Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuohan on kohta vanha Pasi, onko järkeä jatkaa tällä linjalla? Onko parempi palata siihen alkuperäiseen ajatukseen. Valmiin rungon päälle panssaroitu kori.Nyt pitäisi miettiä, jatkaako jäykillä akseleilla vai erillisjousituksella? Kierre- vai lehtijouset? Vai peräti vääntösauvat?
Älä huoli, tämä on lähinnä kokeilua, V1 on tallessa. Kysymys kuuluu, paljonko painoa voidaan pudottaa itsekantavalla korilla. Rungon päälle tuleva kori on aina kuollutta painoa. Jos runkoa voi käyttää itsessään, se keventää.Tuohan on kohta vanha Pasi, onko järkeä jatkaa tällä linjalla? Onko parempi palata siihen alkuperäiseen ajatukseen. Valmiin rungon päälle panssaroitu kori.
Mitenkähän kustannus tehokasta tuo on? Mutterit näyttää olevan hitsattu kiinni vai oisko liimattu.
Onhan pultatussa versiossa se hyvä puoli että ei tarvii kummoinen ammattimies niitä pultteja ja muttereita laittamaan. Rakennettiinhan valtamerilaivat aikoinaan niittaamalla, siinä tosin oli ammattimiehet asialla.Itse rungon kasaavat reiät ovat vapaareikiä. Päälle tuleva lisäpanssarointi kiinnitetään noihin hitsattuihin muttereihin.
Plus voidaan käyttää pienempiä hitsauskokoonpanoja, varsinkin ps-teräkselle tarvittavan alkulämmön saaminen on helpompaa pienemmälle kappaleelle, jigit ovat pienempiä jne.Onhan pultatussa versiossa se hyvä puoli että ei tarvii kummoinen ammattimies niitä pultteja ja muttereita laittamaan. Rakennettiinhan valtamerilaivat aikoinaan niittaamalla, siinä tosin oli ammattimiehet asialla.
Takaoven koko on sellainen, että eurolava mahtuu sisään. Penkit on purettavissa tieltä parin tapin irroituksella. Sisään voi suunnitella D-lenkit kuormaliinojen kiinnitykseen. Rullat taas menevät ehkä jo vaikeammaksi tehdä, saati nostokisko. Tilat ovat nostokiskon käyttöön varsin ahtaat. Rullien konhdalla ne pitäisi saada upotettua sisälattiaan ja suojattua tavallisessa käytössä.Pelle Pelottoman ajatuksia, voisikohan korinrakennetta suunnitella niin että MAKUPAa voisi käyttää myös tavaran kuljetukseen, iso takaovi, kun istumet kasassa, ajoneuvon keskele sopisi kuormalavoja muutama peräkkäin. Kurottajalla tavarat sisään. Ei suunnitella pelkästään miehistön kuljetukseen. Lattiassa voisi olla esiin tulevia rullia joita pitkin lavat voisi sitten mies pelissä vetää ulos luiskaa pitkin maahan tai korin katossa sähköinen taljakisko jolla saa lavan nostettua ja siirettyä, voidaan vetää perästä sen veran ulos nin että lavan voi sen avulla laskea maahan. Irtotavaraa tietysti voi helposti kuljetella.
Voitko linkata / ottaa kuvakaappauksen ko tarjouspyynnön kohdasta? Pelkään näet että vitsailuni puoliteloista on otettu PV:llä liian tosissaan...Pasin tarjouspyynnössä oli alunperin puolitela takarenkaille. (ja vaikka se putosi suunnittelun aikana pois, niin haluan uskoa). Luin vain 10 sivua taaksepäin, oletko tuota ratkaisua kokeillut?
Nuo olivat vain heittoja, helpottamaan ja nopeuttamaan lastin purkua. Mietin tuota kiskoa, voisko rungon katosta tehdä harjamallisen, eli keskeltä hiukan koholla, helpottaa myös sotilaiden liikkumista kun keskellä olisi korkeampaa.Rullat taas menevät ehkä jo vaikeammaksi tehdä, saati nostokisko. Tilat ovat nostokiskon käyttöön varsin ahtaat. Rullien konhdalla ne pitäisi saada upotettua sisälattiaan ja suojattua tavallisessa käytössä.