Minkälaisia elokuvia te katotte?

Ei tuosta paskamaasta halua enää lukea ja katsella, mitään. ei vaan kiinnosta ryssän systeemit enää.
Jos ryssästä kertovat elokuvat olisivatkin selkeästi historiaa ja taakse jäänyttä todellisuutta, elokuvana sitä voisikin katsoa. Mutta kun ryssä ei ole kehittynyt sivistysvaltioksi ja sama ihmisten lahtaaminen on edelleen tätä päivää, niin kuvottaa.

Olen samaa mieltä että mikään ryssäjuttu ei enää kiinnosta pätkääkään. Olkoon rajan ja aitojen takana ja tehköön keskenään mitä haluavat. Ruskij shit.

.
 
Kävin tänään katsomassa The Super Mario Bros. -elokuvan.

Oli ihan jees. Vaikka minulla tai jälkikasvulla ei pahemmin kokemusta Mario-peleistä ole, niin kärryillä juonessa pysyttiin. Ja se juoni oli simppeli, mutta toimiva. Paras oli se sininen tähti vankilassa, joka ilahtui kun "lihamyllyyn tulee uutta lihaa" tai "kuolema meidät vapauttaa" yms. hauskuutuksia!

Semmoinen ihan katsottava 3/5, jos Shrek 1&2 on 5/5 ja Itse ilkimys on 4/5. Eli ei huippu, mutta ei huono.
 
Sairastellessa tuli koluttua Netflixin tarjontaa läpi.

6 Days

Panttivankitilanne Lontoon Iranin suurlähetystössä 1980, leffa kuvaa tiiviisti tilannetta ratkaisemassa olleita neuvottelijoita ja SAS -joukkoja. Kelpo jännitystä ja hyvät näyttelijät, mutta ei mikään erityisen mieleenpainuva teos.

Suden kutsu (Le chant de loup)

Ranskan ydinsukellusveneet eurooppalaisessa kriisissä. Toiminnan realismi ei päätä huimaa, mutta kuvausteknisesti ja ääniraidan osalta hyvin viimeisteltyä jälkeä. Kiinnostuin alunperin leffasta Kassovitzin vuoksi, mutta mies ei mielestäni istu amiraalin rooliin.

Leffa tarjoaa mainion näkökulman ranskalaiseen ajatteluun eurooppalaisesta autonomiasta. Tarinassa Yhdysvallat on jättänyt vanhan mantereen oman onnensa nojaan ja Venäjä on työntynyt eteläiseen Suomeen kahden divisioonan voimalla. Ranska keskittyy tärkeimpään eli ydineskalaation pelkäämiseen ja välttämiseen, EU:n jäsenvaltion koskemattomuus on tässä kohtaa sivuseikka. Eikä brittejä näy mailla halmeilla.

Gladbeck


Tämä oli listan kovin. Pankkiryöstäjät ottavat panttivankeja Saksassa 1988, ja tilanteen kehitystä seurataan puhtaasti toimittajien ottaman kuvamateriaalin kautta. Poliisien toiminta on karmeaa katsottavaa alusta loppuun, vaikka Münchenistä olisi luullut opitun jotain.
 
Jos ryssästä kertovat elokuvat olisivatkin selkeästi historiaa ja taakse jäänyttä todellisuutta, elokuvana sitä voisikin katsoa. Mutta kun ryssä ei ole kehittynyt sivistysvaltioksi ja sama ihmisten lahtaaminen on edelleen tätä päivää, niin kuvottaa.

Olen samaa mieltä että mikään ryssäjuttu ei enää kiinnosta pätkääkään. Olkoon rajan ja aitojen takana ja tehköön keskenään mitä haluavat. Ruskij shit.

.
Olen hardcore historiafriikki ja pesunkestävä militariageekki, mutta ryssälä ei ole kiinnostanut koskaan. Viikinkien retkien jälkeen, kun maa oli "löydetty", kaikki on yhtä alistamisen ja takapajuisuuden maksimointia. Siellä ei ole keksitty mitään mullistavaa tai kiinnostavaa, ja mitä lähemmäs nykypäivää tullaan sitä enemmän maa ja kansa tuntuu vainolaiselta. Mitä se onkin aina ollut. Laiska-Jaakon perääntymisen jälkeen ryssälästä on tullut pelkkää tuhoa. Hienoimmat hetket heikäläisittäin oli Pietari Suuren ja Nikolai I:n välillä, mutta Suomelle ja Euroopalle toivat pelkkää pimeyttä, ja maan uudistaminen jäi pahasti piippuun. Ryssälän laajentuminen itään ei ole romanttisen kertomuksen väärti. Niiden siirtomaaseikkailut rajoittuvat Suomen ja Puolan kaappaamiseen ja Balkanilla häröilyyn. Afganistanissa tuli turpaan tsaarille, samoin kaukoidässä. Alaskakin oli onneton yritelmä, pahainen kauppapaikka. 1917 siirtyi kokonaan pahan puolelle eikä ole siitä noussut.

Ihmeellinen maa ja kansa. Koskaan siellä ei ole ollut mitään ihailtavaa tai kunnioitettavaa, pelkkää pakkovaltaa ja alkukantaista köyhyyttä. Keksivät itselleen imartelevia legendoja saavutuksista joissa ulkoinen apu ratkaisi ja itsellä ei ollut kuin miljoonia miehiä ja uraa.
 
"Ska du ha en stänkare ?", kysyi aina komisario Martin Beckin omalaatuinen naapuri. Oli minusta yksi sarjan parhaimmista hahmoista yhdessä Gunvald Larssonin kanssa.


Katso liite: 76637

Jo toinen Beck-näyttelijä vähän ajan sisään lähti viimeisen rajan taakse.

 
Gladbeck

Tämä oli listan kovin. Pankkiryöstäjät ottavat panttivankeja Saksassa 1988, ja tilanteen kehitystä seurataan puhtaasti toimittajien ottaman kuvamateriaalin kautta. Poliisien toiminta on karmeaa katsottavaa alusta loppuun, vaikka Münchenistä olisi luullut opitun jotain.
Jos tuo olisi ollut näytelty, niin olisi mennyt samaan sarjaan sen kotimaisen lentokonekaappauselokuvan kanssa, eli surkea komedia-parodia.

Mutta ei, edes editoimalla ei saada poliisia näyttämään noin huonolta, eli kyllä ne oikeastikin oli pihalla.
 
Gladbeck

Tämä oli listan kovin. Pankkiryöstäjät ottavat panttivankeja Saksassa 1988, ja tilanteen kehitystä seurataan puhtaasti toimittajien ottaman kuvamateriaalin kautta. Poliisien toiminta on karmeaa katsottavaa alusta loppuun, vaikka Münchenistä olisi luullut opitun jotain.

Jos tuo olisi ollut näytelty, niin olisi mennyt samaan sarjaan sen kotimaisen lentokonekaappauselokuvan kanssa, eli surkea komedia-parodia.

Mutta ei, edes editoimalla ei saada poliisia näyttämään noin huonolta, eli kyllä ne oikeastikin oli pihalla.

Eritysesti mieleen jäi itselläni toimittajien lähestulkoon veljeily kaappareiden kanssa. Sekä kohtaus jossa joku sivullinen katsoja läksyttää poliiseja jotka seisovat tumput suorina. "Tuossahan se saatanan pakoauto seisoo paikoillaan. Teillähän on aseet. Räiskikää ne paskat hengiltä."
 
Tähän on Fremeninä vaikea suhtautua kovin neutraalisti...
No huh! Luin ykkösosaa odotellessa Dyyni 1 (ja 2) läpi sitten opiskeluvuosien, ja olihan tuo leffan eka osa niin täysosuma kuin vain voi, ottaen huomioon miten monessa tasossa kirja liikkuu. Trailerin perusteella luvassa kyllä taas niin eeppistä tykitystä että tuskin malttaa odottaa loppuvuoteen :love:
 
Kakkoskirjasta eteenpäin ja miten jihad (tämähän on sana mitä Herbert alkuperäisteoksessa käyttää) kasvaa galaksien kokoiseksi niin siitä sitten korkealaatuinen tv-sarja, yksi kausi per kirja.
 
No huh! Luin ykkösosaa odotellessa Dyyni 1 (ja 2) läpi sitten opiskeluvuosien, ja olihan tuo leffan eka osa niin täysosuma kuin vain voi, ottaen huomioon miten monessa tasossa kirja liikkuu. Trailerin perusteella luvassa kyllä taas niin eeppistä tykitystä että tuskin malttaa odottaa loppuvuoteen :love:
Tästä olen poliittisestikin täysin samaa mieltä!
 
Kakkoskirjasta eteenpäin ja miten jihad (tämähän on sana mitä Herbert alkuperäisteoksessa käyttää) kasvaa galaksien kokoiseksi niin siitä sitten korkealaatuinen tv-sarja, yksi kausi per kirja.
The Butlerian Jihad, pitää paikkansa. Butler oli insinööri joka kehitti AI:n joka mahdollisti Von Neumann -koneet, joka johti ekspansioon. Brian Herbert ja Kevin Anderson kirjoittajina noissa jo, pidän niistä.
 
The Butlerian Jihad, pitää paikkansa. Butler oli insinööri joka kehitti AI:n joka mahdollisti Von Neumann -koneet, joka johti ekspansioon. Brian Herbert ja Kevin Anderson kirjoittajina noissa jo, pidän niistä.
Jep, ja Herbertin jihad ja muukin islamiin viittaava linkittyy beduiinikulttuureihin. samoin jihad joka leffassa oli ristiretki (crusade), niin ehkä ei ihan vastaava sana, koska Herbert hakee vauhtia arabien erilaisista irrallisista kapinaliikkeistä siirtomaavaltaa kohtaan. Näissä erilaisissa kapinoissa kapinaliike vaati aina persoonallisen johtajan sekä kansan jolla halu vapautua miehittäjän ikeestä. Dyynin jihadilla ei ole mitään tekemistä radikaalin islamin jihadin kanssa, mutta ymmärrettävästi sana joka ei hollywoodin tuotantoon mahdu. Olisi taatusti leffa jäänyt taas kulttuurisotien alle.
 
Jep, ja Herbertin jihad ja muukin islamiin viittaava linkittyy beduiinikulttuureihin. samoin jihad joka leffassa oli ristiretki (crusade), niin ehkä ei ihan vastaava sana, koska Herbert hakee vauhtia arabien erilaisista irrallisista kapinaliikkeistä siirtomaavaltaa kohtaan. Näissä erilaisissa kapinoissa kapinaliike vaati aina persoonallisen johtajan sekä kansan jolla halu vapautua miehittäjän ikeestä. Dyynin jihadilla ei ole mitään tekemistä radikaalin islamin jihadin kanssa, mutta ymmärrettävästi sana joka ei hollywoodin tuotantoon mahdu. Olisi taatusti leffa jäänyt taas kulttuurisotien alle.
Näinhän se on. Olen käynyt Israelissa muutamia kertoja, ja tiedän että Frank Herbertiä on syytetty islamofiliasta.
Mutta olen eri mieltä, ja vaikkein olisi niin mitä sitten, suoraan sanoen. En malta odottaa toista osaa tästä elokuvasta.
Mua kiinnostaa erityisesti Bene Gesserit, ja mitä tapahtuu kun pettyvät lempi-projektiinsa? Jonka piti olla tytär.
Toivottavasti jotain jännittävää
 
Viimeksi muokattu:
Näinhän se on. Olen käynyt Israelissa muutamia kertoja, ja tiedän että Frank Herbertiä on syytetty islamofiliasta.
Mutta olen eri mieltä, ja vaikkein olisi niin mitä sitten, suoraan sanoen. En malta odottaa toista osaa tästä elokuvasta.
Mua kiinnostaa erityisesti Bene Gesserit, ja mitä tapahtuu kun pettyvät lempi-projektiinsa? Jonka piti olla tytär.
Toivottavasti jotain jännittävää
Just näin, kirja on kuitenkin kirjoitettu v 1965 ja silloisessa maailmassa ja miltä sen hetken historia, nykyhetki ja tulevaisuus näyttivät. Jos kukaan ottaa kirjan taustamaailman minään muuna kuin beduiinimystiikkana aavikkoplaneetalla, niin mikäpä siinä sitten. Hollywood toki taas otti pari askelta poliittisen korrektiuden suuntaan, mutta toisaalta sekään ei ainakaan mua haittaa.
 
The Butlerian Jihad, pitää paikkansa. Butler oli insinööri joka kehitti AI:n joka mahdollisti Von Neumann -koneet, joka johti ekspansioon. Brian Herbert ja Kevin Anderson kirjoittajina noissa jo, pidän niistä.
Tarkoitat varmaan Holzmann effect?

Luin Dunen vähän ennen Lynchin elokuvaa enkä oikein tajunnut sen syvyyttä, oli vaan hitsin jännä universumi. Jatko-osista kaksi, sitten katkesi yhteys. Pitää lukea loppuun, ykkösosa onkin tuossa yöpöydällä uusintakierrosta varten.

Hienoa että Dyynistä tehtiin tarinan arvoinen sovitus.
 
Tarkoitat varmaan Holzmann effect?

Luin Dunen vähän ennen Lynchin elokuvaa enkä oikein tajunnut sen syvyyttä, oli vaan hitsin jännä universumi. Jatko-osista kaksi, sitten katkesi yhteys. Pitää lukea loppuun, ykkösosa onkin tuossa yöpöydällä uusintakierrosta varten.

Hienoa että Dyynistä tehtiin tarinan arvoinen sovitus.
Joo en tarkoittanut tätä... https://dune.fandom.com/wiki/Holtzman_Effect

vaan tätä -- ainoa tapa jolla galaktinen sivilisaatio on edes mahdollista, alle c matkavauhdilla, entropia and whatever:

 
"Ska du ha en stänkare ?", kysyi aina komisario Martin Beckin omalaatuinen naapuri. Oli minusta yksi sarjan parhaimmista hahmoista yhdessä Gunvald Larssonin kanssa.


Katso liite: 76637
Tämä.
Minusta myös "kaulusmies" ja Gunvald olivat parhaat.
Vaivaannuttavaa katsoa uusia jaksoja.
Nyttemmin olen huomannut, miten monissa sarjoissa ja elokuvissa Hirdwall onkaan näytellyt.
 
Back
Top