi kuin auto, pidetään köyhänä tai läskinä.

Vituttaa kun auto on aamuisin kuin höyrykaappi. Iltapäivisin kävelen, mutta silloin on ihan ookoo olla köyhä ja lihava.
 
Back
Top