Mikfin70
Ylipäällikkö
Tällä hetkellä mietin pituuskiertojäykkyyttä liima ja pultti ratkaisun pohjalta. Olisiko osan syytä olla hitsattu.
Haasteena on esim ojan ylitys 45° kulmassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tällä hetkellä mietin pituuskiertojäykkyyttä liima ja pultti ratkaisun pohjalta. Olisiko osan syytä olla hitsattu.
Tuo pitää koettaa laskea jossain kohtaa.Tällä hetkellä mietin pituuskiertojäykkyyttä liima ja pultti ratkaisun pohjalta. Olisiko osan syytä olla hitsattu.
Haasteena on esim ojan ylitys 45° kulmassa.
Se on tulossa, kunhan kerkiän. Hahmottelin mielessäni jonkinlaista I-palkkirakennetta.Pitäsköhän keulassa olla vahvistusta/kiinnitys kohdat esim. lumiauran tai puskulevyn yms. asennusta varten?
Katselin tässä Universal Carrierin (Bren Gun Carrier) rakennetta.Tällä hetkellä mietin pituuskiertojäykkyyttä liima ja pultti ratkaisun pohjalta. Olisiko osan syytä olla hitsattu.
Haasteena on esim ojan ylitys 45° kulmassa.
M270 on erillinen runko ja ohjaamo on kallistettava saranoiden varassa, siinä on iso rakenteellinen ero. Vaihteiston konsoli ja polkimet pysyy paikalla ohjaamoa kallistettaessa ja ohjaustangossa on sarana millä se kääntyy ohjaamon mukana eli tuo rakenne ei heikennä rungon jäykkyyttä.Onko mitään syytä, miksei Mikuun voisi tehdä etuovia tai miksi sellaiset on niin harvassa tela-APC:ssa? Onhan sellaiset myös M270:ssä.
Testasin pelkän pohjan nopealla kuorimallilla. Laitoin toisella puolelle voimaa vastaamaan vauhdilla ajoa (15 000 kg x 9,81 x 4 /12 ) ylös ja taakse 45 ast kulmassa, toiselle puolelle alas voima (15 000 kg x 9,81/12 x3). Malli kiinni x-, y- ja z-siirtymiltä, rotaatiot vapaat noista vääntösauvojen rei'istä.Tällä hetkellä mietin pituuskiertojäykkyyttä liima ja pultti ratkaisun pohjalta. Olisiko osan syytä olla hitsattu.
Haasteena on esim ojan ylitys 45° kulmassa.
Vertailun vuoksi:Näkisin, että 100k on alaraja ja 500k kipuraja.
Kiinassa ei pidä tehdä yhtään mitään.Vertailun vuoksi:
Patria 6x6 Latviaan noin 1000k (tosin se on raskaampi)
Sisu GTP: >600k
100k on toiveunta, 500k vaatisi vähintään;
- Hitsaus/koneistustyö/panssarilevyt alihankintana Puolassa/Ukrainassa/Kiinassa, Suomessa korkeintaan vain loppukokoonpano.
- Valmiskomponenttien (moottori/voimansiirto/ym.) ostajana kaveri joka saa sen Tokmannin ostajan näyttämään tuhlarilta.
- Suuri sarja, vähintään se 400kpl mitä PV:llä on nyt.
Kiinassa ei pidä tehdä yhtään mitään.
Panssaroitu MB G-Guard maksaa n 250 000€ alv 0 kpl eli hintaa ei saa noin alas millään.
Kotimaista ps-levyä (tasalaatu), levyjen leikkaus Suomessa ja hitsaus Latviassa.
Voumansiirto ja moottori maksaa sen mitä maksaa sille ei voi mitään.
Lithuania has acquired the vehicles through the NATO Support and Procurement Agency (NSPA), which helped the country save 18 million euros, the ministry said in a press release.
"The NATO agency can amass the requests from across NATO and carry out a large-scale acquisition, as a result, the price per unit was considerably lowered," Sigitas Dzekunskas, director of the Defense Materiel Agency under the Defense Ministry, said in the statement.
Ilmeisesti edes 500 k ei päästä. Tosin jos asian laskee ns. verohyötyjen kautta, niin ehkä sitten.
HIntaa täytyy saada alaspäin, muuten ostellaan ällitälliä lisää.
1. joku voisi selventää minulle: moottori (diesel) ja sitten on kytkin? sen jälkeen tulee vaihteisto? (automaatti) ja seuraava on akselisto, joka siirtää voiman..
Mikä on kriittisin toimittaa Saksalaisella laadulla ja mitkä on helpoiten korvattavissa kotimaisella tai itä-blokin laadulla?
2. Entä jos käyttää suoraan Ällitällin pyörästön (telat, pöyrät, tuet, jouset) ?
Yleensä moottori - vaihteisto - kääntökoneisto - sivuvälitys. Monimutkaisin - ja kallein - yksittäinen komponentti on yleensä tuo kääntökoneisto. Pienet voluumit, mil-spec-laatu jne.1. joku voisi selventää minulle: moottori (diesel) ja sitten on kytkin? sen jälkeen tulee vaihteisto? (automaatti) ja seuraava on akselisto, joka siirtää voiman..
Tällä hetkellä saksalaista laatua ei ole Mikussa, vaan amerikkalaista (Cummins) ja brittiläis-suomalaista (vaihteisto-kääntökoneisto, DB Santasalo).Mikä on kriittisin toimittaa Saksalaisella laadulla ja mitkä on helpoiten korvattavissa kotimaisella tai itä-blokin laadulla?
Mistä ajattelit repiä varaosat? Ällitälliä ei taideta kovin monessa paikkaa valmistaa uutena, joten varaosatuotantokin on minimaalista. Lisäksi ällin telasto on mitoitettu tietylle painoluokalle - Miku on hieman isompi ja suunniteltu toimimaan myös elinkaaren aikana pakostikin kertyvän lisäpainon alla. Tiivisteet, laakerit ja kaikki muut komponentit on helpompaa ottaa SKF:n katalogista kuin yrittää vetää vanhoilla neukkustandardeilla. Tällä hetkellä Mikussa on suunniteltu käytettäväksi CV:n telaa, varaosayhteensopivuuden takaamiseksi.2. Entä jos käyttää suoraan Ällitällin pyörästön (telat, pöyrät, tuet, jouset) ?
Mitens olisi jäykisteen kiinnitys harvalla niittauksella/pulttauksela eikä hitsaamalla?Olen nyt tarkastellut kuvista muutaman eri APC:n sisätilaa. Jäykkäriratkaisuja on erilaisia: