Minkälaisia elokuvia te katotte?

Jos kysyttäisiin parasta elokuvaa koskaan, niin valinta ei olisi vaikea. Katsoin 'Suuren gangsterisodan' ensimmäistä kertaa kunnalliskirjaston tuplaveehoässältä joskus vuosituhannen vaihteessa ja tiesin, että tämä on se.


Mitä Fremen on tästä mieltä?
 

Oikeiden tapahtumien mukaan. Pinochetin Chilesta, aika julma meno oli, ja se lahko...kyllä moni uskonnollinen lahko on syvältä, ja kirkkomenotkin tunnetaan historiassa inkvisitioineen ja muun pimeään, mutta tämä on paskin elokuvassa nähdyn.
Noh, Pinotchet oli kuitenkin enkeli verrattuna kommareita ja Stalinia.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tekee elokuvasta sodanvastaisen? Suurin osa pohdinnasta viittaa kai johonkin filosofisiin, tunnettuihin pohtijoihin, joista insinöörillä ei ole mitään hajua. Lisäksi hero system -tulkinta on hieman yksinkertaistettu ryhmädynamiikan kannalta. Mutta ajattelemisen aihetta.

 
Mikä tekee elokuvasta sodanvastaisen? Suurin osa pohdinnasta viittaa kai johonkin filosofisiin, tunnettuihin pohtijoihin, joista insinöörillä ei ole mitään hajua. Lisäksi hero system -tulkinta on hieman yksinkertaistettu ryhmädynamiikan kannalta. Mutta ajattelemisen aihetta.

Voisiko joku listata sotaelokuvia, joita ei mainosteta/kehuta/tms. sodanvastaisina?
 
Voisiko joku listata sotaelokuvia, joita ei mainosteta/kehuta/tms. sodanvastaisina?
Miten pitkän lista haluat?





Viimeisen just näin, uskomaton! Ja toodella sodan- sekä natsi-vastainen. Hiukan jälkimmäistä enemmän, mutta ymmärrettävää koska tappoivan miehen hevosen sentään.
Loppukohtaus oli hauskin Suomi-filmissä ikinä, en odottanut sitä lainkaan!
 
Uusi traileri.


Finnkinon mukaan tulee heinäkuussa.


Ja tämä taas erittäin yllättävästi trailerin perusteella on täyttä paskaa.

Oppenheimer ja Sisu on omalla katsottavien listalla.

Tuo Hirttämättömien traileri on kieltämättä hieman sekava, mutta ei se alkuperäinenkään nyt ihan poskettomasti naurattanut. Eiköhän tuokin joku kahden tähden tuotos ole, mukaillaan originaalia mutta vähän huonommin. Tulee sit telkkarista uusintana kolme kertaa vuodessa seuraavan 15 vuotta.

Jos oikeasti haluatte nähdä paskan kotimaisen elokuvan, niin Jari Halonen ylitti itsensä vuosikymmen sitten. Kalevala - Uusi Aika oli muuten sellaista huttua, että vaati jonkun naksahduksen päässä, koska jäin hihittelemään elokuvan paksuutta loppuun
asti. Olin jo kävelemässä valkokankaan alla olevalle uloskäynnille - en tiedä olisiko ulosmarssi kutsuvierasnäytöksestä ollut sitten hihittelyä epäkunnioittavampaa palautetta, ohjaaja nimittäin istui 5m päässä.

Minusta sinä et muistuta leppäkerttua

 
Viimeksi muokattu:
Oppenheimer ja Sisu on omalla katsottavien listalla.

Tuo Hirttämättömien traileri on kieltämättä hieman sekava, mutta ei se alkuperäinenkään nyt ihan poskettomasti naurattanut. Eiköhän tuokin joku kahden tähden tuotos ole, mukaillaan originaalia mutta vähän huonommin. Tulee sit telkkarista uusintana kolme kertaa vuodessa seuraavan 15 vuotta.

Jos oikeasti haluatte nähdä paskan elokuvan, niin Jari Halonen ylitti itsensä vuosikymmen sitten. Kalevala - Uusi Aika oli muuten sellaista huttua, että vaati jonkun naksahduksen päässä, koska jäin hihittelemään elokuvan paksuutta loppuun asti. Olin jo kävelemässä valkokankaan alla olevalle uloskäynnille - en tiedä olisiko ulosmarssi kutsuvierasnäytöksestä ollut sitten hihittelyä epäkunnioittavampaa palautetta, ohjaaja nimittäin istui 5m päässä.
Eikö se ollut Halonen joka talutti jonkun kriittisen tahon korvasta pitäen ulos näytännöstä? Kunnon absoluuttinen hullumies taiteilijamyyttiä elämässä. Taisi esittää yhdessä Vares-elokuvassa itseään, ihan psykoosissa.
 
Eikö se ollut Halonen joka talutti jonkun kriittisen tahon korvasta pitäen ulos näytännöstä? Kunnon absoluuttinen hullumies taiteilijamyyttiä elämässä. Taisi esittää yhdessä Vares-elokuvassa itseään, ihan psykoosissa.
Muistaakseni kyllä. Nostan hattua sille että uskoo omaan tekemiseensä ja tekee todella omaa juttua, mutta on mennyt kyllä tukirahat kankkulan kaivoon. Kitschimpää skeidaa kuin se neukku-yhteistyössä tehty Kalevala…

Lipton Cockton ja Joulubileet oli kuitenkin omalla tapaa viihdyttäviä…
 
Halosen tuotannosta myös tämä on jäänyt mieleen. Neukkulan romahdus vie melkein uskon eräältä kotimaiselta kommarilta. Ja niinpä tämä herättää eloon Leninin, joka on vampyyri.

 
Eikö se ollut Halonen joka talutti jonkun kriittisen tahon korvasta pitäen ulos näytännöstä? Kunnon absoluuttinen hullumies taiteilijamyyttiä elämässä. Taisi esittää yhdessä Vares-elokuvassa itseään, ihan psykoosissa.

Halonen oli siinä Vares-elokuvassa hiton hyvä. Se on muutenkin edelleen paras Vares-elokuva.

Minä pidän Halosen elokuvista ja itse tyypistäkin. Aleksis Kivi on minun mielestä sen paras elokuva ohjaajana.

Halonen on tinkimätön ja nuorempana oli hyvinkin agressiivinen. Hyviä ominaisuuksia, mutta urakehitystä saattavat kyllä haitata.

 
Tulipa katsottua kotimainen elokuva vuodelta 2016, Jättiläinen.
Piti olla fiktiivinen elokuva TalviVaarasta.
Jotenkin todella ikävällä tavalla tuntui paremminkin faktalta. Mikä sitten lieneekin totuus ?


 
Halonen oli siinä Vares-elokuvassa hiton hyvä. Se on muutenkin edelleen paras Vares-elokuva.

Minä pidän Halosen elokuvista ja itse tyypistäkin. Aleksis Kivi on minun mielestä sen paras elokuva ohjaajana.

Halonen on tinkimätön ja nuorempana oli hyvinkin agressiivinen. Hyviä ominaisuuksia, mutta urakehitystä saattavat kyllä haitata.

No tämä juuri - pieni ja vähän suurempikin eksentrisyys ja riittävä, agressiivinenkin tekemisen palo on pelkkää plussaa ohjaajassa. Halosessa nämä tunnusmerkit täyttyy ehkä parhaiten suonslaisista ohjaajista.

Kuten mainittua, Takaisin Ryssiin, Lipton, Joulubileet on kulttimaineen saavuttaneita rainoja - siksi tuo Kalevala-floppi oli järkytys: jäykkää, kankeaa ja tökeröä dialogia, kasaritason erikoistehosteet ja Rutger Hauer-tasoinen scifi-viritelmä aikahyppyineen. Miksi?!
 
Tulipa katsottua kotimainen elokuva vuodelta 2016, Jättiläinen.
Piti olla fiktiivinen elokuva TalviVaarasta.
Jotenkin todella ikävällä tavalla tuntui paremminkin faktalta. Mikä sitten lieneekin totuus ?


Sysipaska elokuva.
Vihervasemmistolaiset "taiteilijat" pääsevät vetelemään mutkia suoraksi. Kaivos voi hyvin ja tuottaa hyvinvointia. Perä tosin menetti vaurastumisensa niiden vaikeuksien vuoksi. Nythän se on valtion käsissä, eikä kallioperän hyödyntämisen tuotot valu ulkomaille?
Tavastasi kirjoittaa TalviVaara voi ehkä lukea ennakkoasennetta?
 
Olipa hauskasta kommentointia.
Minusta ko. vilmi kertoi vain historiasta, siitä millaista viranomais ja yritys yhteistyö on voinut olla ennen muinoin.
Ei pätkääkään nyky elämästä tai nyky virmasta.
Mutta kun noin ärähdetään tulee pieni epäilys...

Tiesin että näillä sivustoilla mahorkka alkaa nopeesti haisemaan mutta jo kirjain kokokin vaikuttaa, oli mulle uusi tieto.
Joten oli minusta sen verran outo kommentti että mulla ei ole tuohon kuin yks kommentti :
Voisit ystävällisesti Haistaa veet, niin isot kuin pienetkin. :)

ps.
Vai onko niin että jos on just polttanut ko. tuotetta niin silloin se helposti olevinaan haisee joka paikassa.
Mene ja tiedä. Viisammat kertokoot :)
 
Back
Top