Mikä vituttaa tänään?

Luulisi että Euroopan maissa olisi ihmetystä ilmassa miksei Ukrainaan pystytä lähettämään lisää amitsuunia…
Eikö oman maan puolustuksesta huolehtiminen ole tärkein prioriteetti?
Ilmeisesti ei koska se ei tunnu vittu vieläkään ketään kiinnostavan kunnolla..
Luulisi että ilmatirjuntaan olisi ohjuksia vähintään kolminkertainen määrä mitä on torjuttavia ryssän ohjuksia?
Vituttaa että Ukrainalla ei ole muuta mahdollisuutta ”voittoon” kuin raatoja tuottava juoksuhaudoissa möyriminen.
Vitun vihervasemmisto puunhalaajarunkkarit jotka on Euroopan tähän pisteeseen ajaneet.
Maanpetostuomiolle moiset.
 
V:tta että taloyhtiö jatkaa remontti vandalointia.
Nyt vuorossa rappukäytävä. Maalaus on tehty niin huonosti kun vain ylipäänsä voi, amatööri eka kerralla tekisi varmaan parempaa jälki. Ja sama puoskari asialla, isännöitsijän kaveri. Kittasi suttasi tasoitetta siellä sun täällä, eikä hionut, ei vitsinyt, jättikokoisella roskaisella telalla veti päälle, jotta "maali peittäisi". Ei peittänyt ja näky on järkyttävä. Ei käyttänyt teippiakaan, ei siis lainkaan, ja kun katson kaverien rappukäytävän remonttia, niin oikein itkettä. Ja rappukäytävä on talon käyntikortti.
Talo on tyyliltään uusi funkis, tasan 90 luvulla rakennettu. Lattialla on kaunis neliö muotoinen linoleumi, harmat reunalistatkin maalattu ilman teippi, ihan suttuiset maalista..ei peittänyt mitään.
Mutta tekijä aikoo hallituksen hyväksymänä laatoitta tuulikaapin lattia, sen muovilattia oli koko ajan käytävän maton peitossa. Nyt se päätti laatoittaa sitä kylppärin laatoilla, mutta saman mallisilla pitkähköillä laatoilla, 💩 joilla pilattu melkein koko Suomen kylppäreitä, niitä kuulemma tuottu isoilla rahtilaivalla Kiinasta. Nyt voi mennä mihin tahansa taloon kylpäriin ja nähdä saman. Kaupungin omistamissa, omistusoikeus asunnoissa, pakotettu jopa omistusasunnoissa.
Niitä on isketty seiniin talon rakennusvuodesta ja arkitehtuursta piitamatta, kaikille samat. Arkkitehdit katsoneet tätä "kollektivisointia", "kommunismia" kauhulla. Mutta typerykset meni kun psykoosin, olivat ihan sekaisin ilosta. Harva kyseenalaisti..

Nyrkkisääntönä aina ollut että rappukäytävässä jos rempataan, niin sen pitää tehdä arkitehtoonisesti oikein, kokonaisuutta kunioittaen. Rappukäytävä on talon käyntikortti. En voi kuvitella että menisi funkistyyliseen taloon, olkoon vaikka modernifunkis, ja näkisin lattialla typerän kylppärilaatan made in China for all bathrooms. Ja amatöörit määrrä arkitehtehtien sijasta.

Typerämmäksi menee koko ajan, eikä enää väliäkään, tähän taloon sopii ainakin 100% sanonta "kun luulin että pohja saavutettu, niin alhaalta koputettiin".
 
Viimeksi muokattu:
Taas tuli firmalta kutsu muutosneuvotteluihin. Viime vuonna oli jo neljät ja lomautusten päälle tuli 100 irtisanomista. Nyt tavoitteena lomauttaa 25% porukasta. Jännä nähdä millä perusteella taas valitaan lomautetut. Viime vuonna oli selkeästi joku "ei toivottujen henkilöiden" excel käytössä kun töitä siirreltiin eri ihmisille ja lomautettiin porukkaa ja kun mentiin irtisanomisiin, niin kaikki oli ennestään lomautettuja.

Kyselin esimieheltä, että miten nyt sattuikaan menemään asiat yksi yhteen. Vastauksena hymistelyä, papereiden siirtelyä ja ylhäältä käskytetyn jargonian toistelua. No ehkä olen nyt itse se ekana lomautettava. Töitä mulla on, mutta helpostihan ne antaa jollekin muulle.

Koko vitun "neuvottelu" on naurettava asia. Juodaan kahvia ja istutaan yhdessä kun laki vaatii ja sitten mennään just niin kuin ilmoituksessa sanottiin. Oman firman luottamusmieskin on ihan ulalla koko ajan. No kivahan se on saada vähän extraa palkan päälle ja olla turvassa toimenpiteiltä.
 
Taas tuli firmalta kutsu muutosneuvotteluihin. Viime vuonna oli jo neljät ja lomautusten päälle tuli 100 irtisanomista. Nyt tavoitteena lomauttaa 25% porukasta. Jännä nähdä millä perusteella taas valitaan lomautetut. Viime vuonna oli selkeästi joku "ei toivottujen henkilöiden" excel käytössä kun töitä siirreltiin eri ihmisille ja lomautettiin porukkaa ja kun mentiin irtisanomisiin, niin kaikki oli ennestään lomautettuja.

Kyselin esimieheltä, että miten nyt sattuikaan menemään asiat yksi yhteen. Vastauksena hymistelyä, papereiden siirtelyä ja ylhäältä käskytetyn jargonian toistelua. No ehkä olen nyt itse se ekana lomautettava. Töitä mulla on, mutta helpostihan ne antaa jollekin muulle.

Koko vitun "neuvottelu" on naurettava asia. Juodaan kahvia ja istutaan yhdessä kun laki vaatii ja sitten mennään just niin kuin ilmoituksessa sanottiin. Oman firman luottamusmieskin on ihan ulalla koko ajan. No kivahan se on saada vähän extraa palkan päälle ja olla turvassa toimenpiteiltä.
Tuota on ollut ilmassa, juuri selvittiin "Jouluksi kotiin" - arpajaisista..
 
Mitä ihmettä!? Ja mistä se johtuu?
Yritin maksaa laskun sovelluksesta kuten aina, vaatinut päivitystä, päivitin
Nyt en onnistu maksaa laskua, huuta koko ajan että viitenumero ei ole oikein. Vaikka ihan oikein on.

Danske pankki. Osaako joku sanoa mistä tämä johtuu?
 
Mitä ihmettä!? Ja mistä se johtuu?
Yritin maksaa laskun sovelluksesta kuten aina, vaatinut päivitystä, päivitin
Nyt en onnistu maksaa laskua, huuta koko ajan että viitenumero ei ole oikein. Vaikka ihan oikein on.

Danske pankki. Osaako joku sanoa mistä tämä johtuu?
Joskus Aktian mobiilisovellus herjas samaa kun oli väli Viitenumeron jälkeen
 
Siis poistin sen ylimääräisen välin niin meni maksu läpi
Mikä tarkoitat ylimääräisellä välillä? Minulle se ei anna tehdä mitään, sen jälkeen kun herjaa väärästä viitenrosta. Anna vain mahdollisuuden pakittaa ja lopulta sulkea koko mob.pankin. Ja kaikki alkaa uudestaan.
 
Mikä tarkoitat ylimääräisellä välillä? Minulle se ei anna tehdä mitään, sen jälkeen kun herjaa väärästä viitenrosta. Anna vain mahdollisuuden pakittaa ja lopulta sulkea koko mob.pankin. Ja kaikki alkaa uudestaan.
No siis jos viitenumeron alussa tai lopussa on ylimääräinen väli, niin sillon herjaa että väärä Viite, näin siis Aktiassa, ei välttämättä liity sun tapaukseen millään tavalla, joskus vaan kun kopioi viitteen esim. Spostista niin siihen tulee vahingossa väli ja sitä herjaa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240114_172805_edit_68928294170734.jpg
    Screenshot_20240114_172805_edit_68928294170734.jpg
    265.4 KB · Luettu: 12
No siis jos viitenumeron alussa tai lopussa on ylimääräinen väli, niin sillon herjaa että väärä Viite, näin siis Aktiassa, ei välttämättä liity sun tapaukseen millään tavalla, joskus vaan kun kopioi viitteen esim. Spostista niin siihen tulee vahingossa väli ja sitä herjaa.
Onnistui!
Aikaisemmin oli sallittu vain yhtenä numeroiden viivana viite. Yhdessä Nyt käytin hyväksi että sallittiin väli, ja se olikin väärin. Kiitos.
 
Tuttavan perseelleen mennyt mökkisaunaremppa. Urakoijan jäljiltä seinäpanelit pullistelee, kattopaneeli repsottaa, lattian pinnoite kuplii ja kiukaan alle valettu laatta haljennut.

Urakoija leikkii mykkäkoulua. Ei vastaa puhelimeen, sähköposteihin, eikä ole reagoinut postitse lähetettyyn reklamaatioon.
 
On taas kyllä aika kusetettu olo ja vituttaa.

Meiltä meni vesijohto alapohjassa jäähän. Piti tilata putkimies, kun en päässyt itse sinne käsiksi. Meille tuli 2 miestä virka-aikana ja oli paikalla 50 minuuttia. Siitäkin ajasta ne touhusi puolet ihan väärässä paikassa vaikka ohjeistin mistä se on jäässä. Sanoivat tulleensa sulatuskeikalta ja lähtevänsä heti seuraavalle. Eilen tuli sitten lasku työstä -> 470€. Leuka tipahti rintaan ja pääsi aika rajut manaukset. 50 minuutin työstä laskuttivat 4h kun kerran oli kaksi miestä töissä. Siihen päälle joku ihmeen vuokra-autolisä ja siihen päälle vielä käytetystä kaasusta 120€. Pureksimatta en niellyt laskua ja tein reklamaation. No jokainen tietää mitä hyötyä siitä oli. Selitys oli vain se, että lisätään ajoaika toimistolta kohteeseen ja takaisin, lasku on ok ja voi voi. Selityksessä ei kuitenkaan huomioitu, että eivät ajaneet toimistolta toimistolle vaan hyppivät kohteesta suoraan kohteelle. Jos laskutus oli samanlainen muillekin ja miksi ei olisi, niin laskutus on mun matikkapäällä tuplat. Seuraavan asiakkaan laskutus alkaa edellisen asiakkaan pihasta vaikka edellisenkin asiakkaan laskutus jatkuu vielä seuraavan asiakkaan pihaan? Mutta suurempi kysymys on että MIKÄ VITUN VUOKRA-AUTO? Jos firman auto on rikki tai tarvitaan lisää kalustoa kun töitä liikaa, niin ei kait sitä auton vuokraa aleta laskuttamaan asiakkaalta? Ja miten helvetissä kaasu maksaa noin paljon? Joo jos ostaa aina uuden 11 kilon terässäiliön vanhan tilalle, mutta pelkkä kaasutäyttö on 50€ pintaan. Ja tuskin koko säiliö meni yhteen höyrytykseen? Tuossakin kaasun kulutus ja hinta on vähintään tuplattu. Todennäköisimmin moninkertaistettu.

No ei auta ja pakko maksaa kun ei voi suututtaakaan firmaa joka on lähin omalta tontilta. On vain koko ajan kusetettu fiilis. Aikaisemmin nämä jutut ohitti, mutta nyt kun on pirun vaikeaa taloudellisesti ja ihan älyttömiä ylimääräisiä kuluja tipahtelee joka paikasta, niin alkaa vituttamaan ja huolella! Jos tulisi Ukrainan värväyspalvelu oven taakse, niin lähtisin heti ilman miettimistä.
 
Siitäkin ajasta ne touhusi puolet ihan väärässä paikassa vaikka ohjeistin mistä se on jäässä.
Nää "ammattimiehet" onkin ihan oma lukunsa. Koulutusta puoli kierrosta kiertokoulua ja sekin väärään suuntaan, mutta kun tupsahdetaan asiakkaan pihaan Firman Pakettiautolla niin silloin ollaan ammattimiehiä. Ruvetaan vaikka repimään auki tuotepakettia, jota ei ole koskaan ennen nähtykään, ja saman tien asentamaan sitä tosta noin vaan lonkalta, nääs ammattitaidolla. Asiakas kattoo vierestä että eihän se nyt noin ainakaan mene. Asiakas lukee valmistajan asennusohjeet (koska ammattimies ei osaa eikä viitsi eikä tarvitse) ja näyttää sitten miten homma oikeasti menee, niin että esmes vinokatolle asennettava kulkusilta on niinku vaakasuora eikä 30 asteen kulmassa sivusuuntaan. Ammattimies pyörittelee silmiään että saakeli kun on taas noita asiakkaita jotka tunkevat väliin kun ammattimies tekee työtään.

Näistä olisi vaikka kuinka monta juttua mutta sanottakoon kumminkin tasapainotukseksi, että ihan oikeitakin ammattilaisia on, jotka todellakin osaavat, ymmärtävät, ottavat selvää jos eivät tiedä, ja tekevät kuten kuuluu ja kuten on sovittu. Niitä vaan on helkutin vaikea löytää.
 
On taas kyllä aika kusetettu olo ja vituttaa.

Meiltä meni vesijohto alapohjassa jäähän. Piti tilata putkimies, kun en päässyt itse sinne käsiksi. Meille tuli 2 miestä virka-aikana ja oli paikalla 50 minuuttia. Siitäkin ajasta ne touhusi puolet ihan väärässä paikassa vaikka ohjeistin mistä se on jäässä. Sanoivat tulleensa sulatuskeikalta ja lähtevänsä heti seuraavalle. Eilen tuli sitten lasku työstä -> 470€. Leuka tipahti rintaan ja pääsi aika rajut manaukset. 50 minuutin työstä laskuttivat 4h kun kerran oli kaksi miestä töissä. Siihen päälle joku ihmeen vuokra-autolisä ja siihen päälle vielä käytetystä kaasusta 120€. Pureksimatta en niellyt laskua ja tein reklamaation. No jokainen tietää mitä hyötyä siitä oli. Selitys oli vain se, että lisätään ajoaika toimistolta kohteeseen ja takaisin, lasku on ok ja voi voi. Selityksessä ei kuitenkaan huomioitu, että eivät ajaneet toimistolta toimistolle vaan hyppivät kohteesta suoraan kohteelle. Jos laskutus oli samanlainen muillekin ja miksi ei olisi, niin laskutus on mun matikkapäällä tuplat. Seuraavan asiakkaan laskutus alkaa edellisen asiakkaan pihasta vaikka edellisenkin asiakkaan laskutus jatkuu vielä seuraavan asiakkaan pihaan? Mutta suurempi kysymys on että MIKÄ VITUN VUOKRA-AUTO? Jos firman auto on rikki tai tarvitaan lisää kalustoa kun töitä liikaa, niin ei kait sitä auton vuokraa aleta laskuttamaan asiakkaalta? Ja miten helvetissä kaasu maksaa noin paljon? Joo jos ostaa aina uuden 11 kilon terässäiliön vanhan tilalle, mutta pelkkä kaasutäyttö on 50€ pintaan. Ja tuskin koko säiliö meni yhteen höyrytykseen? Tuossakin kaasun kulutus ja hinta on vähintään tuplattu. Todennäköisimmin moninkertaistettu.

No ei auta ja pakko maksaa kun ei voi suututtaakaan firmaa joka on lähin omalta tontilta. On vain koko ajan kusetettu fiilis. Aikaisemmin nämä jutut ohitti, mutta nyt kun on pirun vaikeaa taloudellisesti ja ihan älyttömiä ylimääräisiä kuluja tipahtelee joka paikasta, niin alkaa vituttamaan ja huolella! Jos tulisi Ukrainan värväyspalvelu oven taakse, niin lähtisin heti ilman miettimistä.
Tuli tästä mieleen, kun puoliso unohti avaimet talon sisälle ja itse olin työreissussa. Soitti neljän pintaan lukkosepälle. Ensimmäinen lause oli, että tää meneekin päivistyksen piikkiin. No olikin vartin hommasta aika suolainen hinta, päälle 400 eur. Jos ei olisi ollut talvi, niin olisi tullut halvemmaksi hajoittaa kylpyhuoneen ikkuna. Voin sanoa, että kyllä vitutti, kun lasku tuli postissa.
 
Tuli tästä mieleen, kun puoliso unohti avaimet talon sisälle ja itse olin työreissussa. Soitti neljän pintaan lukkosepälle. Ensimmäinen lause oli, että tää meneekin päivistyksen piikkiin. No olikin vartin hommasta aika suolainen hinta, päälle 400 eur. Jos ei olisi ollut talvi, niin olisi tullut halvemmaksi hajoittaa kylpyhuoneen ikkuna. Voin sanoa, että kyllä vitutti, kun lasku tuli postissa.
Naapuri rikkoi kerran muistaakseni oven lasin päästäkseen sisälle. Myöhemmin lasia vaihtamaan tullut heppu sanoi, että olisi ollut halvempaa rikkoa iso ikkuna muutaman metrin päässä ovesta.
 
Tuli tästä mieleen, kun puoliso unohti avaimet talon sisälle ja itse olin työreissussa. Soitti neljän pintaan lukkosepälle. Ensimmäinen lause oli, että tää meneekin päivistyksen piikkiin. No olikin vartin hommasta aika suolainen hinta, päälle 400 eur. Jos ei olisi ollut talvi, niin olisi tullut halvemmaksi hajoittaa kylpyhuoneen ikkuna. Voin sanoa, että kyllä vitutti, kun lasku tuli postissa.
Millähän tuollaisen 400€ laskun saa perusteltua, 300€ hälytyslisä? Onneksi vara-avain on (ainakin lähes) ilmainen.
 
Back
Top