Mikä vituttaa tänään?

Välillä on melko vähänlaisesti ajoa pakettiautolla ja 2000-luvun autossa se akku tyhjenee itsestään kun tietokoneet heräilee säännöllisesti tuumailemaan maailman menoa ja miettimään säätä.

Kolmeen vuoteen on mennyt 2 akkua, kun ihmisen luontainen laiskuus viivyttää sitä irtonaisen ylläpitolaturin kytkemistä turhan pitkään, kun pitää vaivautua parkkitaloon asti. Olenpa siis mietiskellyt viime viikkoina Defan kiinteän laturin asentamista, niin vähenisi tekosyyt miksei auto ole latauksessa. Tänään kuitenkin totesin että en sitä Defaa saa pellin alle tähän hätään, esitänpä reipasta ja lyön irtolaturin kiinni kun 4 viikkoon ei ole ollut ajoa.

3,5 volttia. Ei tarvii enää. 2000km sitten herkistelty takaoven lukkopesä on taas aivan täynnä suolaa ja paskaa ja liukuovea ei saa auki ilman virtaa. Jatkoroikat, akkulaturi sekä käynnistyskaapelit on kaikki pakun kontissa. Voi vittujen kevät taas.

Kiitos Exide EFB, elokuu 2022 – maaliskuu 2023.
 
Välillä on melko vähänlaisesti ajoa pakettiautolla ja 2000-luvun autossa se akku tyhjenee itsestään kun tietokoneet heräilee säännöllisesti tuumailemaan maailman menoa ja miettimään säätä.

Kolmeen vuoteen on mennyt 2 akkua, kun ihmisen luontainen laiskuus viivyttää sitä irtonaisen ylläpitolaturin kytkemistä turhan pitkään, kun pitää vaivautua parkkitaloon asti. Olenpa siis mietiskellyt viime viikkoina Defan kiinteän laturin asentamista, niin vähenisi tekosyyt miksei auto ole latauksessa. Tänään kuitenkin totesin että en sitä Defaa saa pellin alle tähän hätään, esitänpä reipasta ja lyön irtolaturin kiinni kun 4 viikkoon ei ole ollut ajoa.

3,5 volttia. Ei tarvii enää. 2000km sitten herkistelty takaoven lukkopesä on taas aivan täynnä suolaa ja paskaa ja liukuovea ei saa auki ilman virtaa. Jatkoroikat, akkulaturi sekä käynnistyskaapelit on kaikki pakun kontissa. Voi vittujen kevät taas.

Kiitos Exide EFB, elokuu 2022 – maaliskuu 2023.
Sprinter ?

Nyt ei vituta. Päivällä iski joku ihan oikea lentsu. Ei mikään "pikkasen nokkaa kutittaa". Hain tietenkin lääkkeet ja nyt lääkitsen itseäni. Eli kaikki maailman villasukat jalassa, makuupussissa, ja höyryävän kuuma rommimuki vieressä. On kyllä lysti sairastaa nyt.
 
Sprinter ?

Nyt ei vituta. Päivällä iski joku ihan oikea lentsu. Ei mikään "pikkasen nokkaa kutittaa". Hain tietenkin lääkkeet ja nyt lääkitsen itseäni. Eli kaikki maailman villasukat jalassa, makuupussissa, ja höyryävän kuuma rommimuki vieressä. On kyllä lysti sairastaa nyt.

Onnittelut flunssa oletetulle! Hienoa jos ei vituta, mua tää lenssu kyllä vituttaa.
 
Onnittelut flunssa oletetulle! Hienoa jos ei vituta, mua tää lenssu kyllä vituttaa.
Propeller 0,5 litraa on minun disperiini, apteekkarin konjakkia ei ollu viinakaupassa. Sitä otetaan ensin puoli desiä raakana kurlaten ja lopuksi nautinnollinen nielaisu. Lopputulos varmistetaan kuumilla mukeilla.

Mutta paras hoitokonsti on mennä mettään, laavu pystyyn, iso nuotio siihen eteen. Taikka kämpälle kaminan ääreen. Ja sitten patjalle makuupussin sisään ja jalkapohjat tulta päin. Niin kuumaan että kipeää tekee. Kurlaus ja kuumat mukit tottakai. Noin olen itteni parantanut. Kotioloissa takka/uunikin ok kunhan jalkapohjat saa paahdettua. Nyt ei pääse mettään ku aamulla mentävä töihin. Takkaa ei ole.
 
Sprinter ?

Nyt ei vituta. Päivällä iski joku ihan oikea lentsu. Ei mikään "pikkasen nokkaa kutittaa". Hain tietenkin lääkkeet ja nyt lääkitsen itseäni. Eli kaikki maailman villasukat jalassa, makuupussissa, ja höyryävän kuuma rommimuki vieressä. On kyllä lysti sairastaa nyt.
Ei ole tällaisella korkeakoulutetulla duunarilla varaa johtotähteen, joutuu ratsastamaan 13 vuotiaalla ranskalaisella. Sinänsä mielenkiintoista, kun sammutuksen jälkeen auto ei anna käyttää mitään sähkölaitetta 15 minuuttia pidempään, ettei akku tyhjene. Radio, tupsyt, sisävalot, mittaristo, kaikki sammuu vartin kuluttua ja heräävät vasta kun kone on jälleen käynnissä. Niin ja auto laskee kuinka pitkään kone käy, ja saat saman verran käyttöaikaa laitteille. Moottori käy minuutin, saat kuunnella minuutin Katri Helenaa valoisassa. Kone käy vuorokauden yhteen menoon, saat 15 minuuttia ja eiköhän radiosta tule Lauri Tähkää.

Takaoven lukko aukesi kun kaksi iltaa hukutti sitä aseöljyyn. Eipä sillä että siitä olisi iloa ollut, kun takakontista kaivettu älylaturi vetää pultit jos akku on alle 7,5 volttia. PRKL. Annoin sit toisella väsähtäneellä akulla henkeä, mutta jännite nousi ihan 5 volttiin. PRKL. Akku irti ja liikkeeseen, antavat siellä vähän runtua ja ajavat testin.
 
Ei ole tällaisella korkeakoulutetulla duunarilla varaa johtotähteen, joutuu ratsastamaan 13 vuotiaalla ranskalaisella. Sinänsä mielenkiintoista, kun sammutuksen jälkeen auto ei anna käyttää mitään sähkölaitetta 15 minuuttia pidempään, ettei akku tyhjene. Radio, tupsyt, sisävalot, mittaristo, kaikki sammuu vartin kuluttua ja heräävät vasta kun kone on jälleen käynnissä. Niin ja auto laskee kuinka pitkään kone käy, ja saat saman verran käyttöaikaa laitteille. Moottori käy minuutin, saat kuunnella minuutin Katri Helenaa valoisassa. Kone käy vuorokauden yhteen menoon, saat 15 minuuttia ja eiköhän radiosta tule Lauri Tähkää.

Takaoven lukko aukesi kun kaksi iltaa hukutti sitä aseöljyyn. Eipä sillä että siitä olisi iloa ollut, kun takakontista kaivettu älylaturi vetää pultit jos akku on alle 7,5 volttia. PRKL. Annoin sit toisella väsähtäneellä akulla henkeä, mutta jännite nousi ihan 5 volttiin. PRKL. Akku irti ja liikkeeseen, antavat siellä vähän runtua ja ajavat testin.
Tämähän päättyi varsin onnellisesti.

Liikkeen laturilla saivat akun jännitteen nousemaan vuorokaudessa lähes 10 voltin tienoille. Sen jälkeen akku antoikin jo 20A virtaa ulos, joka on 800CCA akulle ihan kunniamerkin arvoinen suoritus. Akku sökö, uusi tilalle.
 
Helvata, laituri remonttia jo kaksi päivää ja jatkuu vielä pari kolme päivää.. vedin vanhemmalla Jonseredillä ketjun naulaan tylsäksi.
No en ehtinyt ruveta terotus hommiin otin hätäpäissäni Hussen jossa neitseellinen ketju, no tulihan sekin päivän päätteeksi töräytettyä naulankantaan.
Savotta jatkuu aamulla terien teroituksella, niin ja teräketju öljykin loppui kesken vingutuksen ja terän pyörintä oli heikkoa. Olispa näissä jokin merkkivalo, tai tarkistussilmä mistä näkee nesteiden pinnat missä tasossa, ennen kuin rupeaa hurmiossa sahailemaan.
 
Helvata, laituri remonttia jo kaksi päivää ja jatkuu vielä pari kolme päivää.. vedin vanhemmalla Jonseredillä ketjun naulaan tylsäksi.
No en ehtinyt ruveta terotus hommiin otin hätäpäissäni Hussen jossa neitseellinen ketju, no tulihan sekin päivän päätteeksi töräytettyä naulankantaan.
Savotta jatkuu aamulla terien teroituksella, niin ja teräketju öljykin loppui kesken vingutuksen ja terän pyörintä oli heikkoa. Olispa näissä jokin merkkivalo, tai tarkistussilmä mistä näkee nesteiden pinnat missä tasossa, ennen kuin rupeaa hurmiossa sahailemaan.
Aina kun tankkaat, lisäät myös teräketjuöljyn, se riittää oikein hyvin tankilliselle.
 
Aina kun tankkaat, lisäät myös teräketjuöljyn, se riittää oikein hyvin tankilliselle.
Bensaa kuitenkin oli... ja öljy loppui.
Riittääkö öljy yleensä aina tyypillisesti pitempään kuin bensa, vai saattaako se loppua ennemmin kuin bensa.

Edit: Voiko saha valutella öljyä lämpötilavaihteluiden takia alleen, minulla oli sanomalehti varastossa sahan alla ja se näytti olevan kostea.
 
Bensaa kuitenkin oli... ja öljy loppui.
Riittääkö öljy yleensä aina tyypillisesti pitempään kuin bensa, vai saattaako se loppua ennemmin kuin bensa.

Edit: Voiko saha valutella öljyä lämpötilavaihteluiden takia alleen, minulla oli sanomalehti varastossa sahan alla ja se näytti olevan kostea.
Ne on suunniteltu siten, että teräketjuöljy riittää reilusti tankilliselle, kahteen tankkauksen öljy ei lisäämättä riitä. Aina kun tankkaat bensan, lisäät myös öljyn.

Yleensä jätän sahan korkit ylöspäin seisomaan, ei ne aivan tiiviitä välttämättä ole. Jostain korkin välistä voi tihmiä.
 
Joo, noissa minulla olevissa sahoissa Hussen korkkeja hieman pelkään vetää tiukasti kiinni, sen ylös nousevan pienen lirpakkeen hentouden takia. Jonseredissä tulee vedettyä välillä ehkä turhankin tiukkaa.

Tuota sahojen säilyttämistä korkit ylöspäin pitää ottaakkin tavaksi, kiitos vinkistä.
Kun tuo öljy pääsee kesken loppumaan niin kyllä laippaa vituttaa kun ketju on kuin viulunkieli ja kitka on rankka.
 
Vituttaa pitää jalkaa kipsissä seuraavan kuukauden vielä. Eilen otettiin vanha pois ja tikit poistettiin. Liikkuminen hankalaa. Tosin kipuja ei onneksi ole.
 
Vituttaa pitää jalkaa kipsissä seuraavan kuukauden vielä. Eilen otettiin vanha pois ja tikit poistettiin. Liikkuminen hankalaa. Tosin kipuja ei onneksi ole.
Vaihdetaanko, mulla olis antaa vaihdossa aaltomaisia hermokipuja jotka tuntuu siltä kuin molemmat jalat oli polvia myöten kiehuvassa vedessä + se että toinen koipi on 10% terveestä hermotulehduksen takia. Ei sitten tartte kysyä että mikä miestä vituttaa..
 
Jos hiukan viäntää ja kiäntää sanan "vituttaa" merkitystä merkitsemään kuin sanaa "janottaa" niin... En ole nähnyt naisystävää yli kuukauteen ja huomenna menen hänen luokse Tallinnaan. Voitte arvata että vituttaa.....:love:
 
Back
Top